Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití neuronových sítí pro odhad dynamických veličin
Dufek, Martin ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je ověřit použitelnost neuronových sítí k predikci dynamických veličin automobilu. Některé dynamické veličiny vozidel jsou těžko měřitelné, nebo je nutné je dopočítávat, přičemž měření takových veličin může vyjít velmi draze. Pokud by však neuronové sítě dokázaly hodnoty predikovat s přijatelnou chybou, jednalo by se o dostupnější a ekonomičtější metodu. Ověření bylo provedeno vytvořením dvou rekurentních neuronových sítí pro odhad veličin úhlu směrové úchylky a podélných sil na všech kolech automobilu. V práci jsou popsány jednotlivé kroky vytvoření sítí od zpracování vstupních dat až po vyhodnocení predikcí sítí. Výsledky ukazují, že lze využít neuronové sítě k určení dynamických veličin a pro některé účely jimi nahradit drahá měření. V závěru jsou formulovány důležité poznatky získané během vytváření neuronových sítí, které mohou pomoci s vytvářením nových sítí pro odhad dynamických veličin automobilu a je zde nastíněno další možné vylepšení vytvořených neuronových sítí.
Využitie fotogrametrie pri reverznom návrhu strojných súčastí
Raclavský, David ; Straka, Tomáš (oponent) ; Repka, Martin (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje obecný náhled na problematiku různých konstrukcí 3D skenerů a zvláště se zaměřuje na 3D skenery využívající princip fotogrammetrie a uvádí jejich dostupné zástupce na trhu. V praktické části je popsán postup konstrukce strojní součásti s využitím metod reverzního inženýrství, kdy je uveden průběh skenování a vyhotovení CAD modelu s následným porovnáním výsledku s původním 3D skenem.
Tvorba scénářů virtuálního provozu vozidel v prostředí CarMaker
Jagnešák, Peter ; Repka, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zameriava na využitie simulačného softvéru CarMaker na vytváranie realistických scenárov virtuálneho testovania vozidiel, ktoré sú dôležité pre vývoj a validáciu pokročilých asistenčných systémov a autonómnych vozidiel. Okrem toho sa práca zaoberá integráciou virtuálneho prostredia s reálnymi testovacími údajmi, čo zlepšuje presnosť a efektivitu simulačných testov. Cieľom je poskytnúť pohľad na možnosti a výzvy pri získavaní dát z reálnych zdrojov a ich následné využitie pri virtuálnom testovaní pomocou softvéru CarMaker.
Zaznamenávání polohy vozidla pomocí diferenciální GPS s bázovou stanicí
Vala, Matěj ; Repka, Martin (oponent) ; Straka, Tomáš (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá studiem GPS, diferenciálního GPS a GPS s bázovou stanicí. V rešerši je kladen důraz na fungování , současný stav a budoucí vývoj těchto systému. Dále práce přináší vlastní měření trasy vozidla pomocí různých GPS systému. Při měření trasy byla využita bázová stanice, experimentální vozidlo, ADMA-G-PRO+, RT3000 a běžné GPS zařízení pro měření jízdní dynamiky. Měření bylo prováděno s korekcí a bez korekce. Analýza naměřených dat probíhala v softwaru Matlab v aplikaci TeleMatrix, kde se zaměřovala na různé parametry pro jednotlivé GPS systémy. První analýza vyhodnocuje měření trasy pomocí tří GPS systémů (RT3000, ADMA-G-PRO+ a běžné GPS zařízení). Získané výsledky ukazují, jaký vliv má kvalita signálu, horizontální rychlost, počet satelitů, orientace vozidla, směrodatná odchylka headingu a status přesnosti při běžné jízdě a během specifických pojezdů pro různé GPS systémy. Druhá analýza vyhodnocuje RT3000 s korekcí a bez korekce pro různé manévry. Vyhodnocené výsledky ukazují, že RT3000 s korekcí poskytuje vyšší přesnost, něž RT3000 bez korekce. RT3000 s korekcí vykazuje nižší směrodatnou odchylku headingu v rozsahu 0,210° – 2,228°, což potvrzuje jeho vyšší přesnost ve srovnání s RT3000 bez korekce, kde se směrodatná odchylka headingu pohybuje v rozmezí 0,384° – 4,418°.
Využitie digitálnych dvojčiat v automotive
Horuta, Šimon ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Repka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních dvojčat v automobilovém průmyslu. V úvodu je definován pojem digitálního dvojčete a následně jsou popsány technologie Průmyslu 4.0, které digitální dvojče využívá. Dále je uvedeno několik příkladů jejich využití v automobilovém průmyslu. V praktické části je provedena simulace brzdného manévru ve virtuálním prostředí a oveření funkčnosti tohoto modelu pomocí reálných jízdních zkoušek. Výsledkem praktické části je srovnání grafů ze simulace a z reálné jízdy.
Analýza variability snímačů polohy klikového a vačkového hřídele
Riečica, Samuel ; Repka, Martin (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá pracovnými charakteristikami snímačov polohy kľukového a vačkového hriadeľa využívaných v pohonnej jednotke pre zabezpečenie správneho vstrekovania paliva a zapaľovania palivovej zmesi. Experimentálnym porovnaním charakteristík snímačov bola zisťovaná ich variabilita. V prvej fáze bola vykonaná rešerš používaných typov a prevedení senzorov. Následne bolo navrhnuté a skonštruované meracie zariadenie, ktoré predstavovalo zjednodušený model hriadeľa pre snímanie charakteristík. Experiment bol zrealizovaný na štatistickej vzorke 100 kusov snímačov využívajúcich Hallov efekt. Charakteristiky senzorov boli zaznamenávané a vyhodnocované pomocou osciloskopu s príslušným digitálnym softvérom. V závere práce bolo vykonané štatistické spracovanie nameraných dát. Z výsledkov vyplýva, že variabilita snímačov polohy kľukového a vačkového hriadeľa môže mať vplyv na výkonové charakteristiky motora a produkované emisie výfukových plynov.
Rear Axle Optimization of SIGMA Sports Car
Repka, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with analysis and following optimisation of a Sigma TN sports car suspension. Knowledge of vehicle dynamics and strength of materials was used during the optimisation. Kinematic and force analysis was carried out in software ADAMS Car. A FEM analysis was processed in Ansys Workbench environment. Three design concepts were worked out, in which Topology optimisation also found use.
Koncepce elektromotorů používaných v dopravních prostředcích
Polnický, Vít ; Repka, Martin (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem koncepcí elektrických pohonů využívaných v současných vozidlech. V první části je vysvětlen základní princip fungování elektromotoru a jednotlivé druhy elektromotorů jsou následně podrobně popsány. V další části práce jsou elektrifikovaná vozidla rozdělena do tří skupin podle podílu výkonu elektrického motoru na pohon vozidla. Skupiny jsou dále rozděleny podle uspořádání pohonné jednotky ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod jednotlivých koncepcí. Ve třetí část jsou uvedena a porovnána konkrétní vozidla z jednotlivých skupin z hlediska výkonu, dojezdu a ceny. V závěru jsou koncepce zhodnoceny a je zde nastíněn možný vývoj do budoucna.
The Investment Models in an Environment of Financial Markets
Repka, Martin ; MSc, Martin Volko (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
This thesis focuses on automated trading systems for financial markets trading. It describes theoretical background of financial markets, different technical analysis approaches and theoretical knowledge about automated trading systems. The output of the present paper is a diversified portfolio comprising four different investment models aimed to trading futures contracts of cocoa and gold. The portfolio tested on market data from the first quarter 2013 achieved 46.74% increase on the initial equity. The systems have been designed in Adaptrade Builder software using genetic algorithms and subsequently tested in the MetaTrader trading platform. They have been finally optimized using sensitivity analysis.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 Repka, Martin
3 Repka, Matej
3 Řepka, Matěj
4 Řepka, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.