Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika vyšetřování vražd /vybrané problémy/
Polívková, Lucie ; Štourač, Petr (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé v českém jazyce Tématem diplomové práce je "Metodika vyšetřování vražd (vybrané problémy)". Toto téma je příliš široké, aby mohlo být zpracováno celé v rozsahu stanoveném pro diplomovou práci. Při psaní práce jsem se proto po nezbytném teoretickém úvodu, který obsahuje definice jednotlivých trestných činů proti životu, lékařskou definici smrti apod., zaměřila pouze na počáteční etapu vyšetřování trestného činu vraždy, a to konkrétně od nálezu těla, přes ohledání místa činu, ohledání mrtvoly až po vytyčení vyšetřovacích verzí. Další etapu vyšetřování jsem pouze stručně shrnula v deváté kapitole. Práce je rozdělena do deseti kapitol. První kapitola je věnována charakteristice základních pojmů, zejména vraždy, vraždy novorozeného dítěte matkou a dalších trestných činů proti životu, jako je zabití, usmrcení z nedbalosti a účast na sebevraždě. Kapitola dále obsahuje lékařskou definici smrti a stručný popis posmrtných změn. Druhá kapitola je tvořena stručnou statistikou počtu vražd v České republice za období let 2000 až 2012. Součástí kapitoly jsou dva grafy. První graf znázorňuje vývoj celkového počtu vražd v jednotlivých letech a jejich objasněnost. Druhý graf pak zobrazuje podíl jednotlivých motivů vražd na celkovém počtu vražd. Třetí kapitola obsahuje stručnou definici metodiky vyšetřování...
Prevence komerčního sexuálního zneužívání dětí jako pedagogický problém
Polívková, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Práce se věnuje problematice komerčního sexuálního zneužívání a jeho prevenci ve školách a v rodině. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů, které se k tématu váží. Seznamuje čtenáře s výskytem problematiky v ČR, legislativou a dále vztahem k problematice prevence ve škole a rodině. Také představuje preventivní programy v ČR. Problematika prevence byla mapována za využití dotazníkového šetření a na jeho základě došlo k porovnání získaných dat s předpoklady. Závěrem jsou vysloveny řešení, které mohou pomoci pedagogům v prevenci. Klíčová slova Dítě; sexuální zneužívání; syndrom CAN; syndrom CSA; Úmluva o právech dítěte; formy; následky sexuálního zneužívání; oběť; pachatel; rodina; škola; výslech dětí; demonstrační pomůcky; prevence;
Fyzioterapie u pacientů po osteosyntéze zlomeniny v talokrurálním kloubu
POLÍVKOVÁ, Lucie
Zlomeniny v oblasti talokrurálního kloubu patří mezi nejčastější zlomeniny na dolní končetině. Většinou se jedná o otevřené zlomeniny z důvodu chudého krytu měkkých tkání v okolí kloubu. Vysoká úrazovost je dána především tím, že se jedná o vysoce zatěžovanou část nohy. Tyto úrazy často vznikají podvrtnutím (supinace, pronace, rotace) hlezenního kloubu se současným poškozením vazů v tomto místě. Následkem toho může dojít k odlomení a dislokaci zevního kotníku, vnitřního kotníku, nebo obou kotníků, a to i s odlomením zadní hrany distální části holenní kosti. Současně se může vytvořit otok v místě zlomeniny a krevní výron. Léčba probíhá většinou operativně (pouze u dislokovaných typů zlomenin), a to fixací pomocí šroubů a dlah (osteosyntéza) a rekonstrukcí kolaterálních vazů. Pacienti těsně po těchto operačních výkonech mívají kotník znehybněný a nestabilní, nesmí nohu zatěžovat přílišným došlapováním na ní, apod. Pro znovunavrácení pacienta do běžného života je důležitá včasná fyzioterapie, která má formu léčebně-tělesné výchovy, stabilizačních a posilovacích cvičení. Díky včasnému zahájení fyzioterapie, je obnova správné funkce tohoto kloubu a přizpůsobení se běžné denní zátěži snadnější.
Problematika zapojování ICT do vzdělávání pedagogických pracovníků
Polívková, Lucie ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Práce se soustředí na problematiku zapojování informačních a komunikačních technologií do vzdělávání pedagogických pracovníků. Definuje pojmy učitel, ředitel, vzdělávání, mapuje zájem a možnosti pedagogů o informační a komunikační technologie, ale také představuje různé možnosti, pomocí kterých se mohou pedagogové vzdělávat. Přehledně vysvětluje, jak docházelo k získávání dat, se kterými se následně pracovalo. Získané informace z dotazníkového šetření a nestrukturovaných rozhovorů jsou zpracovány a analyzovány. Se získanými výsledky se dále pracovalo a byly porovnávány s tvrzeními. V závěru práce jsou shrnuty výsledky a na jejich základě je v příloze vypracováno doporučení, které je určeno managementu škol s přihlédnutím na různě velké školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, sebevzdělávání, znalosti, dovednosti, ICT,
Metodika vyšetřování vražd /vybrané problémy/
Polívková, Lucie ; Štourač, Petr (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé v českém jazyce Tématem diplomové práce je "Metodika vyšetřování vražd (vybrané problémy)". Toto téma je příliš široké, aby mohlo být zpracováno celé v rozsahu stanoveném pro diplomovou práci. Při psaní práce jsem se proto po nezbytném teoretickém úvodu, který obsahuje definice jednotlivých trestných činů proti životu, lékařskou definici smrti apod., zaměřila pouze na počáteční etapu vyšetřování trestného činu vraždy, a to konkrétně od nálezu těla, přes ohledání místa činu, ohledání mrtvoly až po vytyčení vyšetřovacích verzí. Další etapu vyšetřování jsem pouze stručně shrnula v deváté kapitole. Práce je rozdělena do deseti kapitol. První kapitola je věnována charakteristice základních pojmů, zejména vraždy, vraždy novorozeného dítěte matkou a dalších trestných činů proti životu, jako je zabití, usmrcení z nedbalosti a účast na sebevraždě. Kapitola dále obsahuje lékařskou definici smrti a stručný popis posmrtných změn. Druhá kapitola je tvořena stručnou statistikou počtu vražd v České republice za období let 2000 až 2012. Součástí kapitoly jsou dva grafy. První graf znázorňuje vývoj celkového počtu vražd v jednotlivých letech a jejich objasněnost. Druhý graf pak zobrazuje podíl jednotlivých motivů vražd na celkovém počtu vražd. Třetí kapitola obsahuje stručnou definici metodiky vyšetřování...
Prevence komerčního sexuálního zneužívání dětí jako pedagogický problém
Polívková, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Práce se věnuje problematice komerčního sexuálního zneužívání a jeho prevenci ve školách a v rodině. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů, které se k tématu váží. Seznamuje čtenáře s výskytem problematiky v ČR, legislativou a dále vztahem k problematice prevence ve škole a rodině. Také představuje preventivní programy v ČR. Problematika prevence byla mapována za využití dotazníkového šetření a na jeho základě došlo k porovnání získaných dat s předpoklady. Závěrem jsou vysloveny řešení, které mohou pomoci pedagogům v prevenci. Klíčová slova Dítě; sexuální zneužívání; syndrom CAN; syndrom CSA; Úmluva o právech dítěte; formy; následky sexuálního zneužívání; oběť; pachatel; rodina; škola; výslech dětí; demonstrační pomůcky; prevence;
Proces vyrovnání se rodiny s narozením dítěte se závažným zdravotním postižením.
POLÍVKOVÁ, Lucie
Předmětem bakalářské práce je proces vyrovnání se rodiny s narozením dítěte se závažným zdravotním postižením. V teoretické části se zabývám rodinou, jejími funkcemi, rolemi, a vztahy v rodině a rodinou jako systémem. Dále se věnuji etiologii a klasifikaci zdravotního postižení, podrobněji rodině a dítěti s postižením. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují proces smíření se s faktem narození dítěte se závažným zdravotním postižením (věk a vzdělání rodičů, postoj ostatních členů rodiny, přístup zdravotnického personálu a způsob sdělování informací rodičům), a dále ověřit, zda rodiče dostávají dostatek informací o zdravotním stavu dítěte, rozumí jim, a zda přijetí dítěte se zdravotním postižením rodinou, znamená novou dimenzi jejich života. V praktické části pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuji cíle u pěti vybraných rodin. Sběr dat byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru a narativního výzkumu s rodiči, v jednom případě i se sourozencem a v jednom případě byl přítomen i samotný muž s postižením. Výsledky výzkumu ukazují, že věk a vzdělání nejsou podstatným a ovlivňujícím faktorem, postoj ostatních členů rodiny částečně, avšak přístup zdravotnického personálu a způsob sdělování informací je při tomto procesu zásadní. Porozumění informacím o zdravotním stavu dítěte a jejich dostatečnost je ve výsledku individuální. Oproti tomu se rodiny jednoznačně shodují, že postižení vnímají jako novou dimenzi života.

Viz též: podobná jména autorů
4 POLÍVKOVÁ, Lenka
7 POLÍVKOVÁ, Lucie
4 Polívková, Lenka
1 Polívková, Linda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.