Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Drive Visualization of Four-Wheel Vehicle in Matlab-Simulink
Foriška, Aleš ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Zavadinka, Peter (vedoucí práce)
This thesis deals with the formation of four-wheel drive vehicle visualization in MATLAB-Simulink. The begining of thesis is dedicated to the theoretical study of the history, production and usage of virtual reality. Next chapters describe the creation of virtual model of the vehicle and scene using SolidWorks, its adjustment in the V-Realm Builder 2.0. and implementing in the Matlab-Simulink environment. Using Matlab-Simulink (a tool of the Virtual Reality Toolbox) vehicle dynamics model was modified and linked with the virtual model, what enables drive visualization of vehicle. At the end of this thesis is applied joystick connection with a dynamic model, the user can interfere with driving during the simulation.
Algorithm for Reduction of Force Fight on Airplane Control Surface
Szásziová, Lenka ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Tomáš, Jan (vedoucí práce)
This thesis is dealing with a new approach to the airplane control system - Distributed Fly-by-Wire System and the resolution will be a part of the research project “Next Generation Distributed Fly-by-Wire System” of company Honeywell - HTS CZ. The aircraft primary surfaces are controlled by two or three electrohydraulical (or electrical) actuators and each actuator is controlled by its independent control unit. The operational tolerances of the system cause small deviations of the input data to the control units and thus each actuator obtains slightly different command. This leads to the mechanical stress of the surface and of the actuators. The main goal of this thesis is to propose an algorithm for a reduction of the force fight on an airplane control surface. The flight control system implementation was analyzed in detail and the Force Fight Algorithm was proposed and implemented in Simulink software. The iterative criterion tuning method was developed to provide the best setting of the algorithm. Finally the impact of Bus time delay on the Force Fight Algorithm was investigated.
Modelování, identifikace a řízení rotačního kyvadla
Klusáček, Ondřej ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řízením rotačního inverzního kyvadla - Furuta pendulum. Práce popisuje řešení výkonové elektroniky, senzoriky a rozhraní umožňující řízení pomocí PC, dále zahrnuje identifikaci parametrů a vytvoření nelineárního simulačního modelu pomocí prostředí Matlab/Simulink a toolboxu SimMechanics. Pro odvození pohybových rovnic je užito Lagrangeových rovnic druhého druhu. Řízení je založeno na stavovém popisu mechanismu, přičemž využívá LQR algoritmu pro návrh stavového regulátoru a podle aktuální polohy kyvadla dochází k přepínání mezi swing-up regulátorem a stavovým řízením. Pro odstranění chyby v ustáleném stavu je s úspěchem využit integrátor na vstupu.
Řízení servopohonu tříosého rotačního stolku
Trizna, Lukáš ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom tejto diplomovej práce "Řízení servopohonu třiosého rotačního stolku" je navrhnúť riešenie pre riadenie dostupných servomotorov rotačného stola v reálnom čase na základe literárnej rešerše perspektívnych riešení a následná realizácia tohto riešenia. V práci je uvedený popis súčasného riešenia pre riadenie rotačného stola, popis dostupných kontolérov na trhu, návrh riadenia rotačného stola dvomi zvolenými kontrolérmi, vytvorený model servopohonu na základe identifikácie parametrov DC motora, návrh regulátorov prúdu, otáčok a polohy pre riadenie servopohonu, implementácia riadenie na základe návrhov pre dva zvolené kontroléry ESCON a EPOS2, overenie funkčnosti riadenia servopohonu a zhodnotenie dosiahnutých výsledkov.
Twin Active Side Stick Configuration Model and Pilot-Induced Oscillations Suppression Algorithm
Vadlejch, Filip ; Tomáš, Jan (oponent) ; Klusáček, Ondřej (vedoucí práce)
Diploma thesis is to present, describe and develop a MATLAB Simulink model of an active side stick controller by Honeywell International Inc. company. Second part of thesis deals with pilot-induced oscillation phenomena and methods to prevent, detect and suppress them. Active force feedback equipped side stick model is used to suppress oscillations detected during aircraft simulation.
Popis základních meteorologických jevů a příslušné měřící techniky
Klusáček, Ondřej ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Prinz, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis základních meteorologických jevů a na jejich dopad na běžný život. Je zde uveden stručný popis atmosféry a poté podrobný popis základních veličin a jednotlivých jevů odehrávající se v atmosféře. Na závěr této práce je ke každé veličině uvedena příslušná měřící technika.
Numerická studie vlivu větrání na šíření škodlivých látek v prostoru učebny
Klusáček, Ondřej ; Prinz, František (oponent) ; Elcner, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá numerickou simulací vlivu větrání na šíření škodliviny v učebně pomocí programu STAR-CCM+. Cílem práce bylo vytvoření realistického 3D modelu učebny, zvolit vhodný model vícefázového proudění, zhodnotit šíření škodliviny při různých formách provozu a zvolit nejefektivnější způsobe větrání. Za použíti Lagrangeova modelu vícefázového proudění byla porovnávána objemová frakce škodliviny pro jednotlivé typy provozu. Numerické řešení bylo validováno pomocí experimentu provedeného v totožných prostorech a za stejných podmínek větrání. V práci jsou taktéž uvedena výsledná teplotní a rychlostní pole v učebně. Jako nejefektivnější ze zvolených metod se ukázala nucená ventilace. Pokud nakažený jedinec sedí blíže k oknům či dveřím, je nižší riziko nákazy v místnosti.
Popis základních meteorologických jevů a příslušné měřící techniky
Klusáček, Ondřej ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Prinz, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis základních meteorologických jevů a na jejich dopad na běžný život. Je zde uveden stručný popis atmosféry a poté podrobný popis základních veličin a jednotlivých jevů odehrávající se v atmosféře. Na závěr této práce je ke každé veličině uvedena příslušná měřící technika.
Řízení servopohonu tříosého rotačního stolku
Trizna, Lukáš ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom tejto diplomovej práce "Řízení servopohonu třiosého rotačního stolku" je navrhnúť riešenie pre riadenie dostupných servomotorov rotačného stola v reálnom čase na základe literárnej rešerše perspektívnych riešení a následná realizácia tohto riešenia. V práci je uvedený popis súčasného riešenia pre riadenie rotačného stola, popis dostupných kontolérov na trhu, návrh riadenia rotačného stola dvomi zvolenými kontrolérmi, vytvorený model servopohonu na základe identifikácie parametrov DC motora, návrh regulátorov prúdu, otáčok a polohy pre riadenie servopohonu, implementácia riadenie na základe návrhov pre dva zvolené kontroléry ESCON a EPOS2, overenie funkčnosti riadenia servopohonu a zhodnotenie dosiahnutých výsledkov.
Twin Active Side Stick Configuration Model and Pilot-Induced Oscillations Suppression Algorithm
Vadlejch, Filip ; Tomáš, Jan (oponent) ; Klusáček, Ondřej (vedoucí práce)
Diploma thesis is to present, describe and develop a MATLAB Simulink model of an active side stick controller by Honeywell International Inc. company. Second part of thesis deals with pilot-induced oscillation phenomena and methods to prevent, detect and suppress them. Active force feedback equipped side stick model is used to suppress oscillations detected during aircraft simulation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.