Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Grafická díla Albrechta Altdorfera po roce 1520 ve sbírkách NG v Praze
Kadlecová, Žaneta ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Žaneta Kadlecová Resumé Grafická díla Albrechta Altdorfera po roce 1520 ve sbírkách NG v Praze Bakalářská práce pojednává o grafických dílech Albrechta Altdorfera po roce 1520 ve sbírkách Národní galerie v Praze. Cílem této práce je nastínit situaci v Podunají na přelomu 15.-16. století a tvorbu tzv. Podunajské školy. Představí osobnost Podunajského umělce Albrechta Altdorfera jako mistra všestranného nadání a člověka vysokého společenského postavení. Tvorba tohoto umělce zůstává v Čechách poněkud opomíjena a stojí tak převážně mimo zájem historiků umění. I většina německých prací, které se zabývají tvorbou tohoto umělce je zaměřena na malířskou produkci mistra a proto jsou grafická díla v jeho celoživotní tvorbě poněkud upozaděna. Zvláštní zřetel je zde kladen na jeho grafickou tvorbu miniatur po roce 1520 ve sbírkách Národní galerie v Praze se záměrem objasnit způsob grafického zpracování zobrazených námětů a poukázat na proměnu stylového vývoje miniatur. Stěžejní kapitolou je zde katalogová část s nově vypracovanými katalogovými hesly, které představí řadu grafických děl, které jsou evidovány Národní galerií v Praze pouze se základními informacemi o rozměrech a současném stavu. Bakalářská práce je završena objasněním významu jeho celoživotní tvorby v kontextu Evropského umění a nejvýraznějších umělců...
Grafická tvorba Jana Jiřího Balzera inspirovaná Norbertem Grundem ve sbírkách Národní galerie v Praze
Kadlecová, Žaneta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zapletalová, Jana (oponent)
Cílem mé diplomové práce je nastínit charakter tvorby grafických děl Jana Jiřího Balzera uchovávaných ve sbírkách Národní galerie v Praze. Fond grafických děl J. J. Balzera dle námětů Norberta Grunda čítá přes pět a půl sta položek a zůstal do dnešní doby téměř nezpracován. Proto se pokusím o jejich utřídění a katalogizaci. V rámci své diplomové práce bych chtěla představit osobnost novodobého umělce, zakladatele ryteckého závodu a úspěšného podnikatele, který dokázal zaujmout český grafický trh 2. poloviny 18. století. Objasnit okolnosti, které vedly autora ke grafickému zpracování malířských děl Norbera Grunda na základě kritického zkoumání dostupných pramenů a literatury. Dále nastínit produkci Jana Jiřího Balzera v kontextu soudobé tvorby a sběratelství 18. století.
Památková péče na území Prahy v období protektorátu Čechy a Morava
Vobořilová Kadlecová, Žaneta ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Linhartová, Dana (oponent)
Téma ochrany pražských památek v období let 1939-1945, které se nesmazatelným způsobem zapsalo do naší kulturní historie, dosud bylo badatelsky nevytěženým tématem. Samotný obor ochrany památek ohrožených válečným konfliktem prošel průběhu 30. a 40. let 20. století evolucí, která položila základy moderních přístupů k jejich zabezpečení. Řada evropských zemí měla už před druhou světovou válkou zkušenost s vážnými škodami, jaké utrpěly sbírky významných institucí během Velké války. Proto se v meziválečném období objevily první teoretické pokusy vytvořit nové přístupy k ochraně válkou ohrožených uměleckých památek, jak dokládají studie některých významných osobností, např. Carl Justi. Byla to zhoršující se politická situace na evropském kontinentu v průběhu 30. let, která stále naléhavěji vyvolávala potřebu znovu se zamýšlet nad prostředky moderní války, nad technologickým vývojem moderních zbraní a jejich destruktivním potenciálem ohrožujícím evropské kulturní dědictví. Čtyři roky před vypuknutím druhé světové války byla v Německu započata diskuze z podnětu prof. Otto Kümmela na téma, jak účinně ochránit památky před případnými válečnými škodami. Kümmel tehdy ještě nenašel dostatečnou podporu německé administrativy pro svůj záměr vytvořit jednotný strategický plán. Díky odborným článkům, které jsem...
Grafická tvorba Jana Jiřího Balzera inspirovaná Norbertem Grundem ve sbírkách Národní galerie v Praze
Kadlecová, Žaneta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zapletalová, Jana (oponent)
Cílem mé diplomové práce je nastínit charakter tvorby grafických děl Jana Jiřího Balzera uchovávaných ve sbírkách Národní galerie v Praze. Fond grafických děl J. J. Balzera dle námětů Norberta Grunda čítá přes pět a půl sta položek a zůstal do dnešní doby téměř nezpracován. Proto se pokusím o jejich utřídění a katalogizaci. V rámci své diplomové práce bych chtěla představit osobnost novodobého umělce, zakladatele ryteckého závodu a úspěšného podnikatele, který dokázal zaujmout český grafický trh 2. poloviny 18. století. Objasnit okolnosti, které vedly autora ke grafickému zpracování malířských děl Norbera Grunda na základě kritického zkoumání dostupných pramenů a literatury. Dále nastínit produkci Jana Jiřího Balzera v kontextu soudobé tvorby a sběratelství 18. století.
Grafická díla Albrechta Altdorfera po roce 1520 ve sbírkách NG v Praze
Kadlecová, Žaneta ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Žaneta Kadlecová Resumé Grafická díla Albrechta Altdorfera po roce 1520 ve sbírkách NG v Praze Bakalářská práce pojednává o grafických dílech Albrechta Altdorfera po roce 1520 ve sbírkách Národní galerie v Praze. Cílem této práce je nastínit situaci v Podunají na přelomu 15.-16. století a tvorbu tzv. Podunajské školy. Představí osobnost Podunajského umělce Albrechta Altdorfera jako mistra všestranného nadání a člověka vysokého společenského postavení. Tvorba tohoto umělce zůstává v Čechách poněkud opomíjena a stojí tak převážně mimo zájem historiků umění. I většina německých prací, které se zabývají tvorbou tohoto umělce je zaměřena na malířskou produkci mistra a proto jsou grafická díla v jeho celoživotní tvorbě poněkud upozaděna. Zvláštní zřetel je zde kladen na jeho grafickou tvorbu miniatur po roce 1520 ve sbírkách Národní galerie v Praze se záměrem objasnit způsob grafického zpracování zobrazených námětů a poukázat na proměnu stylového vývoje miniatur. Stěžejní kapitolou je zde katalogová část s nově vypracovanými katalogovými hesly, které představí řadu grafických děl, které jsou evidovány Národní galerií v Praze pouze se základními informacemi o rozměrech a současném stavu. Bakalářská práce je završena objasněním významu jeho celoživotní tvorby v kontextu Evropského umění a nejvýraznějších umělců...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.