Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věku
Kadlecová, Viktorie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je využití myofunkční terapie v logopedické intervenci u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se skládá ze tří hlavních kapitol. V první kapitole se věnujeme ontogenetickému vývoji řeči, jazyka a komunikace. Kapitola představuje jak předřečová stadia vývoje řeči, tak i stadia vlastního vývoje řeči, podrobně jsou zde rozepsány jazykové roviny z hlediska ontogeneze řeči. V druhé kapitole definujeme narušenou komunikační schopnost a uvádíme její klasifikaci z hlediska symptomatologie a etiologie. Kapitola obsahuje nejčastější druhy narušení vývoje řeči u dětí, u kterých se setkáváme s využitím prvků myofunkční terapie. Zvláštní pozornost je věnována myofunkčním poruchám. Ve třetí kapitole seznamujeme s diagnostikou a technikami a využitím myofunkční terapie v rámci logopedické intervence. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat možnosti využití myofunkční terapie u dětí s narušenou komunikační schopností předškolního věku. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. Výzkumnými metodami sběru dat byla analýza dokumentace a pozorování myofunkční terapie u sledovaných dětí. Na podkladě získaných dat...
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Malinová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na logopedickou oblast, konkrétně na rozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Teoretická část zahrnuje dvě kapitoly. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a poté samotnou vývojovou poruchou jazyka. V teoretických východiscích se definuje komunikace, řeč a jazyk, popisuje se vývoj řeči, jazyka a komunikace a také narušená komunikační schopnost. Stručně je zmíněna i etiologická klasifikace narušené komunikační schopnosti. Na konci kapitoly se definují neurovývojové poruchy, jejich společné znaky a klasifikace, diagnostika a terapie. Druhá kapitola pojednává o vývojové poruše jazyka. Konkrétně popisuje její klasifikaci, terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které je tvořeno dvěma případovými studiemi vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat rozvoj komunikačních schopností vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku. Stanovené dílčí cíle mají analyzovat současný stav komunikačních schopností sledovaných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku a vytvořit doporučení pro rodiče, pedagogy a odborníky, jakým způsobem podpořit tento rozvoj na základě zjištěných výsledků výzkumu. Cíle...
Vývoj jazykových schopností dětí raného věku
Ryjáčková, Markéta ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je vývoj jazykových schopností dětí raného věku, tedy dětí do věku tří let. Hlavním cílem práce je analýza vývoje jazykových schopností dětí raného věku. Teoretická část práce obsahuje dvě kapitoly. První kapitola předkládá teoretická východiska pro problematiku vývoje jazykových schopností a představuje rozdíl mezi řečí a komunikací jako takovou. Dále jsou v první kapitole uvedeny základní pojmy nervové soustavy důležité pro funkci jazykových schopností. Je zde uvedeno šest hlavových nervů (trojklanný nerv, lícní nerv, jazykohltanový nerv, bloudivý nerv, podjazykový nerv a sluchově rovnovážný nerv). Druhá kapitola teoretické části této práce se věnuje konkrétním obdobím při vývoji jazykových schopností v raném věku dítěte. Je zde představeno již prenatální období, následně období křiku, předřečové období a poté období prvních slov. Jako další je uvedeno období porozumění řeči. Kapitola je zakončena uvedením čtyř jazykových rovin, které jsou přítomny při osvojování jazykových schopností. Empirická část práce obsahuje výzkumné šetření, které má kvalitativní charakter. Metodami výzkumného šetření je pozorování a případové studie. Hlavním cílem je analýza vývoje jazykových schopností dětí raného věku, kterou se povedlo vytvořit. Pro výzkumné šetření bylo použito šest...
Podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku
Machová, Martina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...
Podpora dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání
Boháčová, Terezie ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou dětí s vývojovou jazykovou poruchou v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Obsahem první kapitoly jsou teoretická východiska, je zde pospán proces vývoje řeči, jazyka a komunikace a objasnění těchto termínů. Dále se kapitola zaměřuje na vývojovou jazykovou poruchou, její terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Druhá kapitola se zabývá systémem předškolního vzdělávání, legislativou, cíli předškolního vzdělávání a možnostmi podpory. Jsou zde definována a popsána poradenská zařízení a podpůrná opatření, se zvýšenou pozorností věnovanou konceptům individuálního vzdělávacího plánu a asistentu pedagoga. Tato kapitola se věnuje také problematice školní zralosti, zápisu k povinné školní docházce a jejím odkladem. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru. Data byla získávána na základě analýzy dostupných dokumentů, analýzy produktů činnosti a prostřednictvím zúčastněného pozorování. Obsahem výzkumného šetření je případová studie dívky navštěvující přípravnou třídu základní školy. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza podpory dítěte v předškolním vzdělávání. Jsou zde popsány projevy vývojové jazykové poruchy, které negativně ovlivňují proces předškolního...
Logopedická péče poskytovaná bilingvním a multilingvním, u nichž se projevuje narušená komunikační schopnost
Cilerová, Kristýna ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce z oblasti speciální pedagogiky a logopedie se zabývá problematikou logopedické intervence u bilingvních a multilingvních dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části je charakterizován psychomotorický vývoj u intaktních monolingvních dětí. Dále je zde prostor věnován bilingvismu a multilingvismu v souvislosti s problematikou vývoje v raném a předškolním věku a intervence u těchto dětí s narušenou komunikační schopností. Empirická část byla zpracována pomocí kvalitativních výzkumných metod. Popisuje proces výběru respondentů, metodologii výzkumného šetření a jeho průběh, charakteristiku výzkumného vzorku. Výzkumný vzorek tvořily děti předškolního a mladšího školního věku s narušenou komunikační schopností z bilingvních a multilingvních prostředí. Jednotlivé případové studie sledovaných dětí přináší přehledným způsobem informace o výzkumném vzorku. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory, které byly následně zpracovávány pomocí prvků designu zakotvené teorie. Dále práce objasňuje interpretaci výzkumného šetření a kategorie, které byly získány v procesu zpracovávání dat. Hlavním cílem této závěrečné práce bylo zjistit a popsat rizika a obtíže v oblasti vlastního psychomotorického, řečového a jazykového vývoje i logopedické intervence, s nimiž se musí...
Riziko vzniku specifických vývojových poruch učení u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností
Petrusová, Adéla ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizik vzniku specifických poruch učení na základě deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Práce se zaměřuje na identifikaci a porovnání zjištěných deficitů dílčích funkcí. Tyto deficity analyzuje a v závěru posuzuje možná rizika, která lze očekávat v souvislosti s osvojováním školních dovedností. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsána terminologie, jež se úzce váže k narušené komunikační schopnosti. Dále je v práci definována a objasněna terminologie specifických poruch učení, jejich členění a souběžně jsou popsány deficity dílčích funkcí, které se k nim vztahují. V praktické části je popsán průběh vlastního šetření, je provedena analýza zjištěných výsledků. Kvalitativní výzkum byl realizován v prostředí předškolního zařízení, se souhlasem zákonných zástupců zúčastněných dětí byly zpracovány jednotlivé anamnézy. Následně byla aplikována diagnostická metoda od B. Sindelárové, bylo provedeno její vyhodnocení a porovnání s ostatními jednotlivci. Souběžně se práce pokouší o srovnání s výsledky, jež jsou na podobné téma publikovány v dostupné literatuře. V závěru nabízí možnosti včasné reedukace dětí, které jsou v riziku školního neúspěchu v důsledku...
Možnosti využití arteterapie na rozvoj sebevědomí při komunikaci u dětí s narušenou komunikační schopností
Pekáriková, Zuzana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sebevědomí při komunikaci u dětí prvního stupně s narušenou komunikační schopností pomocí arteterapie. V úvodní kapitole je podrobně popsána narušená komunikační schopnost a jaký má vliv na osobnost dítěte. Je zde kladen důraz na sebevědomí v komunikaci u osob s NKS. Druhá kapitola se zaměřuje na arteterapii. Popisuje jednotlivé formy, fáze setkání, metody, vymezuje cíle arteterapie a konkrétně arteterapii u osob s NKS. V poslední části je navržen arteterapeutický program cílený na rozvoj sebevědomí při komunikaci. Je rozvržen detailně do deseti setkání a zohledňuje specifické potřeby dítěte. Postupuje dle náročnosti. Hlavním cílem navrženého programu je nejen rozvoj sebevědomí při komunikaci, ale také odreagování a rozvoj fantazie. Klíčová slova Arteterapie, arteterapeutický program, narušená komunikační schopnost, sebevědomí, logopedie Abstract This bachelor thesis deals with the development of self-esteem in communication in first grade children with communication disability through art therapy. In the introduction chapter, the impaired communication disability is described in detail and how it affects the child's personality. There is an emphasis on self-awareness in communication in individuals with communicative disability. The second chapter focuses on art...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Korandová, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.