Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 
Obliba postav u dětí mladšího školního věku, jejich rodičů a prarodičů
Vaňková, Adéla ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblibou postav v literatuře pro děti, a to u tří generací - dětí, jejich rodičů a prarodičů. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jak se proměňovala oblíbenost postav u jednotlivých generací. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část obsahuje několik hlavních celků. V prvním celku se autorka zabývá literaturou jako takovou, její historií, dělením a různými literárními žánry včetně různých pojetí postavy podle několika autorů, například Daniely Hodrové, Bohumila Fořta, Seymoura Chatmana nebo Aristotela. V druhé části představuje postavu, její charakteristiku, historii a ostatní druhy postav v literatuře. Poté se práce zaměřuje na literaturu pro děti, její vývoj, její historii a oblíbenost postav podle výzkumu Jiřího Trávníčka, ve kterém jsou popsány jednotlivé čtenářské generace a fenomény s nimi spojené, které budou také součástí této práce. V empirické části této práce je představen kvalitativní výzkum. Zvolenou metodou jsou osobní rozhovory se čtyřmi odlišnými rodinami. Všichni respondenti jsou rozděleni dle bydliště, věku, pohlaví a dosaženého vzdělání do několika kategorií, které byly následně porovnány napříč výzkumem. Na konci této části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu - rozhovorů. Výsledky jsou také zpracované v grafech s...
Didaktické pomůcky k rozvoji čtenářství na 1. stupni základní školy
Houzarová, Šárka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zmapováním a následnou pilotáží vybraných didaktických pomůcek, které se dají využít ve výuce českého jazyka a literatury na prvním stupni základní školy. První část práce vymezuje pojmy čtení, četba a čtenářství i s popisem faktorů, jež tyto body ovlivňují. Dotýká se tématu čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií. Uvedeny jsou také možnosti, jak čtenářství ve škole rozvíjet. Dále pak definuje didaktické pomůcky, ukazuje jejich dělení a konkrétně představuje devět didaktických pomůcek. Cílem empirické části bylo navrhnout, realizovat a reflektovat (evaluovat) tři lekce, v nichž byly využity didaktické pomůcky. Realizace proběhla na konci školního roku 2022/2023 ve dvou třídách druhého ročníku základní školy vždy po třech samostatných lekcích. Hodiny byly zaměřené na rozvoj čtenářství skrze didaktické pomůcky. Voleny byly různé pomůcky (Dixit karty, Story cubes a Create a story cards), vyučovací metody a organizační formy. Po lekcích následovaly polostrukturované rozhovory s vybranými žáky a zúčastněnými učitelkami a reflexe zúčastněného pozorování. Výsledky výzkumu ukazují, že zapojením didaktických pomůcek do hodin českého jazyka a literatury dochází k podpoře čtenářství a má smysl s nimi pracovat. Zúčastněné učitelky i žáci měli motivaci v práci s pomůckami a...
Etnické rozdíly zprostředkované žákům na 1. stupni prostřednictvím příběhů
Rücklová, Anežka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá etnickými rozdíly na 1. stupni základního vzdělávání zprostředkované žákům skrze literaturu pro děti. V teoretické části práce je vymezen pojem multikulturalita a s ním spojené pojmy hodnoty, stereotypy a předsudky. Dále je popsán současný stav nejpočetnějších cizinců v České republice. Uvedena je jak multikulturní výchova, tak interkulturní výchova, jejich postavení ve školním kurikulu, současná situace v českých školách a možnosti rozvoje obou výchov. Nedílnou součástí teoretické části je čtenářská gramotnost. Zmíněny jsou především faktory, které mají vliv na čtenářskou gramotnost. Další část se zabývá literaturou pro děti zaměřenou na etnické rozdíly. Závěr teoretické části představují vybrané metody čtení, konkrétně je specifikován třífázový model výuky a z něj vycházející metody. Cílem praktické části bylo popsat, jakými způsoby a prostřednictvím kterých knih lze zprostředkovat žákům na 1. stupni téma etnických rozdílů skrze literaturu pro děti; zjistit a popsat, jaký postoj mají žáci k danému tématu a zda se změnil po odučených lekcí. Jako metoda sběru dat pro praktickou část práce byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s pedagogy na vybrané základní škole o tom, jak s tématem etnických rozdílů pracují, a s žáky k ověření jejich postojů na základě realizovaných lekcí...
Kniha jako součást odpočinkové činnosti ve školní družině
Šimůnková, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prací s knihou ve školní družině v rámci odpočinkové činnosti. Cílem práce je zmapovat čtenářskou rodinou infrastrukturu prostřednictvím rozhovorů s žáky v družině, dále navrhnout aktivity s knihami - předčítání, hovory o knihách, sdílení o přečteném a další aktivity s vybranou knihou od Miloše Kratochvíla - Puntíkáři, včetně tvorby lapbooku, který by tyto aktivity završil. Realizovat tyto aktivity a reflektovat jejich účinnost prostřednictvím pozorování, rozhovorů s žáky nad danými činnostmi a analýzou žákovských produktů. Teoretická část se zabývá školní družinou v historickém i v současném kontextu, její funkcí a cíli. Práce bude pracovat s pojmy jako čtenářství a čtenářská gramotnost, osobnostní rozvoj, rozvoj komunikačních dovedností, volným časem, výchovou ve volném čase, čtenářskými strategiemi a rozvojem čtenářství u žáků mladšího školního věku. V praktické části se pracuje na základě čtenářských strategií s knihou Miloše Kratochvíla Puntíkáři a je vyroben lapbook k jednomu z příběhů. Její součástí jsou výsledky průzkumu mezi žáky s využitím rozhovoru na téma literatura pro děti. Zjišťován je také vztah žáků k četbě, oblíbené tituly, žánry, autoři a témata. Všechny činnosti byly realizovány od října 2023 do února 2024 ve školní družině s žáky třetího ročníku....
Rodinný dům s kavárnou v Havlíčkově Brodě
Havlová, Jana ; Novotný, Miloslav (oponent) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování stavebně technické části projektové dokumentace pro realizaci novostavby rodinného domu s kavárnou v Havlíčkově Brodě. Objekt se nachází v mírně svažitém pozemku a je částečně podsklepen. Obytná část má dvě nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. Celá část je zastřešená sedlovou střechou se spádem 30° s betonovými taškami. V druhé části je jednopodlažní kavárna zastřešená plochou vegetační střechou ve sklonu 3°. Garáž je od objektu oddělená s plochou vegetační střechou. Svislé konstrukce v nadzemní části jsou tvořený ze systému Porotherm a obvodové zdivo v suterénu je tvořeno z prefabrikovaných bednících betonových tvarovek. Vodorovná konstrukce je tvořená z monolitické železobetonové desky. Část fasády je zakončená silikonovou fasádou a část tvoří provětrávaná fasáda s dřevěným obkladem.
Optimalizace daňové zátěže fyzické osoby
Kokoliová, Eva ; Havlová, Jiřina (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zdaňováním příjmů fyzických osob a daňovou optimalizací těchto příjmů. Práce dále zahrnuje problematiku sociálního a veřejného zdravotního pojištění u osob podnikajících na základě živnostenského oprávnění. Cílem je porovnat daňovou zátěž pro zvolené varianty u fyzické osoby mající příjmy ze závislé činnosti a ze samostatné činnosti a navrhnout nejvhodnější variantu.
Mateřská škola v Bratčicích
Havlová, Jana ; Burianová, Lenka (oponent) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby mateřské školy v Bratčicích. Objekt je navržen jako dvoupodlažní s částečným podsklepením v téměř rovinatém terénu. Vstup do objektu je ze západní strany s přístupem na zahradu. Celý provoz tvoří 3 třídy, společenská místnost, provozní část a číst pro učitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
18 Havlová, Jana
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.