Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preference pracovníků generace Y v oblasti pracovních podmínek
Nosková, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o specificích generace Y v oblasti pracovních podmínek. Její pre- ference rozpracovává v pěti oblastech: odměny, pracovní režim, profesní rozvoj a postup a vztahy na pracovišti a kultura organizace, což bylo i cílem práce. Nejdříve jsou představeny oblasti pracovních podmínek, poté jednotlivé generace na trhu práce v České republice, zvý- šená pozornost je věnována generaci Y. Následně jsou na základě studia literatury a již realizo- vaných výzkumů rozpracovány preference generace Y v jednotlivých oblastech pracovních podmínek. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření, pro nějž byly stanoveny čtyři hy- potézy a jehož cílem je zjistit preference starších a mladších vysokoškolsky vzdělaných pra- covníků generace Y v oblasti pracovních podmínek a následně je porovnat. Kvantitativní em- pirické šetření bylo realizováno formou elektronického dotazníkového šetření za použití NWVS škály přeložené do češtiny. Z empirického šetření vyplývá, že neexistují zásadní rozdíly mezi staršími a mladšími vysokoškolsky vzdělanými pracovníky generace Y, s výjimkou kariéry, kterou považují za důležitější mladší pracovníci generace Y. Klíčová slova pracovní podmínky, generace pracovníků, generace Y, odměny, profesní rozvoj, kariérní postup, vztahy na pracovišti, kultura organizace,...
Supervize jako nástroj podpory a rozvoje zaměstnanců základních škol
Borovcová, Markéta ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá supervizí jako nástrojem podpory a rozvoje zaměstnanců základních škol. Cílem diplomové práce je analyzovat proces implementace služby supervize na základní školy a zkoumat různé možnosti a formy jejího využití u zaměstnanců základních škol. Nejprve se práce zaměřuje na definici, cíle a funkce supervize. Dále zkoumá možné formy a využití supervize u zaměstnanců základních škol včetně její historie a aktuálního stavu využívání v českém školství a pozornost je věnována také specifikům supervize ve školním prostředí oproti jiným oborům. Dále práce popisuje proces implementace služby supervize na základní školy včetně přípravné fáze před implementací a zabývá se podmínkami a faktory, které podporují úspěšnou implementaci a rozvoj supervizní praxe. Práce obsahuje empirické šetření, jehož cílem je analyzovat proces implementace a rozvoj supervizní praxe na základních školách v Praze a Středočeském kraji z pohledu vedoucích pracovníků základních škol a z pohledu supervizorů realizujících supervizi na základních školách, s důrazem na identifikaci faktorů, které úspěšnou implementaci a udržitelný rozvoj supervizní praxe podporují, včetně subjektivně vnímaných přínosů, bariér a limitů supervize na základních školách. Dílčím cílem bylo analyzovat aktuální stav využívání supervize na...
Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců do trainee programů
Moudrá, Michaela ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh a identifikovat charakteristiky personálních procesů získávání, výběru a adaptace zaměstnanců do trainee programů. Práce se nejdříve věnuje problematice talent managementu, konkrétně vymezení talentu a talent managementu, identifikaci talentů, stabilizaci a rozvoji talentů a trainee programům. Dále je věnována pozornost personálním procesům získávání, výběru, přijímání a adaptaci zaměstnanců a vzdělávání, rozvoji a řízení kariéry zaměstnanců. V rámci získávání zaměstnanců se práce věnuje i personálnímu marketingu, především cílům a významu personálního marketingu a značce zaměstnavatele. Následně je věnována pozornost specifikům personálních procesů získávání, výběru a adaptace zaměstnanců v rámci organizace trainee programů. Součástí diplomové práce je empirické šetření, jehož cílem byla analýza trainee programů ve vybraných velkých společnostech, se sídlem nebo pobočkou v Praze z hlediska získávání, výběru a adaptace zaměstnanců. Velké společnosti jsou pro potřeby této diplomové práce chápány jako společnosti s počtem 250 zaměstnanců a více na území České republiky. Provedeno bylo kvalitativní šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Informanty empirického šetření byli koordinátoři trainee programů vybraných velkých společností, případně zaměstnanci...
Prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol
Čapková, Johana ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat možnosti prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol. Nejprve je vymezen syndrom vyhoření, jeho příčiny, stádia, projevy a důsledky. Poté je charakterizován syndrom vyhoření u učitelů základních škol. Postihnuta je profese učitele a nejčastější stresory a rizikové faktory, které tuto profesi ve vztahu k syndromu vyhoření ovlivňují. Pozornost je věnována problematice prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol, a to z hlediska technik prevence a preventivních vzdělávacích programů. Součástí práce je kvantitativní šetření, jehož cílem je zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů základních škol. Respondenty šetření je sto dvacet šest učitelů působících na jedenácti základních školách ve Středočeském kraji.
Proces získávání a výběru mechaniků strojů ve výrobě
Dolák, Dominik ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikace a systematizace procesu získávání a výběru zaměstnanců na pracovní místo mechanik strojů ve výrobě. Pozornost je v diplomové práci zaměřena na obecná východiska v oblasti obsazování pracovních míst, získávání zaměstnanců a výběru zaměstnanců. Následně je charakterizováno pracovní místo mechanik strojů ve výrobě a jeho obecné kompetence a charakterizována specifika získávání a výběru mechaniků výrobních strojů, která navazují na teoretická východiska získávání a výběru zaměstnanců, ale zároveň odrážejí specifika pracovního místa mechanika strojů ve výrobě. Empirické šetření bylo realizováno v organizaci LEGO Production, s. r. o., a to analýzou dokumentace organizace k procesu získávání a výběru zaměstnanců a následnými polostrukturovanými rozhovory s informanty, jimiž byli nadřízení pracovníci, kteří obsazují pracovní místo mechanik strojů do svých týmů. Sledovány byly oblasti procesu získávání zaměstnanců, metody získávání zaměstnanců, proces výběru zaměstnanců a metody výběru zaměstnanců na pracovní místo mechanik strojů. Výsledky empirického šetření jsou porovnány s teoretickými východisky, dostupnými studiemi a vytvořeným modelem procesu získávání a výběru mechaniků strojů. Klíčová slova: získávání zaměstnanců, proces získávání zaměstnanců, metody získávání...
Stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním životě
Poláková, Lucie ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním procesu. Cílem bakalářské práce je identifikace příčin, projevů, důsledků a možností redukce stigmatizace osob s duševním onemocněním při hledání práce, při nástupu do zaměstnání, v průběhu pracovní kariéry i během jejího ukončení. Součástí práce je nejen popis současné situace osob s duševním onemocněním na českém pracovním trhu, ale také nástin historického vývoje zaměstnávání osob s duševním onemocněním. Práce se věnuje také základním specifikům pracovního procesu a nabídne podrobnější přiblížení procesu stigmatizace a sebestigmatizace. Cílem kvalitativního empirického šetření je prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaké faktory a situace shledávali jedinci s přímou zkušeností s duševním onemocněním jako stigmatizující v pracovním životě. Jedná se o skupinu 6 respondentů, kterým byla v minulosti diagnostikována nějaká duševní porucha dle MKN 10. Většina respondentů je současnými či bývalými klienty neziskové organizace Fokus Praha, z.ú. Klíčová slova: duševní onemocnění, práce, pracovní život, stigmatizace, sebestigmatizace, redukce stigmatu
Pomoc poskytovaná Armádou České republiky zaměstnancům s posttraumatickou stresovou poruchou po návratu ze zahraniční mise
Nguyen, Cam Nhung ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat formy pomoci, které Armáda České republiky poskytuje zaměstnancům s posttraumatickou stresovou poruchou po návratu ze zahraniční mise. Nejprve je pozornost věnována charakteristice posttraumatické stresové poruchy i její léčbě. Následně se text soustředí na zahraniční mise, co jim předchází a co následuje po návratu domů. Dále práce rozpracovává téma posttraumatické stresové poruchy u zaměstnanců Armády České republiky a zaměřuje se na pomoc po návratu ze zahraniční mise a péči o zaměstnance s posttraumatickou stresovou poruchu. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké formy pomoci využívají zaměstnanci Armády České republiky s posttraumatickou stresovou poruchou. Sledovány byly čtyři okruhy, a to specifikace účasti na zahraniční misi a diagnostiky posttraumatické stresové poruchy, volba formy pomoci zaměstnanci s posttraumatickou stresovou poruchou, hodnocení využité formy pomoci zaměstnanci s posttraumatickou stresovou poruchou a bariéry při využívání forem pomoci zaměstnanci s posttraumatickou stresovou poruchou a jejich návrh řešení konkrétních bariér. Šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaných rozhovorů s bývalými zaměstnanci Armády České republiky. Klíčová slova: trauma, posttraumatická stresová porucha, Armáda České...
Vliv fyzické atraktivity uchazeček o zaměstnání na úspěch v rámci výběrového řízení
Hrušková, Anna ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Kocianová, Renata (oponent)
4 Abstrakt Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je diskriminace fyzicky méně atraktivních uchazečů o zaměstnání v rámci výběrového řízení v organizacích. Cílem diplomové práce je analyzovat potenciální vliv fyzické atraktivity uchazeček o zaměstnání na úspěch v rámci výběrového řízení v organizacích. Součástí diplomové práce jsou celkem čtyři teoretické kapitoly, které se zabývají analýzou a popisem pracovních míst a kvalifikačními profily zaměstnanců; analýzou podkladů uchazečů o zaměstnání jako metodou výběru zaměstnanců; fyzickou atraktivitou a společnými znaky fyzicky atraktivních jedinců; a diskriminací fyzicky méně atraktivních uchazečů o zaměstnání. Součástí práce je rovněž kvantitativní empirické šetření, jehož cílem je ověřit vliv fyzické atraktivity uchazeček o zaměstnání na pravděpodobnost pozvání na výběrový pohovor. Celkem se empirického šetření zúčastnilo 39 participantů, zaměstnanců i zaměstnankyň, kteří mají zkušenosti s výběrem zaměstnanců v organizacích. Úkolem participantů byla selekce smyšlených strukturovaných životopisů včetně přiložených fotografií uchazeček o zaměstnání vzhledem k obsazovanému pracovnímu místu. Klíčová slova personální řízení, výběr zaměstnanců, stereotypy, diskriminace, fyzická atraktivita
Rétorické dovednosti lektorů dalšího vzdělávání
Šudák, Patrik ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí komunikačních dovedností lektorů dalšího vzdělávání - rétorikou. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem lektoři dalšího vzdělávání rozvíjí své rétorické dovednosti, aby komunikace mezi nimi a účastníky vzdělávání byla na profesionální úrovni a efektivní. Nejprve je charakterizován lektor dalšího vzdělávání dle Národního pedagogického institutu České republiky a jeho kompetence se zaměřením na rétorické dovednosti. Následně jsou popsána teoretická východiska rétoriky, její historie a složky, které tvoří verbální, neverbální a paraverbální komunikace. Pozornost je věnována komunikačním dovednostem lektorů dalšího vzdělávání s orientací na jejich projev. Součástí práce je kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat proces přípravy lektorů dalšího vzdělávání v oblasti rétorických dovedností a jeho vliv na vzdělávací proces. Šetření je realizováno formou rozhovorů se čtrnácti lektory dalšího vzdělávání, kteří minimálně dvakrát měsíčně lektorují kurzy v oblasti vzdělávání dospělých.
Komunikace manažerů s problémovými zaměstnanci
Budošová, Klára ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomova prace pojednava o komunikaci manaZeri s problémovymi zaméstnanci. Za problémové zaméstnance nejsou povazovani jen jedinci, kterym pfislusi diagnostické kategorie ur¢ité dusevni poruchy, ale jsou zahrnuti také ti, ktefi se podili napiiklad na Skodlivém pracovnim prostiedi a nedostateéném pracovnim vykonu. Velkou inspiraci k diplomové praci jsou myslenky klinického a forenzniho psychologa, Laurence Millera, ktery se zabyval komunikaci a fungovanim problémovych zaméstnanct v organizaci. Cilem diplomové prace je identifikace typt problémovych zaméstnanct a identifikace efektivni komunikace manazera snimi. Soucasti diplomové prace je 1 empirické Setfeni, jehoz cilem je identifikace zaméstnancl, které manazefi vnimaji jako problémové v organizaci zajistujici méstskou hromadnou dopravu a zjisténi komunikacnich technik s nimi. V pfipadé dané organizace je predpokladan vyssi vyskyt patologii a nezadouciho chovani, jelikoz se jedna o prostiedi se specifickou firemni kulturou organizace. Kvalitativni empirické Setfeni je realizovano metodou rozhovort s osmi osobami na vedoucich pozicich. Kli¢ova slova: manazerska komunikace, efektivni komunikace, problémovi zaméstnanci, psychické onemocnéni, komunikacni techniky, pracovni vykon, pracovni prostfedi, vztahy na pracovisti, pracovni kolektiv

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.