Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
LCA analýza a vizualizace dat provozu vozidel a jejich dopadu na životní prostředí
Polášek, Marek ; Fišer, Jan (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést analýzu životních cyklů vozidel s různými typy pohonů, vyhodnotit jejich vliv na životní prostředí a výsledky zpracovat v nástroji Power BI. Bylo také uvažováno více zemí provozu na základě energetických mixů. Výsledky byly publikovány na webu formou interaktivní vizualizace.
Metody posuzování životního cyklu akumulátorů pro BEV a PHEV vozidla
Dvořák, Matouš ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Elektromobilita je aktuální téma a cesta, jak snížit uhlíkovou stopu nejen v osobní dopravě. Provoz elektromobilu však nemá oproti automobilům se spalovacím motorem přímo vliv na produkci emisí. Otázkou však zůstává výroba akumulátoru. který obsahuje vzácné kovy, jejichž těžba je energeticky i environmentálně velmi náročná. Cílem diplomové práce je zanalyzovat energetickou náročnost a emisní stopu výroby různých typů akumulátorů. Práce obsahuje všeobecné představení metody posuzování životního cyklu výrobku (LCA – Life Cycle Assessment), na kterou navazuje kapitola ohledně konstrukce akumulátorů a jejich rozdělení podle chemického složení elektrod. Z analýzy LCA studií akumulátorů vyplývá, že energeticky nejvýhodnější z hlediska výroby je akumulátor s NMC katodou a z hlediska emisí je to akumulátor s LMO katodou. Výsledky jsou však silně ovlivněny vstupními daty, které mají LCA studie často rozdílné, proto nelze vyvodit jednoznačný závěr. Část práce se zabývá analýzou dopadů výroby akumulátoru na životní prostředí při použití různých energetických mixů a různých typů výrobních technologií. Práce může sloužit jako podklad pro detailnější zkoumání výrobní části akumulátoru a pro minimalizaci jejího dopadu tohoto na životní prostředí.
Vizualizace proudění ve větrací jednotce
Šebetka, Kryštof ; Fišer, Jan (oponent) ; Pech, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá základy hydrodynamiky. Dále jsou popsány základní principy a funkce vizualizace proudění. Také je pojednáváno o různých typech vizualizací, po kterých následuje výčet konkrétních metod vizualizace, které jsou přesněji popsány. Dalším tématem je větrání a klimatizování. Práce zahrnuje krátké shrnutí historického vývoje větrání a klimatizování a stručné informace o tomto odvětví. Jsou pokryty také obecné popisy komponent, které jsou pro toto odvětví nejdůležitější. Poté už se práce dostává k experimentální části, kde je nejdříve popis větrací jednotky, uvnitř které byla vizualizace proudění provedena. Následuje už samotný popis experimentu, jehož cílem bylo provést vizualizaci proudění kouřovou metodou uvnitř větrací jednotky, jejíž konstrukce byla postupně upravována tak, aby vizualizace byla co nejjednodušší a zároveň nejrozpoznatelnější. Je popsána aparatura pro vizualizaci a také postupný vývoj jednotky, jak bylo potřeba upravovat různé komponenty pro lepší kvalitu vizualizace. Toto je zdokumentováno na fotografiích, které zachycují proudění před a po úpravách. V poslední části je popsán postup při snaze snížit tlakové ztráty, které nastávaly mezi jednotlivými komponentami větrací jednotky, které byly naměřeny a porovnány v různých stádiích úprav.
Optimalizace větracího systému kokpitu malého dopravního letadla
Vícena, Ondřej ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací větracího systému kokpitu malého dopravního letadla. Současný systém neumožňuje funkci ECS systému bez aktivace hlavních motorů, což omezuje jeho účinnost při pozemním provozu. Teoretická část poskytuje základní teoretický rámec pro pochopení a hodnocení tepelné pohody v kokpitu, zahrnující způsoby přenosu tepla, mikroklima v kabině během různých provozních režimů a definici zásadních pojmů týkajících se ECS u přetlakových a nepřetlakových kabin. Experimentální část se zaměřuje na rozšíření systému o vhodný ventilátor s elektrickým motorem, který by zabezpečil přívod vzduchu do kabiny i při pozemním provozu na letišti. Zahrnuje testování tepelného vlivu přiváděného neupraveného vzduchu na lidské tělo pomocí tepelného manekýna a simulátoru kabiny. Dále byl zkoumán odvod tepla z povrchu těla a subjektivní tepelný pocit při různých průtocích vzduchu a směrování vyústek, s ohledem na okolní teplotu.
Kvalita spánku v závislosti na prostředí v místnosti
Veličková, Kateřina ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo stanovit tepelný odpor vybraných sestav pro spánek (oděv, matrace, přikrývka, polštář) pomocí měření s tepelným manekýnem a následně stanovit vhodné teploty okolí, při kterých bude zachována vyrovnaná tepelná bilance mezi spící osobou a jejím okolím. Pro účely měření byly vybrány čtyři různé sestavy, které se lišily použitou přikrývkou (letní přikrývka, deka, potah a žádná přikrývka), rovněž byl vyšetřován vliv polohy tepelného manekýna na měřenou hodnotu. Bylo prokázáno, že vliv polohy na celkový tepelný odpor je zanedbatelný, přičemž měřené hodnoty byly mezi 1,12 clo (sestava bez přikrývky při poloze na boku) a 2,05 clo (sestava s letní přikrývkou při poloze na zádech). Následně byly pomocí modelu PMV stanoveny vhodné teploty okolí, které byly v rozmezí 24,4 °C a 28,6 °C. Dvouuzlový model se pro řešenou problematiku ukázal jako příliš málo citlivý, mapy tepelných toků vycházejících z modelu ekvivalentních teplot pak nebyly kalibrovány pro spánek, ale pro mírnou aktivitu v sedě, i tak přinášely zajímavé informace o vnímání tepelného komfortu na různých částech těla.
Větrání a klimatizace kabin automobilů
Viščor, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány jednotlivé druhy a funkce klimatizačních soustav užívaných v automobilech, je zde popsán přenos tepla mezi kabinou automobilu a okolním prostředím a problematika redukce energie vynaložené na klimatizaci. Součástí práce jsou výsledky z numerické simulace provedené v programu THESEUS FE 2.1. Simulace byla realizována na geometrickém modelu automobilu Toyota Prius a byla především zaměřena na vliv druhu zasklení na teplotu vzduchu uvnitř kabiny automobilu v teplých letních dnech.
Klimatizace kanceláří
Taclík, Jakub ; Toma, Róbert (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh klimatizačního zařízení pro jedno patro kanceláří. Součástí práce je teoretická, výpočtová a návrhová část. Výpočtová část spočívá ve stanovení množství větracího vzduchu, výpočtu tepelných ztrát, tepelných zisků a psychrometrických výpočtů pro letní a zimní provoz. Na základě vypočtených hodnot jsou navrženy vzduchovody, koncové prvky a klimatizační jednotka. Diplomová práce je doplněna o rozpis materiálů a výkresovou dokumentaci.
Database of typical clothing for cabin of cars
Toma, Róbert ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
In this bachelor thesis, there are processed databases of typical clothing for cabin of cars. Data are based on information from survey for both women and men for three seasons – summer, transitional season and winter. There are mentioned factors which affect thermal comfort and thermoregulation of human body. The thesis includes options how to measure thermal comfort and how we can evaluate results on different scales. Next, I process the way how we measure thermal resistance of each databases of clothing. Measurements are placed in climate chamber in VUT Brno and we are using manikin Newton made by Measurement technology Northwest. In the end, we mention some results and comparison of both genders.
Hydrogen vs. electricity - comparison of energy performance of EV powertrains
Šándor, Kristián ; Mišík, Ondrej (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The topic of emission reduction and the increase in the share of energy produced from renewable sources remains actual and highly discussed in 2021. It was the major reason why I chose to compose this bachelor’s thesis, in which I aim to critically evaluate and compare the energy performance of an electrical vehicle and a hydrogen vehicle. The theoretical part of the thesis outlines the aforementioned drivetrains as well as the plug-in hybrid drivetrain. The practical part of the thesis focuses on calculations of the energy performance of the drivetrains for the year 2021 with a rational estimate for 2050. The methods of electricity and hydrogen production are crucial for energy performance evaluation. Data shows that electric cars operated in countries with a high share of energy produced from renewable sources are the least energetically demanding. On the other hand, if the energy production depends predominantly on fossil fuels, it is more efficient to operate a hydrogen vehicle. Calculations show that when considering the indirect emissions during the operation as well as the energy performance, the plug-in hybrid vehicles are the least efficient. The difference in efficiency between electric and hydrogen vehicles varies depending on the mode of energy production of that specific country. The conclusion of this thesis also discusses advantages, disadvantages and technological challenges concerning the aforementioned drivetrains.
Klimatizace pro obytné budovy a rodinné domy
Verfl, Jan ; Fišer, Jan (oponent) ; Janotková, Eva (vedoucí práce)
Klimatizace se v současné době stala nedílnou součástí kvalitního bydlení v rodinných a obytných domech. Klimatizace nám zaručuje optimální mikroklima a stav tepelné pohody. První kapitola se zabývá právě hodnocením mikroklimatu a tepelného stavu prostředí, ale taky přenosu tepla mezi lidským tělem a okolím. Druhá kapitola popisuje klimatizační zařízení a jeho hlavní součásti, rozdělení klimatizačních systémů a jejich zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Fišer, J.
10 Fišer, Jakub
13 Fišer, Jiří
1 Fišer, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.