|
Kvalita výuky adiktologie v ČR z pohledu studentů
Farná, Karolína ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Lososová, Amalie (oponent)
Východisko: Obor adiktologie je vyučován v České Republice pouze na jedné univerzitě a to pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Průběžné zjišťování kvality výuky ať už pomocí hodnotících dotazníků, rozhovory s vyučujícími nebo studenty, může mít rozhodující vliv na další vývoj tohoto oboru a jeho případné zlepšení. Cíl: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak studenti prezenčního studia oboru adiktologie nahlížejí na výuku oboru adiktologie a kvalitu praxí s ní spojenou. Metodika: Praktická část bakalářské práce je provedena pomocí kvalitativní výzkumné metody, konkrétně využitím fokusní skupiny, která je složena ze studentek 3. ročníku prezenčního bakalářského studia oboru adiktologie. Celkem se fokusní skupiny zúčastnilo 11 studentek. Data byla dále zpracovávána metodou kódování. Výsledky: Výsledky výzkumu byly rozděleny do 3 kategorií: 1. uplatnitelnost znalostí a dovedností v praxi, 2. formy výuky, 3. uspořádání předmětů a jejich časová náročnost. Výsledky poukazují na nedostatek praktických nácviků a ukázek během vyučovacích hodin. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti jsou přetěžováni množstvím předmětů. Ačkoli výsledky práce nelze generalizovat, mohou být podkladem pro další výzkum na dané téma. Závěr: Práce identifikovala pohled studentů na kvalitu výuky oboru...
|