| |
|
Srovnání postavení malých a středních podniků v ČR a v Bulharsku
Zahariev, Yordan ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Řehoř, Václav (oponent)
Práce srovnává postavení malých a středních podniků v České republice a v Bulharsku. Hodnotí nákladovou, finanční a časovou náročnost založení firmy v obou zemích. Dále srovnává daňové zatížení malých a středních podnikatelů. Porovnává také povinné platby na zdravotní a sociální zabezpečení placené zaměstnavatelem i zaměstnancem. V praktické části je popis existující firmy v Bulharsku a srovnání pro imaginární analogickou firmu působící v České republice.
|
|
Aplikace franchisingu v potravinářském odvětví
Holeček, Jan ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; López, Beatriz (oponent)
Diplomová práce se zabývá aspekty podnikání franchisingových společností. První část práce se zabývá zařazením franchisingu v rámci podnikatelských sítí, charakteristikou subjektů, které se věnují a působí ve franchisingu a dále popisu potravinářského odvětví v ČR. Další část je zaměřena na konkrétní aspekty podnikání ve franchisingu, tedy na výběr franchisora franchisantem, podnikatelský plán, financování tohoto plánu a náležitostmi franchisingové smlouvy.
|
|
Analýza spokojenosti zaměstnanců
Pruner, Petr ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Švecová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá marketingovým výzkumem, jeho členěním, metodami a fázemi marketingového výzkumu. Náplní práce provedení písemného šetření ve Stavebním závodě Zevosu, a.s., analýza zjištěných dat a zpracování výsledků spokojenosti zaměstnanců. Závěrem je managementu doporučeno, jak zvýšit spokojenost zaměstnanců.
|
| |
|
Návrh strategie firmy Gentech, s.r.o.
Pulkrabová, Magdalena ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Švecová, Lenka (oponent)
Cíl diplomové práce je (i) představení, (ii) zhodnocení současných aktivit, provedení analýzy (iii) interních podmínek, (iv) odvětví a (v) externího okolí (PEST) malé stavebního podniku -- Gentech, s. r.o. Interní analýza umožnila identifikovat silné a slabé stránky podniku a externí analýza odhalila možné příležitostí a ohrožení. K identifikaci silných, slabých stránek, příležitostí a ohrožení byla použita SWOT analýza. Ke zhodnocení mikrookolí byl použit Porterův model 5 sil. Na základě informací z analýzy SWOT byly nastíněny možné opatření, jejich realizace by měla přispět k udržení postavení na trhu a k dlouhodobé prosperitě společnosti.
|
| |
| |
|
Příčiny neúspěchu společnosti MARKID TRUTNOV spol. s r.o. a s tím související řešení krizí
Šmídová, Gabriela ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Vojík, Vladimír (oponent)
Cílem této diplomové práce je představení společnosti MARKID TRUTNOV spol. s r.o., provozující lyžařská střediska a s tím související infrastrukturu, zhodnocení její dosavadní činnosti a detailnější rozebrání situace posledních let. Společnost se v tomto období dostala z několika důvodů do krize, hrozící přerůst až do možného úpadku společnosti. Byly nastíněny možné varianty řešení krizové situace, okomentováno rozhodnutí, které bylo přijato, a vytvořen náhled na možný budoucí vývoj chování společnosti pro předcházení vzniku krizových situací.
|
|
Návrh strategie malého a středního podniku v oblasti spotřební elektroniky
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Bečvář, Martin (oponent)
V teoretické části je popsána charakteristika malých a středních podniků. V analytické části autor představil společnost K+B Expert a její přímou konkurenci. Společnost K+B Expert podniká v oblasti spotřební elektroniky. V ČR má 19 maloobchodních prodejen. Rozhodla se na základě strategického plánu rozšířit své působení na trhu spotřební elektroniky v rámci horizontální sítě. Dle situační analýzy autor vybral Karlovarský kraj. Zapojením všech investičních kroků a režijních potřeb byla vytvořena holá provozovna, do které bylo potřeba navozit zboží a umístit jej do předem připravených regálů. Následovala propagační akce -- show pro otevření nové provozovny. Společnost K+B Expert jako součást sítě Expert ČR využila marketingovou koncepci této společnosti. Výběr reklamních prostředků provedli marketingoví specialisté a dle porovnání účinnosti byl jako nejefektivnější reklamní nástroj vyhodnocen reklamní leták, který dle vyplněných dotazníků uvedlo přesně 55% dotázaných respondentů jako hlavní zdroj zjištění otevření budoucí prodejny elektro a chystané reklamní akce. Dále byl použit rozhlas, billboardy, inzerce v novinách a reklamní poutače. Přestože skutečné finanční náklady vynaložené na uvedenou reklamní akci byly vyšší než původní plán (skutečné náklady činily 836.500 Kč), počítacími boxy prošlo celkem 8.560 návštěvníků, což bylo více než očekávaná návštěvnost. I celkový obrat prodejny byl vyšší než plánovaný - skutečný obrat činil 4,36 mil. Kč, což je o 9% více, než bylo předpokládáno. V celkovém pohledu může být tato akce zhodnocena jako vydařená a společnost K+B Expert, s.r.o. se může poohlížet po dalším regionu, do kterého rozšíří svoji působnost.
|