Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktika sexuální výchovy na 2. stupni ZŠ
Tomášová, Viktorie ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Šimáková, Monika (oponent)
(česky) Tato teoretická bakalářská práce se věnuje tématu didaktiky sexuální výchovy na 2. stupni základní školy. Zaměřuje se na proměnu vnímání vtahů a sexuálního chování ve společnosti, názorovými střety v oblasti výuky sexuální výchovy a ukotvení řešené výuky v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Stěžejní část se věnuje konkrétně didaktice. Dále se zabývá vývojovou psychologií pubescentů nutnou pro efektivní uchopení edukace.
Role vzdělávacích expertů v soudobém diskursu o vzdělávání
Šimáková, Monika ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku tzv. "vzdělávacích expertů". "Vzdělávací experti" představují, zjednodušeně řečeno, mluvčí, jež se v mediálním prostoru vyjadřují k problematice vzdělávání. Nejedná se však většinou o experty na vzdělávání v pravém slova smyslu, ale o kvazi experty, jež disponují silným mediálním zájmem, bývají napojení na politiku, jejich mluva je často zatížena zjednodušováním či generalizací a často ve svých promluvách kladou důraz na určitá přesvědčení, která blíže diplomová práce jednotlivě problematizuje. Tato práce se snaží odpovědět na to, zda se v českém mediálním prostředí ke vzdělávací problematice vyjadřují opravdu jen tito popsaní kvazi experti nebo zda se ke slovu dostávají také experti, ve smyslu vědecky poučení odborníci. Cílem diplomové práce je proto identifikovat, kdo se v českém mediálním prostoru vyjadřuje ke vzdělávací problematice a analyzovat, jakým způsobem tito mluvčí o vzdělávání promlouvají. Práce je rozdělená na část teoretickou a na část analytickou. Teoretická část si klade za cíl vymezit základní pojmy, se kterými je v rámci diplomové práce pracováno - konkrétně jde pojmy expert na vzdělávání a pedagogický diskurs. Analytická část vychází z analýzy výstupů masových médií, přičemž nejprve prezentuje použitou metodologii a poté prezentuje...
Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Šimáková, Monika ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukovou komunikací v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole. Cílem práce je popsat výukovou komunikaci v pozorovaných předmětech a poskytnout tak čtenáři reálný a pokud možno co nejkomplexnější obraz o podobě komunikace, která probíhá ve školní třídě mezi učitelem a žáky během výuky. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část empirickou. Teoretická část se nejprve zabývá pedagogickou komunikací jako takovou, ze které vychází termín výuková komunikace. Popsány jsou také charakteristiky výukové komunikace, které byly povětšinou výzkumně ověřovány. Empirická část prezentuje výsledky realizovaného výzkumu, jehož předmětem byla výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole.

Viz též: podobná jména autorů
3 Šimáková, Martina
4 Šimáková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.