Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,025 záznamů.  začátekpředchozí996 - 1005dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce obličejů v obraze z kamery na mobilním telefonu s WM
Tureček, Martin ; Láník, Aleš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí obličejů na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřuje na platformu Windows Mobile. Úvod je tedy věnován tomuto operačnímu systému a možnostem práce s kamerou. Další část textu je věnována obecné problematice detekce obličeje v obraze s ohledem na slabý výkon cílových zařízení. Součástí práce je také popis získávání obrazu z kamery pomocí multimediálního frameworku DirectShow a tvorba vlastního transformačního filtru pro detekci obličeje. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky formou testů na několika mobilních zařízení a také jsou zmíněna všechna úskalí, která obnáší vývoj aplikací pro Windows Mobile.
Optimalizované sledování paprsku
Brich, Radek ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit optimalizovaný program pro zobrazování 3D scény metodou sledování paprsku. Nejprve je stručně vysvětlena teorie a jednotlivé techniky. Další část práce se věnuje možnostem urychlení algoritmu. Jsou to zejména techniky dělení prostoru, algoritmus pro rychlé nalezení průsečíku paprsku s trojúhelníkem a různé možnosti paralelizace celého zobrazovacího algoritmu. Samostatná kapitola je věnována návrhu a realizaci programu.
E-learningový systém pro výuku matematiky
Pánik, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza softwaru pro výuku matematiky studentů základních a středních škol. V práci je popsána základní motivace pro vytváření tohoto softwaru a principy fungování. Jedná se o software, který je určen výhradně pro samostudium a snaží se, aby se studenti matematiky nebáli a učení je bavilo.
Paralelizace sledování paprsku
Čižek, Martin ; Juránek, Roman (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Sledování paprsku je rozšířenou metodou realistického zobrazování počítačových scén. Její hlavní nevýhodou je časová náročnost na výpočet obrázku, proto se často paralelizuje. Tato práce se věnuje popisu sledování paprsku a paralelizaci jako takové. Vysvětluje způsob, jakým se dá sledování paprsku paralelizovat, ale i rozbor problémů, které u této paralelizace vznikají. Výsledkem je implementace aplikace, která paralelně na hodně počítačích zobrazuje scénu pomocí zvoleného softvéru a porovnání úspěšnosti této paralelní aplikace.
Derichův detektor hran
Němec, Zbyšek ; Bařina, David (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá Derichovým detektorem hran, který je zajímavou alternativou k běžně používaným hranovým detektorům. Představuji v ní základní vlastnosti, silné a slabé stránky tohoto algoritmu. Zároveň jsem provedl výkonnostní srovnání s v dnešní době nejpoužívanějším Cannyho hranovým detektorem spolu s poskytnutím doporučení pro užití Derichova detektoru hran v aplikacích. V poslední části své práce se zabývám relativním vyhodnocením kvality detekce v porovnání s Cannyho detektorem pomocí metody subjektivního hodnocení.
Improving Markers for Augmented Reality
Páldy, Alexander ; Juránková, Markéta (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis briefly describes the modern methods in augmented reality and deals with the synthesis of Uniform Marker Fields. The main purpose of this work is to refine the Uniform Checker-Board Marker Fields. This is achieved by proposing several improvements to the marker field design. The main ones are the use of a color palette, targeting resemblance to an image and changing the shape of the modules. An algorithm was implemented for the generation of such marker fields. As a result, the produced markers are aesthetically appealing, besides they can be reliably detected even when heavily occluded and under terrible lighting conditions.
Zobrazování komplexních 3D scén
Mrkvička, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na základě popisu scény bude schopen sám scénu správně zobrazovat. Popis scény přitom musí být velmi jednoduchý tak, aby jej mohli vytvářet i lidé bez hlubších znalostí programování. První část této práce se zaměřuje především na navržení způsobu popisu scény a jeho následného využití při zobrazování scény. Druhá část práce se následně zabývá již vlastním využitím navrženého popisu scény při implementaci zobrazovacího systému.
Detekce elipsy v obraze
Hříbek, Petr ; Herout, Adam (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce představuje algoritmy používané pro detekci elipsy v obraze. Každá metoda je teoreticky popsána ve vlastní podkapitole. Mezi popisované metody patří mimo jiné Houghova transformace, Náhodná Houghova transformace, RANSAC, genetické algoritmy a jejich různé úpravy a optimalizace. Dále jsou popsány modifikace stávajících postupů s cílem dosažení lepších výsledků, jedná se o Obloukovou MHT, Kombinaci NMHT a Detekci metodou nejmenších čtverců. Předposlední kapitolou je popis testování parametrů rychlosti, úspěšnosti a přesnosti implementovaných algoritmů. Závěr práce shrnuje výsledky dosažené testováním a jednotlivé metody komentuje.
Detektor Uniform Marker Fields pro Windows Phone
Mašek, Jiří ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o detekci Uniform Marker Fields a umístění kamery v prostoru. Jsou zde popsány vlastní kroky detekce UMF, platforma Windows Phone 8, práce s DirectX  a také pojem rozšířená realita. V textu je popsána zároveň implementace a návrh demo aplikace a celá architektura projektu. Výsledkem této práce je aplikace využívající detektor UMF a vykreslující 3D objekt do scény. Na závěr je aplikace otestována a zhodnocena.
Komiks kamera pro Android
Štefl, Lubomír ; Herout, Adam (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace komiks kamera v reálném čase pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. Práce popisuje základy práce s operačním systémem Android, způsob práce s knihovnou OpenGL ES 2.0, možnost zpracování obrazu pro potřeby této práce a jejich následné použití v aplikaci. Výsledkém této práce je aplikace pro platformu Android, která bude zobrazovat komiksovou kameru v reálném čase s efektem napodobující komiks a při vyfocení se obrázek uloží do paměti mobilního zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,025 záznamů.   začátekpředchozí996 - 1005dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.