Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce
Hubená, Kristýna ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Didaktická interakce mezi učitelkou a dítětem v přípravné plavecké výuce. Cíle: Cílem diplomové práce bylo popsat a analyzovat interakční profily dvou učitelek mateřské školy s dlouholetou pedagogickou praxí, které vedly přípravnou plaveckou výuku 3-4letých dětí, a přispět tak k objektivizaci představ o specifické didaktické interakci v pohybovém učení ve vodě. Metody: V této práci jsme využili metodu zúčastněného pozorování dvou učitelek mateřské školy, sběr dat byl realizován pořízením videozáznamu a jeho následným zpracováním a vyhodnocením pomocí metody modifikované analýzy didaktické interakce. Dále byla využita metoda dotazování ve vztahu ke sledovaným učitelkám. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve vyučovacích jednotkách obou vybraných učitelek byla nejčastější formou chování instrukce. Další nejpoužívanější pak bylo v případě první učitelky oznámení, u druhé potom zpětná informace a spoluúčast. Z hlediska obsahu didaktické interakce převládla ve všech analyzovaných videozáznamech činnost učební. Jako druhou nejčetnější vyhodnotil program modifikované analýzy didaktické interakce organizační činnost. Z výsledků dále vyplynulo, že jednoznačně nejdominantnější didaktická situace se uskutečňovala mezi učitelem a žákem a z forem projevu učitele převládal řečový a pohybový projev. Klíčová...
Motivace žen ke kultivaci plaveckých sebezáchranných dovedností
Stralczynská, Anna ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce: Motivace žen ke kultivaci plaveckých sebezáchranných dovedností. Cíl práce: Definování souboru základních plaveckých sebezáchranných dovedností, zjišťování motivace žen ve věkovém rozmezí 18-60 let ke kultivaci těchto dovedností. Zjišťování povědomí o významnosti plaveckých dovedností u dotazovaných žen. Metody: Rešerše odborné literatury, konstrukce dotazníku, realizace dotazníkového šetření, analýza a vyhodnocení dat, grafická prezentace výsledků. Výsledky: Dotazované ženy si uvědomují důležitost a význam sebezáchranných plaveckých dovedností. Vzhledem k faktu, že se hodnotí z hlediska úrovně plaveckých a sebezáchranných dovedností vysoko, nejsou motivovány tyto dovednosti zdokonalovat. Klíčová slova: motivace, pohybová aktivnost, plavecké sebezáchranné dovednosti
Systém Swim Smooth a plavecká specializace
Minaříková, Gabriela ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Souhrn Název: Systém Swim Smooth a plavecká specializace Cíle: V souladu s kritérii australského trenérského systému plaveckých typů "Swim Smooth" přiřadit jednotlivé plavecké typy přirozeným predispozicím vybraných plavců vrcholové úrovně a potvrdit vhodnost jejich specializace. Metody: Tato diplomová práce byla provedena jako metodologická studie, která zkoumá jednak vhodnost specializace u vybrané skupiny plavců, a jednak potenciální přednosti systému více plaveckých typů "Swim Smooth" proti běžně používané metodě jednoho plaveckého typu. Součástí studie bylo měření, zobrazování, pozorování, vyhodnocování, analýza a korelace. Měřili jsme délku plaveckého kroku a frekvenci záběrů. Zobrazili a pozorovali jsme individuální provedení plavecké techniky kraul. Vyhodnotili jsme plavecký typ "Swim Smooth", somatotyp, osobnostní rys extroverzi a rychlostní a vytrvalostní předpoklady plavce k výkonu. Provedli jsme analýzu vývoje rekordních výsledků plavce v jeho hlavní disciplíně. Zjišťovali jsme míru korelace mezi jednotlivými kritérii, určujícími plavecké typy "Swim Smooth". Vyhodnotili a nastínili jsme vhodnost specializací a způsobu dalšího rozvoje plavců. Výsledky: Systém plaveckých typů "Swim Smooth" u jednoho plavce odhalil nevhodnost specializace. U všech ostatních plavců vhodnost specializace potvrdil....
Plavecká gramotnost pozemních hokejistek
Baštová, Miroslava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Název: Plavecká gramotnost pozemních hokejistek. Cíle: Získat a analyzovat údaje o úrovni plavecké gramotnosti pozemních hokejistek. Jejich vnímání plavecké gramotnosti pro život, využití v oblasti regenerace a jako nespecifického tréninkového prostředku. Metody: Analýza odborné literatury, dotazníkové šetření, případová studie, vyhodnocení dat a grafická prezentace výsledků. Výsledky práce: Pozemní hokejistky jsou plavecky gramotné, benefity plavání však nevyužívají jako nespecifický tréninkový prostředek, ani v oblasti regenerace. Klíčová slova: Pohybová gramotnost, plavecká gramotnost, pozemní hokej, sportovní výkon, regenerace
Povědomí o výživových doplňcích ve sportovním plavání
Lindner, Lukáš ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Povědomí o výživových doplňcích ve sportovním plavání Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit povědomí o užívání výživových doplňků ve sportovním plavání. Práce je zaměřena na odlišnosti v užívání u mužů a žen a také na rozdíly v souvislosti s věkem plavců. Dále je věnována pozornost odbornému dohledu nad užíváním doplňků a vhodnosti určitého druhu doplňku pro plavecký sport. Práce též obecně zjišťuje kvalitu stravování a úroveň stravovacího režimu plavců. Metody: V této práci je použita metoda online dotazování s automatickým vyhodnocením výsledků. Odpovědi respondentů lze segmentovat a získat souvislosti mezi vybranými otázkami. Výsledky: Většina dotázaných plavců užívá výživové doplňky a povědomí o nich je velké, ačkoliv jejich užití není ve většině případech odborně kontrolováno a směřuje k nahodilému užívání zejména v mladším věku. V praktické části jsou uvedeny výsledky šetření a odpovědi na jednotlivé výzkumné otázky. Respondenty uváděné informace jsou porovnány s odbornými východisky uvedenými v teoretické části práce. Je vyřčeno stanovisko úrovně a způsobu užívání doplňků plavci. Klíčová slova: výživa, výživové doplňky, stravovací režim, plavání
Podpora pohybové aktivnosti v dokumentech mezinárodních organizací
Maurer, Tomáš ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Podpora pohybové aktivnosti v dokumentech mezinárodních organizací. Cíle: Hlavním cílem práce je osvětlit význam podpory pohybové aktivnosti pro zdraví člověka a způsobu, jak posílit aktivní život v celé populaci. Dílčím cílem je přiblížit obsah podpory pohybové aktivnosti a různé strategie zaměřené na zvýšení aktivního způsobu života v různých prostředích a u různých populačních skupin. Metody: V této práci provádím analýzu dokumentů, vydávaných různými institucemi, zejména WHO, a článků ve vědeckých a odborných publikacích, zaměřených na problematiku podpory pohybové aktivnosti. Výsledky: Studie světových dokumentů prokázala celospolečenskou závažnost podpory pohybové aktivnosti. Podpora pravidelné celoživotní pohybové aktivnosti v primární zdravotní prevenci vychází z přesvědčující evidence, na níž jsou založeny zdravotní benefity pohybových aktivit, které s sebou přinášejí další postupně objevované ekonomické a sociálně psychologické benefity. Současně se ukázalo, že v České republice je agenda podpory pohybové aktivnosti jako protektivního faktoru i pohybové nedostatečnosti jako rizikového faktoru téměř nulová. Klíčová slova: pohybová aktivnost, pohybová nedostatečnost, intervence, zdravotní benefity pohybových aktivit, Světová zdravotnická organizace.
Swimming literacy 11-12 year old kids
Dančová, Barbora ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Názov: Plavecká gramotnosť 11-12 ročných detí Ciele práce: Cieľom diplomovej práce je zistiť a posúdiť úroveň plaveckej gramotnosti detí na osemročnom gymnáziu. Plaveckú úroveň sledovaného súboru budeme hodnotiť vo vzťahu k nadefinovanej primárnej a následnej plaveckej gramotnosti (viď kap. 2.3). Budeme pracovať so skupinou 24 žiakov, ktorí sa účastnia plaveckého výcviku v rámci povinnej školskej dochádzky. Metódy: V tejto práci sme pri zbere dát použili metódu pozorovania a videozáznamu. Prostredníctvom expertného hodnotenia s využitím škálovania sme získaný videozáznam spracovali a vyhodnotili. Získané dáta sme podrobili konečnému štatistickému spracovaniu pomocou neparametrických metód. Výsledky: Na základe výsledkov práce môžeme vidieť, že plavecká úroveň sledovaného súboru je dostatočná v zmysle primárnej a následnej plaveckej gramotnosti. Sledované súbory chlapcov a dievčat sa od seba výrazne nelíšia, až na jeden test, v ktorom je rozdiel medzi chlapcami a dievčatami signifikantný. Kľúčové slová: pohybová gramotnosť, plavecká gramotnosť, diagnostika plaveckej gramotnosti
HISTORICKÝ VÝVOJ TECHNIKY PLAVECKÝCH ZPŮSOBŮ V SOUVISLOSTI SE ZMĚNAMI PRAVIDEL
Šatra, Michal ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Bibliografická identifikace ŠATRA, Michal: Historický vývoj techniky plaveckých způsobů v souvislosti se změnami pravidel. [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Katedra plaveckých sportů. Vedoucí práce: Mgr. Babeta Chrzanowská. Praha: FTVS UK, 2012. Abstrakt Cílem diplomové práce je na základě dostupných materiálů zdokumentovat vývoj techniky jednotlivých plaveckých způsobů a zároveň najít souvislosti s významnými změnami v pravidlech plavání. Záměrem práce je zachytit nejdůležitější změny v pravidlech plavání a časově je ohraničit. Součástí práce je DVD, které obsahuje praktické znázornění různých plaveckých způsobů a stylů. Klíčová slova Plavání, volný plavecký způsob, prsa, znak, motýlek, plavecký styl, technika plavání, historický vývoj, současný styl, pravidla, dobové fotografie, DVD.
Porovnání hodnot laktátu při shodné zátěži v plaveckém trenažéru a na bicyklovém ergometru
Suchomelová, Helena ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
2 ABSTRAKT Název: Porovnání hodnot laktátu při shodné zátěži v plaveckém trenažéru a na bicyklovém ergometru Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 6 studentů (3 dívky a 3 chlapci) z prvního ročníku bakalářského studia Fakulty tělesné výchovu a sportu Univerzity Karlovy (FTVS UK) ve věku 20,5 let ± 3 roky. Cíl práce: Cílem práce bylo porovnat náročnost zatížení v plaveckém trenažéru se shodnou zátěží na bicyklovém ergometru, zejména na úrovni anaerobního prahu. Metody: Studenty jsme testovali metodou Critical Swimming Speed (CSS), abychom určili jejich anaerobní práh (ANP) v pohybu ve vodním prostředí. Následně jsme provedli zátěžové testy v plaveckém trenažéru - flumu. Test se skládat ze tří 6 minutových úseků, kde první úsek plavali studenti pod úrovní zjištěné CSS, druhý na úrovni CSS a třetí nad úrovní CSS. Během testování jsme prostřednictvím sport-testerů monitorovali jejich srdeční frekvenci (SF). Poté jsme provedli testy na bicyklovém ergometru, při kterých jsme udržovali shodné hodnoty SF jako při zátěži ve flumu. Po každém 6 minutovém úseku plavání i jízdy na ergometru byl studentům odebrán krevní laktát (LA). Výsledné hodnoty odebraných LA po zátěži ve flumu a na ergometru jsme statisticky zpracovali prostřednictvím Wilcoxonova párového testu. Výsledky: Po statistickém zpracování jsme zjistili, že...
Optimalizace výuky plavání školních dětí
Hudcová, Stanislava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název práce: Optimalizace výuky plavání školních dětí Cíle práce: Cílem výzkumu je navrhnout a ověřit model zdokonalovací plavecké výuky vhodné pro nácvik plaveckých dovedností a plavecké lokomoce školních dětí v podmínkách hlubokého bazénu. Dále vytvořit inventář her a hrových cvičení vhodných pro realizaci modelové výuky. Prostřednictvím analýzy odborné literatury a realizací experimentální výuky budeme schopni formulovat nové poznatky a uvést praktické zkušenosti jako doporučení pro praxi. Metoda: Výzkum bude sledovat plavecké dovednosti dětí školního věku ve zdokonalovací plavecké výuce. Použijeme metodu přímého zúčastněného pozorování, měření a škálování. Výsledky: Ověřením modelové výuky jsme zjistili, že zdokonalovací plavecká výuka v podmínkách hlubokého bazénu vyžaduje nutné úpravy v didaktice plaveckých dovedností i plavecké lokomoce. Za důležité považujeme neustálé procvičování základních plaveckých dovedností, promyšlená cvičení na suchu a zařazení motivačních her a hrových cvičení. Klíčová slova: zdokonalovací plavecká výuka, hry, hrová cvičení, hluboký bazén, neoptimální plavecké podmínky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Čechovská, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.