Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecká agentura v kulturním životě na Ašsku
Benešová, Alexandra ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
V diplomové práci bude zmapována novodobá historie (po roce 1989) kulturního života regionu Ašsko. Objeví se v ní charakteristika umělecké agentury v podmínkách regionální kultury a celorepublikové srovnání obdobných institucí. Cílem práce je zmapovat činnost takové agentury, její výsledky a přínosy v oblasti školství, obecné prospěšnosti, církevních aktivit a evropské spolupráce. V celkové analýze budou specifikovány prostředky, kterými se dospělo k daným cílům, zhodnocení úspěchů i problematiky dané činnosti.
Sborová tvorba Jana Bernátka
Glaserová, Iva ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce pojednává o osobnosti a skladatelské činnosti současného českého skladatele Jana Bernátka. V základních bodech je představen život skladatele a jeho profesní dráha, značná část práce je věnována kompozicím autora se zaměřením na díla určená pro pěvecká tělesa. Z kompletního seznamu všech sborových skladeb autora byla vybrána zásadní díla, která jsou představena v hlubším rozsahu. Nejvíce prostoru je věnováno duchovní skladbě Missa brevis a folklornímu cyklu Mezi dvěma vinohrady. Hudební rozbory těchto kompozic obsahují kompletní textovou předlohu a jsou doplněny notovými ukázkami. Součástí práce jsou také partitury uvedených dvou děl. Na základě podrobných analýz patnácti děl jsme se pokusili vystihnout charakteristické rysy Bernátkovy tvorby a specifikovat jeho skladebné techniky. Samostatná kapitola je také věnována jeho skladatelským úspěchům a oceněním.
Jiří Pilát a jeho hudební odkaz v Poříčí nad Sázavou a okolí
Herdová, Klára ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Resumé Diplomová práce představuje osobnost Jiřího Piláta (4. 4. 1921 - 7. 6. 2007), rodáka z Posázaví, který se celý život amatérsky zabýval hudbou, zejména liturgickou. K jejímu provádění si vlastní činností, zejména vyhledáváním a opisováním notového materiálu, vytvořil bohatý archiv. Jejím hlavním cílem je ukázat jeho život a dílo jak s ohledem k jeho celoživotnímu hudebnímu zaměření a lokálnímu působení, tak možného vlivu v širším kulturním povědomí. Práce je složena z pěti hlavních kapitol, které jsou zaměřeny na život Jiřího Piláta, jeho pozůstalost, působení sboru a orchestru v Poříčí nad Sázavou, snahy o znovuobjevení a zviditelňování díla Jana Dismase Zelenky a hudební odkaz Jiřího Piláta. Klíčová slova: Jiří Pilát, sbormistr, dirigent, Jan Dismas Zelenka, Poříčí nad Sázavou, Louňovice pod Blaníkem, liturgická hudba
Ordinarium Karla Břízy se zaměřením na chyby v interpretaci v pražských kostelích
Churáčková, Alžběta ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je rozbor Ordinaria Karla Břízy. Analýze předchází pojednání o Břízově životě a dílu. V části Mešní ordinarium pokračujeme krátkým historicko-teologickým výkladem textů ordinaria. Vlastní analýza je tvořena rozborem jednotlivých hudebních složek. Závěrečnou kapitolu naplňují interpretační rozbory nahrávek Břízova Ordinaria z pražských kostelů. Cílem je upozornit na některé opakující se chyby, zjistit zda varhaníci dodržují předepsaný doprovod a zhodnotit hudební úroveň pražských farností.
Sborové tradice a současnost v Ústí nad Orlicí
Barvínková, Lenka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za úkol zmapovat historii sborového zpěvu v Ústí nad Orlicí a postihnout její vliv na současné hudební dění ve městě. Objasňuje roli pěveckých sborů v kulturních dějinách Ústí nad Orlicí a předkládá souhrn pěveckých sborů a vokálních skupin působících v tomto městě v minulosti i v dnešní době.
Řeč hudby: Claudio Monteverdi jako průkopník moderní práce s textem
Kroupová, Sylvie ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
NÁZEV: ŘEČ HUDBY: Claudio Monteverdi jako průkopník moderní práce s textem ABSTRAKT: Tématem této práce je význam tvorby Claudia Monteverdiho pro vývoj způsobu zacházení s textem v hudbě na přelomu renesance a baroka. Monteverdi je skladatelem, v jehož kompozici můžeme sledovat vývoj od kontrapunktických technik tradiční vokální polyfonie 16. století až po čistě monodický přístup ke skladbě, jak se poté uplatňuje v barokní hudbě. Text je pak tvůrčím prvkem, který autorovu práci ovlivňuje a vede ho od prvních experimentů s hudebním znázorněním jednotlivých slov v madrigalech až k dramatickému vyjádření textu ve stylu malé operní scény a opery. Monteverdi ve svém díle používá zvukomalbu v míře do té doby naprosto nevídané. Pro slova, která obsahují nějaký výrazný emoční náboj, vynalézá nová hudební vyjádření. Prudké disonance pro slova bolestná, či lehké rytmické figury pro slova radostná. Je prvním skladatelem, který dokáže mistrně zkombinovat dokonalé technické zpracování s dramatickou linkou díla. Jeho tvorba je pomyslným mostem mezi hudbou dvou epoch, z nichž v první je text pouze "služebníkem" hudby, kdežto v té následující již hudbě vládne. Práce mapuje stav teorie a praxe v oblasti práce s textem v průběhu 16. a na začátku 17. století v mezích kompozičních stylů tohoto období a zasazuje do tohoto rámce...
Zrození barokní kantáty
Konvalinková, Anna ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce se zabývá vznikem barokní kantáty na území severního a středního Německa. Představuje hudební formy, které zapříčinily vznik kantáty a významně tak ovlivnily její podobu, která vykrystalizovala v období pozdního baroka. Obraz německé hudby raného baroka doplňují medailonky tří stěžejních skladatelů, na jejichž vybrané tvorbě je doložen postupný zrod nové hudební formy - německé barokní kantáty. Druhá část práce je věnována analýze reprezentativního díla Dietricha Buxtehudeho Membra Jesu nostri, které představuje vrcholnou podobu této formy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 VALÁŠEK, Michal
1 Valášek, M.
1 Valášek, Marek
15 Valášek, Martin
1 Valášek, Matouš
4 Valášek, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.