Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vytěžování textu z fotografií
Kindermann, Hubert ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Představujeme postup řešení jednotlivých kroků potřebných k binarizaci a segmentaci řádků textu obsažených ve fotografiích stránek tištěného textu. Uvádíme způsob normalizace neuniformního osvětlení fotografie. Navrhujeme algoritmus pro binarizaci vstupní bitmapy založený na dvou- dimenzionálním pravděpodobnostním modelu pixelu, který bere v úvahu i jeho okolí. Pokračujeme popisem robustního detektoru orientace řádků textu založeného na optimalizaci účelové funkce vycházející z prvních derivací obrazové funkce. Nakonec se zabýváme detekcí jednotlivých řádků textu a jejich následnou segmentací. Tvary výsledných řádků textu na závěr optimalizujeme pomocí grafového algoritmu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Generování vlasů interpolací
Šik, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Tato diplomová práce popisuje procedurální generátor vlasů, který je schopen vygenerovat vlasy z pouze pár řídících vlasů, které jsou přímo modelovány 3d umělcem. Generátor vlasů je součástí projektu Stubble - nástroje na modelování vlasů v Autodesk Maya. Procedurální generátor vlasů umožňuje generování vlasů během vykreslování, a tudíž není potřeba ukládat vlasy do souborů se scénou, což výrazně zrychlí vykreslování. Vlasy mohou být taktéž generovány interaktivně a zobrazeny pomocí OpenGL během modelování v Maye. Generované vlasy jsou hlavně spočteny pomocí interpolace z již zmíněných řídících vlasů, ale zároveň jsou ovlivněny mnoha nastavitelnými vlastnostmi. Tyto vlastnosti umožňují změnit geometrii vlasů pomocí šumových funkcí, definovat barvu a tloušťku vlasů a mnohem více. Abych určil pozice vlasů na dané trojúhelníkové síti, používám vlastní vzorkovací algoritmus, který generuje náhodné vzorky na trojúhelníkové síti dle hustoty dané 2-dimenzionální texturou. Můj vzorkovací algoritmus používá novou techniku ke generování vzorků z diskrétní distribuce. Tato technika může být použita v jiných aplikacích než je vzorkování trojúhelníkových sítí.
Rigid body simulation
Zvirinský, Peter ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Predmetom tejto práce je vytvoriť rozšíriteľný fyzikálny simulátor tuhých telies. Súčasťou tohoto simulátoru bude detekcia kolízií v reálnom čase a následné spracovanie týchto kolízií. Simulátor bude schopný simulovať bežné sily vyskytujúce sa v prírode a ich vplyv na tuhé telesá. Medzi tieto sily patrí hlavne gravitácia, s ňou súvisiace rôzne druhy trenia a kľudové sily. Simulátor sa zameria predovšetkým na gule a na ich správanie sa vplyvom vyššie uvedených síl. Práca bude skúmať možnosti optimalizácie úloh ako detekcia kolízií a možnosťi paralelného prístupu. 1
Vytěžování textu ze strojově psaných dokumentů
Kindermann, Hubert ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
V předložené práci řešíme problém extrakce a rozpoznání znaků z tištěných dokumentů digitalizovaných skenerem nebo fotoaparátem. Uvádíme způsob normalizace osvětlení dokumentů rezistentní vůči šumu. Pokračujeme extrakcí jednotlivých znaků z dokumentu a následně jejich rozpoznáním pomocí systému vícevrstvých neurálních sítí s dopředným šířením. Okrajově se zabýváme zpracováním výsledné množiny rozpoznaných symbolů, které je nezbytné pro další práci s vytěženým textem. Posledním krokem je korekce výstupu založená na okolích jednotlivých znaků. Podařilo se nám implementovat automatický systém obsahující všechny zmíněné komponenty.
Označování objektů v rastrovém obrázku
Fiala, Ondřej ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Běžným úkolem řešeným při práci s rastrovými obrázky je označení konkrétního objektu v obrázku. Výsledky získání správného objektu v obrázku nacházejí uplatnění ve velkém množství činností - od analýzy růstu lidských obydlí po automatickou lékařskou diagnózu. Předložená práce podrobně popisuje problematiku vyhledávání objektů v rastrových obrázcích a zaměřuje se na modely aktivních křivek. Tato práce se zabývá také možnostmi rozšíření grafického programu GIMP a přináší nový zásuvný modul programu pro označování objektů. Součástí řešení je původní klasický model aktivních křivek, rozšířený model pomocí přístupu gradient vector field (GVF) a několik navržených vylepšení modelu. Práce prezentuje dosažené výsledky pomocí tohoto nástroje a doporučení pro další směr vývoje modelu aktivních křivek.
Načítání dat z tištěných dokladů
Macháč, Bohuslav ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
V této práci jsem vyvinul aplikaci schopnou extrahovat data z naskenovaných dokumentů. Pro optické rozpoznávání znaků jsem použil externí OCR engine Tesseract, který lze snadno vyměnit. Pro jednotlivé doklady používám šablony s informacemi o datových oblastech a jejich datových typech. Pokusil jsem se automatizovat většinu kroků nutných pro extrakci dat a vytvoření nové datové šablony. Uživatel má možnost opravit nebo změnit výsledky těchto kroků. Pro výstup z aplikace jsem implementoval komponenty, které exportují data do formátů XML, HTML a do obyčejného textu. Další komponenty mohou být snadno přidány, aby přizpůsobily aplikaci různým použitím.
Dynamic simulation of rigid bodies using programmable GPUs
Cséfalvay, Szabolcs ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvořit program simulující dynamiku tuhých těles a jejich soustav pomocí GPGPU se zaměřením na rychlost a stabilitu. Výsledkem je fyzikální engine využivající architekturu CUDA. Celý engine běží na GPU, obsahuje detekci a zpracování kolizí a také různé síly jako tření, gravitace, kontaktní síla apod. Podporuje objekty typu koule, tyč, pružina, kvádr a rovina. Také umožňuje tato primitiva kombinovat do složitějších celků.
Organ segmentation
Kolomazník, Jan
Æ Þ Ú ÔÖ Ë Ñ ÒØ ÇÖ Òó ÙØÓÖ Â Ò ÃÓÐÓÑ ÞÒ Ã Ø Ö ' ×Ø Úµ Ã Ò Ø ×Ó ØÛ Ö Ú Ù Ý Ò ÓÖÑ Ø Ý Î ÓÙ ÔÐÓÑÓÚ ÔÖ ÊÆ Öž ÂÓ× È Ð Ò ¹Ñ Ð Ú ÓÙ Ó ÂÓ× žÈ Ð ÒÑ ž ÙÒ ž Þ Æ Ñ ÓÐ Ñ ÝÐÓ ÚÝÙö Ø Þ Ú ÖÝ ÔÐÓÑÓÚ ÔÖ Å Öž Î Ð Ú ÃÖ ¸ Ø Ö ÜÔ Ö ¹ Ñ ÒØÓÚ Ð × Ð ÓÖ ØÑÝ ÚÝÙö Ø ÐÒ Ñ ÔÖÓ × Ñ ÒØ ÓÖ Òó Ñ Ò Ó ÑÙ Ú Ì Ø ¹ ÓÒ Ö ØÒ Ð Ú Ò ×Ð Þ ÒÝž Ì ØÓ Ú ×Ð ó ×Ñ ÚÝÙö Ð Ò ÚÖ Ù ÔÖ Ø Ý ÚÝÙö Ø ÐÒ ÔÐ ¸ ÚÝØÚÓ Ò ÔÓÑÓ Ò ÓÚÒÝ Å Ú ¸ ÔÓ× ÝØÙ ÒØÙ Ø ÚÒ ÖÓÞ Ö Ò ÔÖÓ ÔÖ × × Ñ ÒØ Ò Ñ Ð ÓÖ ØÑÝž ÊÓÞ Ð ×Ñ Ø Ø ö ÔóÚÓ Ò ¿ × Ñ Ø Ò Ð ÓÖ ØÑÙ׸ ÔÓ×Ø Ú Ò Ò ¾ ¹×ÔÐ Ò × Ñ ÒØ Ò Ñ ØÓ ¸ Ó ×Ø Ø ×Ø ÑÓ Ð ÓÖ Òó¸ Ø Ö Ý Ñ Ð ÞÚ Ø ÖÓ Ù×ØÒÓ×Ø ÞÑ ÓÚ Ò Ñ ØÓ Ý ×Ò ö Ø ÑÒÓö×ØÚ Ô Ö Ñ ØÖóž ÅÓ Ð ÝÐ Ò ÚÖö Ò¸ Ø Ý ÝÐ ÚÝÙö Ø ÐÒ Ú Ò × Ñ ÒØ Ò Ð ÓÖ ØÑ ž ÃÐ ÓÚ ×ÐÓÚ Ó ÑÓÚ Ø ¸ × Ñ ÒØ ¸ Ø Ú ÓÒØÓÙÖ׸ Ô Ö Ñ ØÖ ×Ò ×¸ Ñ Ò Ó ¹ ÑÙ¸ ÓÔØ Ñ Ð Þ ¸ Ñ Ò× ÞÓ Ö ÞÓÚ Ò ¸ ¹×ÔÐ ÒÝ ½

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kolomazník, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.