Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výletní místa
Fialová, Eliška ; Achrer, Josef (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Maluji parky-výletní místa, jejich terén a prostor. Zobrazuji jejich strukturu složenou z různých prvků. Zajímá mě lidský dotek a pohyb a především pohled. Zajímá mě člověkem budované či přetvářené prostředí a to jak zpětně, na člověka působí. Parky jsou místy stvořenými pro úžas, pro nevšední zážitek, pro naplnění vjemy. Taková místa se snažím popsat a vytvořit ve svých obrazech.
Wonderful world with IKEA
Fišerová Cwiklinski, Marta ; Grosseová, Isabela (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Důležitým momentem celého projektu je proměna statusu. Vytvoření unikátního sarkofágu pro objekt masové produkce – jeden z mnoha globálně produkovaných objektů se stane součástí unikátního, autentického předmětu a autorského záměru. Transformace jednoho ze série masové produkce do skeletu objektu. Předmět masové produkce udává rozměr unikátního objektu – řídí proces. A konečně při tvorbě svého unikátního obalu se předmět masové produkce přibližuje lidskému měřítku: jeden kus nábytku versus jeden truhlář.
Pro tebe
Butula Cichá, Marie ; Vytiska, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Deset figurativních obrazů z kuchyně. Technika - akryl na plátně.
Zde a nyní
Chlastáková, Barbora ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V cyklu maleb „ Zde a nyní“ jsem se neodvrátila od metody, ve které využívám prolínání, vynořování a ztrácení se jednotlivých motivů v prostoru obrazu. Vizuálně tak obraz přechází do abstraktnější roviny. V této formě jsem si našla novou cestu svého současného výtvarného projevu folklorní abstrakce. V obraze převážně dominují organické tvary, konkrétně rostlinné tvary, které blízce souvisejí s folklórem. Inspirující prvky pro mě byly předměty pro mě krásné či osobně blízké z babiččiny chalupy, které jsem buď již v životě ztratila či si schovávám do takzvané rodinné výbavy, kterou mi babička připravila a zanechala. Tyto věci vkládám na plátno buď v původní podobě či měním podle osobního vkusu tak jak se fyzicky přitahují. Vzájemný vztah se mění závislosti zobrazené pulzující hranice mezi vztahem zpodobněných předmětů a aplikování formy do blízké abstrakce. Tvary, průhledy a kompoziční hry se formují do čtvrtého rozměru prostoru. Obrazové řešení celého rozčlenění tím boří klasické perspektivní standarty.
Nestabilní obrazy
Pražan, Jan ; Typlt, Lubomír (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tradiční formou závěsného obrazu. Téma "Nestabilních obrazů" jsem se snažil naplnit ve třech cyklech, dosud neuzavřených, Špalky, Kaktusy a Čaje. Doplnil jsem je dvěma narativními obrazy Kardinálů a jedním sólo kusem Acaccia hand. Snažím se o nalezení takového tvaru zobrazovaného předmětu, který by naplnil obraz významem takového charakteru, až se zobrazovaný objekt stává zaměnitelným.
Obraz
Šťáva, Martin ; Mainer, Martin (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Moje diplomová práce je cyklus pěti obrazu ve formátu 3x 180cm x 170cm, 190cm x 180cm, 200cm x 170cm akryl na plátno. Zabývám se něčím jako osobní vizuální pamětí. Abstraktní obrazy složené z jednoduchých barevných ploch, u kterých rezignuji na budování prostoru, nebo složitých kompozic chápu jako svého druhu krajiny. Mluvím-li o krajině, samozřejmě nemám na mysli ekologické uskupení přírodních a kulturních prvků, jež vytváří scenérie, které vidíme všude okolo sebe a jež jsou častým námětem mnoha uměleckých prací, napříč rozličnými médi i dnes. Krajinu obrazu chápu ve svém pojetí jako projekci vizuálního prostoru, který ač v podstatě tvořený nekonkrétními prvky, se odkazuje na umělce a umělecké směry dnes již dávno minulé.
TAKE ME ON THE WAY
Volfová, Marika ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Stručná charakteristika formy a technologie bakalářské práce a její zdůvodnění. Uvedení do tématiky a problematiky řešené v této práci. Zařazení do kontextu současného umění.
Identita uměleckého objektu utvářená akademickým prostředím, k tomuto účelu sloužícím
Jelečková, Olga ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pomocí zmenšené vymodelované situace ukazuji názor, že svět je hra.
Spojení myslí zůstává bez poskvrny
Kachlíková, Barbora ; Hodboď, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je série maleb různých velikostí technikou olej na plátně. V práci se zabývám neuchopitelností okamžiku, ke které se váže technika „rozmazaných“ obrazů. Nemožnost zůstat stát na místě, co je teď už vlastně není. Kontakt s lidmi je mojí největší inspirací a předmětem mého zájmu. Každodenní zážitky a pocity. Miluji život a cítím hlubokou potřebu ho malovat.
Výjevy ze života
Hanáčková, Zuzana ; Herotová, Petra (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
S kresbami a objekty pracuji v konkrétním prostoru, který si vytvářím.Kresby jsou spíše skicovitějšího charakteru, využívám formu tužky s kombinací vodových barev, protože mi to napomáhá k vytvoření rozkladu, analýzy schémat, které jsou důležité při mé práci, proto volím tento druh materiálu.V objektech pracuji s bílou sádrou, která má navodit čistotu,vrstvení sádry mi umožňuje docílení požadované tíhy, která je v objektu venuše důležitá.Objekt by tak měl působit čistě a noblesně. Cílem práce bylo vytvořit psychologické schéma, propojení různých situací, názorů, konfrontací.(Rodina a společnost)Zpočátku jsem vycházela z tématu sexualita, stáří, nemoc, mateřství, které byly záchytným bodem k uspořádánání kreseb, dospěla jsem k obecnější rovině rozdělení na jednotlivé role studenta, manželky, matky a role umělkyně ve společnosti, (ženy ve výtvarném umění, umělkyně jako povolání).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rathouský, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.