Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jazykový humor v reklamě
Čimingová, Radka ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Název práce: Jazykový humor v reklamě Autor: Radka Čimingová Katedra (ústav): Katedra českého jazyka a literatury Vedoucí diplomové práce: PhDr. Radka Holanová, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná práce se zabývá lingvistickou analýzou prostředků koncipujících humor v tištěné reklamě. Analýza jazykového humoru vychází z vybraného reklamního vzorku, v němž byly vyhledávány, kategorizovány a blíže specifikovány dílčí jazykové prostředky. Humor je pojímán jako hra s jazykem, která je vystavěna na aktualizaci, změně, záměrném porušování zavedených pravidel, nesourodosti i na vztahu jazyka k mimojazykové skutečnosti. Tato hra ústící v komické vyznění sdělení se týká významu i grafické podoby dílčích jazykových prostředků, využití různých variet slovní zásoby, mezitextového navazování i vztahu slova a obrazu. Práce postihuje všechny tyto aspekty jazykové hry, stejně jako teoreticky vymezuje kontext, v němž k této hře dochází, respektive specifikuje základní pojmy vážící se k tématu, tj. reklamu a humor. Klíčová slova: reklama, humor, jazyk
Smrt, vražda, zabití jako mediální téma
Mrkvanová, Veronika ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Smrt, vražda, zabití jako mediální téma Tato diplomová práce se věnuje analýze textů týkajících se zejména násilné smrti. Analyzují se články denních tištěných novin a online zpravodajství. Práce je zaměřena na zkoumání způsobů, jakým se o smrti hovoří v médiích, jak se vytváří obraz mrtvého a toho, kdo jej zabil. Práce zkoumá, jak se střídá užívání slov vražda a zabití v různých kauzách, jejich eufemismy a jejich vztah k realitě. V práci se uplatňuje metoda stylistické a obsahové analýzy.
Jazyk a propaganda v časopisu Mladý svět do roku 1989
Mrzenová, Tereza ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Resumé Naše diplomová práce se věnovala jazyku a propagandě v týdeníku Mladý svět do roku 1989. Cílem naší práce nebyla komplexní jazyková analýza textů, ale analýza jazykových prostředků z hlediska propagandy. Úkolem bylo rozebrat jazykové prostředky vybraného korpusu textů, konkrétně jsme rozebírali vždy úvodní dvoustranu prvního čísla v roce od roku 1959 do roku 1989. Cílem bylo nalézt ty jazykové prostředky, které byly využívány propagandou, utřídit je dle jednotlivých jazykových rovin, vystihnout mytické okruhy, které propaganda vytvářela a ukázat, jak propaganda využívala jazyk k ovlivnění příjemce. Naši práci jsme rozdělili na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnujeme celkovému historickému kontextu, fungování cenzury v letech 1959-1989. Dále podáváme přehled situace na trhu s časopisy pro děti a mládež. V následující kapitole podáváme obecnou charakteristiku propagandy na základně poznatků z odborné literatury a samostatná kapitola je věnována tomu, jak propaganda chápala mládež. Poslední kapitola je věnována jazyku a propagandě, přičemž opět vycházíme z odborné literatury, zabýváme se publicistickým stylem a jazykovými prostředky, které mohla propaganda využívat, metodami ovlivnění příjemce a využitím jazyka k tvorbě mýtů. V úvodu praktické části podáváme přehled žánrů, které se...
Jazykové ztvárnění propagandy v tisku v době bývalého Československa
Pilík, Pavel ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Jádrem této diplomové práce je identifikace jazykových prostředků propagandy v Rudém právu ve vybraných úvahových článcích v průběhu roku 1975. Tato práce se nejprve zabývá podstatou termínů persvaze, propaganda a manipulace s ohledem na vzájemný vztah těchto termínů. V dalších oddílech této práce nalezneme charakteristiku jednotlivých persvazivních prostředků, jejichž přítomnost ukazujeme v konkrétních textech Rudého práva. Tyto jazykové prostředky, kterými se produktor snaží zmanipulovat recipienta, jsou z hlediska pragmatického popisovány na základě toho, zda sloužily tehdejší propagandě ke chvále komunistického režimu, nebo k hanění jeho odpůrců. KLÍČOVÁ SLOVA Propaganda, persvaze, manipulace, Rudé právo, text, komunismus, kapitalismus, stoupenec, odpůrce, produktor, recipient.
Syntaktická specifika děl Ignáta Herrmanna
Plášilová, Monika ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
This present thesis is stydying the syntactic specifics in the work by Ignát Herrmann. Major part of the literary work by this author pictures the life of "small" people of Pragues suburb at the end of the 19th century with their simple nature and daily routines and it all with the intention to assume and amuse readers. Although the texts are written and therefore well prepared, Herrmann tries to evoke an exactly reverse feeling in large extent and uses such language constructions which are typical for unprepared, spontaneous and familiar communication. In context of that the texts are rich of direct speech with all the characteristics peculiar to them. There were two main groups created on grounds of the fundamental Czech syntactic grammar for the description of the syntactic specifics in Herrmann's texts. One of them contains modifications of the basic sentence formula (ellipsis, parenthesis, aposiopesis etc.) and the second grammatical constructions with features of appossition relationship (rectification, enumeration and summary etc.). In the analysis reported here it was shown that at the syntax level there are Herrmann's pieces based on two basic principles which are in contrary to each other. On the one hand the texts are highly reduced but on the other side they are apparently enriched. The...
Specifika slovní zásoby reklam v závislosti na propagovaném produktu
Vlková, Tereza ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Holanová, Radka (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila analyzovat variabilitu a specifika slovní zásoby reklamního diskurzu vybraných propagačních oblastí. Kritériem, podle kterého jsem texty třídila, tedy byl propagovaný produkt. Chtěla jsem zjistit, zda a v jakých oblastech se reklamní jazyk proměňuje, případně zůstává stejný, a pokusit se o interpretaci statistických výsledků. Předpokládala jsem, že rozdíly v textech budou existovat. Chtěla jsem však například zjistit, jakého slovního druhu se budou týkat nejvíc^ a která slova budou naopak společná všem skupinám textů. Domnívám se, že práce zkoumající reklamu se v českém prostředí zatím nepokusily její jazyk zkoumat na základě statistiky a že právě tento pohled může přinést nové poznatky.
Utváření hvězdy v médiích
Rábová, Tereza ; Holanová, Radka (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem ustavování hvězd v médiích a ikonizace a adorace populárních osobností různých oblastí lidské činnosti. Zasazuje ho do širšího společenského a kulturního kontextu, zároveň hledá příčiny pozorovaného chování v principech platných pro dnešní dobu, kterou také stručně charakterizuje. Stanovuje okruh důvodů (mezi něž patří podněty psychologické, společenské, ale i biologické), z kterých jsou publika hvězdnými osobnostmi přitahována a podporují jejich vznik, popř. ovlivňují jejich další vývoj. Dále se věnuje obecným charakteristikám populárních osobností, profesi "hvězdy", příslušným teoriím o celebritách, definuje různé způsoby přístupu elitním osobnostem ze strany masové veřejnosti. Popisuje přístup médií prezentaci hvězd. Následuje přehled možného dělení jednotlivých typů hvězd (hlediska profesní, časová, místní atd.). Další část práce obsahuje pragmatickou analýzu mediálních produktů, věnujících se dané tematice, tedy rozbory prostředků, jimiž média docilují požadovaného efektu vzniku populární hvězdy (zahrnuje mj. podstatu bulvárního tisku, práci novináře, typy tiskovin a pořadů, analýzu jazykových prostředků). Závěrečná část zkoumá a konstatuje souvislost oblasti hvězd s náboženskými motivy, a to jak z hlediska lingvistického, tak z pozic chování a jednání publik. Vyvozuje závěry...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.