Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Další vzdělávání pracovníků státní správy
Štiková, Kristýna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí dalšího vzdělávání úředníků na úrovni centrální státní správy a jejím cílem je kriticky vyhodnotit další vzdělávání na vybraných ministerstvech v souvislosti se zavedením zákona o státní službě 234/2014 Sb., který nabyl účinnosti 1. 1. 2015. Práce popisuje jakým způsobem zákon o státní službě ovlivňuje další vzdělávání úředníků centrální státní správy, dále uvádí vytipovaná klíčová témata, která se vzděláváním úředníků centrální státní správy souvisí a ukazuje, jaké jsou problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají. V práci byl využit výzkumný design případové studie, do které byly zahrnuty veřejně politické dokumenty související s tématem dalšího vzdělávání a data sebraná prostřednictvím hloubkových rozhovorů provedenými s deseti úředníky a dvěma se zástupci personálního oddělení na dvou vybraných ministerstvech. Na základě tematické analýzy byla vytipovaná čtyři klíčová témata dalšího vzdělávání úředníků centrální státní správy: vzdělávací potřeby, uspokojování vzdělávacích potřeb, zdroje získávání informací a úřednická zkouška. Problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají, jsou součástí těchto témat.
Extrakce informací z lékařských textů
Zvára, Karel ; Svátek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Skalská, Hana (oponent)
Cílem mé práce bylo zjistit specifické vlastnosti českých lékařských zpráv z hlediska možnosti extrahovat z nich konkrétní informace. Pro svoji práci jsem měl k dispozici celkem 268 anonymizovaných narativních lékařských zpráv ze dvou ambulantních pracovišť. Studoval jsem standardy pro uchování elektronické zdravotnické dokumentace i pro přenos klinických informací mezi informačními systémy ve zdravotnictví. Věnoval jsem se také implementování elektronického zdravotního záznamu v zubním lékařství. Nejprve jsem se narativní lékařské zprávy snažil zpracovat pomocí nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP). Dospěl jsem k závěru, že narativní lékařské zprávy v českém jazyce jsou typickému českému textu velmi vzdálené zejména pro svoji heslovitost a absenci české větné stavby. Obsahují také velké množství překlepů, zkratek a zkrácených slov. Vzhledem k nedostupnosti hlavních mezinárodních klasifikačních systémů v českém jazyce jsem se rozhodl pokračovat ve výzkumu vývojem metody pro přípravu vstupního textu pro překlad a jeho sémantickou anotaci. Hlavním cílem této části výzkumu bylo navrhnout metodu a podpůrný software pro interaktivní korekci a sémantickou anotaci narativních lékařských zpráv, které by umožnily jejich snadnější použití, s menším množstvím chyb i...
Multicultural Education: Construction of Identity in Czech Educational System
Česká, Tereza ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojetím identity v multikulturním vzdělávání v českém vzdělávacím systému - přesněji konstrukcí identity. Multikulturní vzdělávání je hlavním proudem ve výuce proti rasismu, xenofobii, intoleranci či diskriminaci. V České republice patří k jednomu z průřezových témat definovaných rámcovými vzdělávacími programy. V poslední době se proti nástrojům multikulturní výchovy včetně politiky identit zvedá kritika ohledně toho, že nenaplňuje svoje cíle a někdy naopak přispívá k reprodukci nebezpečných stereotypů ve společnosti a k disriminaci. Identita je klíčový pojem v multikulturní výchově. To, jak vnímáme sami sebe ale i ostatní, ovlivňuje mnohé sféry našeho života. Zda jsou skupiny pozitivně, či negativně konstruovány má vliv i na alokování benefitů. V rámci této práce je proto skrz diskurzivní analýzu zkoumáno, jak multikulturní vzdělávání konstruuje identitu. Ukazuje se, že multikulrní výchova má tendenci buď konstruovat identitu na základě vnějších znaků, které jsou na první pohled znatelné (barva pleti, jazyk, tradice, apod.), nebo identita vzniká na základě střetnutí se s odlišnostmi. Multikulturní identita byla na základě diskurzivní analýzy konstruována na úrovni znalostí jako kulturní identita, na úrovni dovedností jako zachování a na úrovni postojů jako tolerance....
Integration of Migrants through Education
Kulesza, Izabela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Bibliographic note KULESZA, Izabela A. PATH DEPENDENCE IN AMERICAN PUBLIC EDUCATION . Mater thesis. Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Sociological Studies. Supervisor Prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D. Abstract This thesis is concerned with the study of public education in the United States as a path-dependent phenomenon. By reviewing the historical background of the institution of education, several key sequences emerge that are foundational principles. They are: a decentralized system, secular education, universal access, decreasing the achievement gap and global competition. Testing these sequences against school choice theories shows the foundational principles behind traditional public schooling in America are being challenged. The institutional reproduction of this pathway is likely to be interrupted in the utilitarian, functional, power and legitimation explanations of path dependence theory. Keywords public education, school choice, path dependence theory Range of thesis: 66
Accountability in Higher Education in the Czech Republic
Hrtánková, Veronika ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práca "Akontabilita v terciárnom vzdelávaní v Českej republike" vychádza z ponímania akontability ako sociálneho vzťahu medzi aktérmi, v rámci ktorého je jeden aktér povinný vysvetľovať svoje jednanie a chovanie tomu druhému. Predložená diplomová práca má predovšetkým teoretický základ - koncept akontability, ktorý sa snaží aplikovať do českého vysokého školstva. Hlavným cieľom diplomovej práce je tak prispieť k rozšíreniu znalostí vo vzdelávacom systéme. Takto nastavený cieľ ďalej umožňuje zistiť, či je koncept akontability využiteľný aj pre ďalšie skúmanie v tejto oblasti. Diplomová práca tak popíše, ako vyzerá režim akontability vo vysokom školstve a načrtne tak zložitú sieť vzťahov a ich vlastnosti. V náväznosti na cieľ je táto diplomová práca poňatá ako teoretická štúdia, vzťahujúca sa na konkrétnu krajinu - Českú republiku. Diplomová práca sa logicky člení na 7 kapitol, ktoré sa ďalej členia na podkapitoly. Na začiatku práce sú predstavené ciele a výskumné otázky diplomovej práce, za ktorými nasleduje podrobné vymedzenie konceptu akontability, ktorý je pre túto prácu zásadný. Ďalšia kapitola sa venuje metodológii, v rámci ktorej boli využitá najmä analýza verejne politických dokumentov a expertné rozhovory s vybranými zástupcami aktérov. Nasledujúca kapitola sa ďalej zaoberá českým...
Educational system and Inequalities in Access to Education in Kosovo
Begu, Edona ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Aberra, Rokia Aidahis (oponent)
Pre-university Educational System and inequalities in Kosovo Edona Begu Master thesis Abstract The institutional structure of the education system is crucial for understanding the educational inequalities. Kosovo is a young country and its education system is undergoing major reforms. Hence, studies and research in the impact that the educational system arrangement has on inequalities barley exist. The main goal of this thesis was to understand the institutional setting of pre-university education system in Kosovo and its impact in inequalities, especially in terms of labour market outcomes, social status outcomes and educational outcomes. After evaluation of Kosovo's education system along standardization and stratification dimensions introduced by Allmendinger, in the widely known typology for educational inequalities, Kosovo's pre-university education resulted to be highly standardized and highly stratified. Thus, the quality of education provision is uniform for all the students, which is reflected in their similar educational outcomes in PISA test. However, the students are stratified in different tracks, which influence and restrict their future outcomes in labour market and their status in the society. These conclusions were backed up with secondary data analysis which states that there are no...
Spádová turistika v primárním školství
Folprechtová, Eva ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Langr, Ivan (oponent)
Spádová turistika je jedním z dosud neprobádaných témat v českém primárním školství, přestože s důsledky toho jevu se setkáváme stále častěji. Cílem diplomové práce je vysvětlit fenomén spádové turistiky a snažit se porozumět jeho aktérům. V teoretické části se práce zabývá všemi dostupnými informacemi, které s tímto jevem souvisí a pomocí teoretických východisek se snaží spádovou turistiku vysvětlit a začlenit tento jev do celkového teoretického rámce. Kvalitativní výzkum, který byl pro tuto práci zvolen, pak pomocí metod polostrukturovaných hloubkových a expertních rozhovorů přináší pohled na fiktivní změnu trvalého pobytu související s volbou školy, a to jak rodičů, tak profesionálů, kteří v oblasti školství buď pracují, nebo ho řídí. Závěrem se práce zabývá řešením, které by za určitých okolností pomohlo tento jev odstranit nebo ho alespoň zmírnit.
Homoparentalita v České republice optikou teoretického přístupu sociální konstrukce cílových populací
Wolfová, Veronika ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Za využití teoretického přístupu práce snaží analyzovat problematiku České republice, ět procesu tvorby Snaží se odpovědět na otázku, proč má rodiná politika v osvojování dětí homosexuály negativní charakter v tom smyslu, že je zcela otevřeně znevýhodňuje a iracionálně vylučuje možnosti osvojit/přiosvojit dítě a vytvoř prostřednictvím teoretického konceptu primárně zaměřuje na a vysvětlení podoby sociální konstrukce homosexuálních jedinců a párů prostřednictvím argumentačních strategií aktérů obsažených v skurzu, kdy se klíčoví aktéři snaží o zachování , případně o změnu současného policy designu tak, aby byla odstraněna diskriminační povaha homoparentální politiky a odstraněno nerovné postavení dětí a rodičů
Možnosti a meze využití metody mystery shoppingu při měření kvality veřejných služeb
Hankovský, Jakub ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
Práce na téma možnosti a meze využití metody mystery shoppingu při měření kvality veřejných služeb má za cíl představit metodu mystery shoppingu a na základě její aplikace vyhodnotit možnosti její využití při měření kvality veřejných služeb. Kvalita je široký pojem se kterým se pojí mnoho definic. Veřejné služby mají ve srovnání se soukromými jistá specifika, kterým dominuje absence ziskovosti a orientace na naplňování veřejného zájmu. I definice kvality a parametry výkonnosti se ve veřejném sektoru liší od toho soukromého. Metoda mystery shoppingu, která je masivně využívaná při měření úrovně kvality služeb v soukromém sektoru se v běžné praxi veřejných služeb příliš neobjevuje, nebo se objevuje spíše výjimečně. Veřejný sektor se deklarativně už několik desítek let orientuje na kvalitu svých služeb, od přístupu good governance, který propaguje OSN, přes Národní politiku podpory jakosti a Strategii národní politiky kvality až po strategii Smart administration lze identifikovat jasnou snahu o dosahování kvality vnímané i z pohledu samotného zákazníka služby. Strategie a cíle doprovází řada metod standardizace, řízení a měření kvality veřejných služeb, které jsou v České republice využívané, ale například i alternativní metoda designu služeb, která se využívá hlavně v zahraničí. Jako pomůcku při...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
4 Veselý, Aleš
4 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.