|
Sociologický simulátor
Ludwig, Petr ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje popis paradigmatu komplexních systémů a věnuje se možnostem jejich modelování a simulací. Práce ukazuje vhodnost využití multi-agentního modelování pro tvorbu abstrakce sociálního prostředí jako jednoho z významných komplexních systémů. Práce zahrnuje analýzu dostupných nástrojů pro tvorbu multi-agentních simulátorů. Jádrem práce jsou zpracované výzkumné podklady a ukázkový model sociálního fenoménu označovaného jako prokrastinace.
|
|
Systém pro uživatelem řízené QoS
Plchot, Oldřich ; Matoušek, Petr (oponent) ; Kašpárek, Tomáš (vedoucí práce)
Tento diplomový projekt se zabývá možnostmi operačního systému GNU/Linux v oblasti zajištění kvality poskytovaných síťových služeb. Práce porovnává a hodnotí prostředky k zajištění kvality služeb dostupné v operačním systému GNU/Linux. Cílem práce je diskutovat nedostatky a přednosti těchto prostředků a navrhnout systém, který řeší problematiku zajištění kvality služeb. Navržený systém využívá heuristiky, která umožní uživateli nastavit kvalitu služeb i bez nutnosti studovat specifické vlastnosti komunikačních protokolů na úrovni síťové nebo aplikační vrstvy. Součástí projektu je také teoretický úvod do problematiky kvality služeb a architektury počítačových sítí.
|
|
Similarity Search in Document Collections
Jordanov, Dimitar Dimitrov ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
The main objective of this work is to estimate the efficiency of the available software for similarity search in document collections and on two in particular, Semantic Vectors and Lecene's class MoreLikeThis. The paper provides a comparison of those two approaches and introduces methods that can lead to improving the quality of the results generated by a search.
|
|
Vývoj aplikací pro Xbox 360
Kajan, Rudolf ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem her na platformě Xbox 360 a vytvořením startovacího balíku pro tuto platformu. Po počátečním představení Xboxu 360 jako moderní a velmi výkonné herní konzoly představuje technologii XNA, umožňující poprvé v historii nejen profesionálním tvůrcům, ale i amatérským nadšencům vytvářet hry pro herní konzoli. Kromě existujících startovacích balíků pro 3D XNA hry je pozornost věnována i přehledu existujících nástrojů na analýzu výkonnosti implementované aplikace a nástrojem na vytváření herního obsahu. Hlavní část práce je věnována návrhu, implementaci a testování startovacího balíku zaměřeného na strategickou hru, přičemž důraz je kladen na efektivnost, srozumitelnost a použitelnost členy XNA komunity.
|
|
Rozpoznávání ručně psaného písma pomocí neuronových sítí
Horký, Vladimír ; Janda, Miloš (oponent) ; Plchot, Oldřich (vedoucí práce)
V této práci budou představeny neuronové sítě, konkrétně algoritmus zpětného šíření chyby. Bude vyloženo teoretické pozadí algoritmu a budou zde řešeny problémy, se kterými se můžetete setkat při učení takovéto sítě. Práce se také zabývá předzpracováním obrazu a obrazovými příznaky, které jsou hlavním stavebním kamenem klasifikace. Část práce se také zabývá experimenty s neuronovou sítí nad zvolenými obrazovými příznaky. Součástí práce je také vytvoření demo-aplikace pro experimenty s neuronovými sítěmi a pro převod textu v obraze na text elektronický.
|
|
Adaptace systémů pro rozpoznání mluvčího
Novotný, Ondřej ; Pešán, Jan (oponent) ; Plchot, Oldřich (vedoucí práce)
V této práci navrhneme techniky adaptace systémů na rozpoznávání řeči. Cílem je vytvořit techniku adaptace Pravděpodobnostní lineární diskriminační analýzy. Zaměříme se na adap-taci bez učitele. Naše testy ukáží vhodné shlukovací techniky pro odhad identity mluvčích a vhodné techniky na odhad počtu mluvčích v adaptační datové sadě. Experimenty jsou prováděny na korpusech NIST a Switchboard.
|
| |
|
Algoritmické obchodování na burze
Ďuriač, Peter ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím neuronových sítí při předpovídání cen na burze a následovným testováním pomocí zvolené platformy na reálném demo účtě. Je zde popsána základní teorie obchodování na burze. Dále práce popisuje teorii fungování neuronových sítí. V praktické části je vytvořena neuronová sít a k ní jsou navrženy dva obchodní modely. Tyto modely jsou simulovány na zvolených datech a výsledky jsou porovnány s obchodním modelem člověka. Následně jsou vytvořeny obchodní systémy otestované v reálném obchodování pomocí zvolené obchodní platformy. Výsledky simulací jsou porovnané s dosaženými reálnými výsledky. V závěru jsou navrženy další směry vývoje systému.
|
| |
| |