| |
| |
|
Příprava na osmiletá gymnázia: velká žákovská steeplechase
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Na osmiletá gymnázia se hlásí téměř 20 % žáků pátých tříd, ale uspěje jich pouze necelá polovina. Naprostá většina se hlásí v souznění zájmu vlastního a rodičů. Děti a rodiče přípravě na přijímací zkoušky obětují hodně, jak ve formě volného času tak výdajů na doučování, přípravné kursy a zkušební testy. Téměř 85% přihlášených se na přijímačky připravuje každý týden a téměř každý den se připravuje takřka každý druhý uchazeč. Horší polovina přihlášených intenzivní přípravou výrazně zvyšuje pravděpodobnost přijetí. U lepší poloviny přihlášených intenzivní příprava znamená spíše pojistku, že je nepředhoní ti snaživější z horší poloviny přihlášených. Je řada indicií, že intenzivní mimoškolní příprava na přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia výrazně zlepšuje znalosti a dovednosti žáků. Přitom hraje velkou roli pevná vůle, vytrvalost, ambice tlak a důslednost rodičů.
|
| |
|
Model TAXBEN pro hodnocení dopadů daňových změn
Dušek, Libor ; Kalíšková, Klára ; Münich, Daniel
Metodika popisuje nově vyvinutý mikrosimulační model TAXBEN a software, který jej implementuje. Model simuluje výši přímých daní a sociálních dávek v reprezentativním souboru českých domácností. Generuje různé charakteristiky daňového systému, zejména průměrné, mezní, a participační daňové sazby, a příjmy a výdaje státního rozpočtu. Model je zaměřen na studium zdanění příjmů ze zaměstnání a podnikání v domácnostech, které jsou či alespoň mohou být ekonomicky aktivní, a na studium sociálních dávek pobíraných těmito domácnostmi.
|
| |
| |
| |
| |
| |