Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén komiky v umění 20. století
Sequensová, Helena ; Špirk, Ivan (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce Fenomén komiky ve 20. století pojednává o vztahu umění a komiky v této době s přesahem do současnosti. Zabývá se obecným vhledem do problematiky, zkoumá jakým způsobem je komika v dílech přítomna, což podkládá i výběrem umělců, jejichž dílo a umělecké postoje skrze danou problematiku studuje a vysvětluje. Dále rozebírá tematické okruhy a možné přístupy ke komice. Sleduje vliv komiky na umění, respektive zda je komika jedním z posunujících faktorů ve vývoji umění. Praktická část představuje Metrosexualcyklus, reflektující vliv médií a reklamy na jedince. Didaktická část vychází z předchozího studia, je zaměřena na dialog o současné problematice v umění a společnosti s kritickým (humorným) nadhledem.
PC, digitální fotografie a video jako nová media umělěcké tvorby a její využití v dětském výtvarném projevu
Karagavrilidisová, Kamila ; Šmíd, Jan (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
V diplomové práci "Počítač, digitální fotografie a video jako nová média umělecké tvorby a jejich využití v dětském výtvarném projevu" prostřednictvím realizovaných výtvarných projektů a vlastních prací dokazuji fakt, že využívání technologických prostředků má v oblasti výtvarné výchovy a kultury své nezastupitelné místo.
Umění z odpadu. Nevšední všednost
Nikodymová, Štěpánka ; Sedlák, Michal (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce, jež je rozdělena do tří hlavních částí, obecné, výtvarné a didaktické, obsahuje stručný přehled vývoje odpadu se zaměřením na vznik, výrobu, využití a práci jednotlivých organizací s plastem a plastovým odpadem. V celé práci je zdůrazněn ekologický aspekt a pojem recyklace, jenž dal podnět i pro vznik mé praktické výtvarné práce. V části výtvarné se zabývám výstavami, díly a autory, kteří jsou mé tvorbě blízcí nebo se podstatným způsobem dotýkají tohoto tématu. Obsahem této části jsou dále rozhovory s vybranými českými výtvarnými umělci, pro které se plast stal stěžejním materiálem v jejich výtvarné tvorbě. Výtvarnou část uzavírá kapitola o mé vlastní tvorbě, která vychází z tématu umění z odpadu. Didaktická část obsahuje zrealizovaný výtvarný projekt s ukázkami dětských výtvarných prací.
The intersection of image and sound
Galajdová, Katarína ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Dizertačná práca je náhľadom na súvzťažnosti súčasných umeleckých tvarov v oblasti akustickej a vizuálnej. Pojednáva o závislostiach rozvoja a v spektre fúzií a transformácií týchto oblastí sleduje podoby vnímania, percepčné "vzorce" odvíjajúce sa od synestézií a vzťahuje ich k praktikám inštitucionálneho podávania informácií výchovno - vzdelávacích zariadení, v centre ktorých je škola. Poukazuje na vzťahové a inšpiračné možnosti kontextov vedných odborov, ktoré v odbornom diskurze o fenoméne vnímania zaujímajú smerodatnú pozíciu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla
Dvořáková, Karolína ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla představuje hudbu a výtvarné umění v ne zcela tradičním vztahu, kdy hudba představuje inspirační či motivační zdroj v rámci výtvarné tvorby. Přestože vnímání výtvarného umění a hudby vychází ze zcela jiných procesů, existuje tzv. synestézie, která obě formy vnímání propojují. Zároveň lze výtvarná a hudební díla vzájemně srovnávat a to hlavně na základě společných složek. V rámci vývoje umění se též objevovala řada konkrétních příkladů umělců, směrů či hnutí, které vzájemné vztahy mezi výtvarným uměním a hudbou dokazují. I současné vzdělávací trendy, které jsou zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu, usilují o propojení jednotlivých vyučovacích předmětů, aby především došlo ke vzniku mezipředmětových souvislostí. Následuje řada konkrétních příkladů ze školní praxe, jak lze hudbu využít hlavně jako inspirační či motivační zdroj výtvarného díla, což se promítá i do mých vlastních výtvarných děl, jimž patří poslední část práce. Práce je navíc doplněna o přílohu, kterou tvoří dvě CD - jedno s obrazovou přílohou ze školních praxí a druhé s mými výtvarnými pracemi, obě navíc doplněné o použitou hudbu.
Architektonický prostor
Hanuš, Jiří ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tato práce pojednává především o východiscích a inspiraci k mé několikaleté současné tvorbě, kterou je architektonický prostor v dvojrozměrném zobrazení. Přibližuji zde ty její aspekty, které jsou pro ni určující, jako je rytmus, světlo, prostor, tvar a konstrukce. Reflektuji tuto problematiku na rozličných podobách architektury minulosti a současnosti, kde mapuji její vývoj během klíčových historických období. Zaměřuji se především na její současné tendence, které kladou mimo jiné důraz na materiál a propojení vnějšího a vnitřního prostoru. Didaktická část se zabývá současnou podobou architektury a jejím přínosem pro výtvarnou výchovu.
Existence versus hra
Fejtová, Irena ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce je teoreticko-didakticko výtvarná studie a zabývá se vztahem existence a hry. Cílem je především vyvrátit vylučovací poměr, který je uvedený v názvu. Vztah je v textu studován od obecného separování pojmů k detailnějšímu a přesnějšímu popisu jejich vzájemné závislosti. Hra (ta která přináší nové zkušenosti) je prostředkem k poznání a rozvoji existence, a to nejen u dítěte, ale i u dospělého jedince. V těsném vztahu těchto dvou pojmů se vynořuje kreativní potenciál, který je vlastní oběma generacím a umožňuje vývoj celé společnosti. Kreativní potenciál se u dospělého jedince uplatňuje formou hravé existence a existenciální hry.
Krajina a přítomnost člověka v ní
Šlejmar, Petr ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Vývoj krajiny podle mnoha teorií a autorů nejde ani k lepšímu, ani horšímu, to jsou naše citové intervence. "Krajina se nezhoršuje, ale prostě jen mění způsobem, na nějž nejsme připraveni. Možná tedy není důvod ke znepokojení a rozčarování ze současné tváře naší krajiny; jde jen o nezvyk. Co selhalo, není krajina a my jako její tvůrci, ale my jakožto její pozorovatelé. Zlověstné není, jakou krajinu jsme to vytvořili, ale jak velmi si s ní nevíme rady při jejím zpětném hodnocení. Rodící se krajině nerozumíme a nechceme rozumět, ale krajina je taková, jakou jsme ji udělali. Krajině nelze rozumět a nelze ji vnímat, nejsme-li její součástí a být její součástí znamená být v ní činný, ať už fyzicky nebo spíše duševně a duchovně.
Krajina prizmatem člověka
Pelcová, Eva ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá krajinou jako prostředkem interakce člověka a skutečnosti. Přibližuje individuální i obecně lidský vztah k okolnímu prostředí, jenž formuje náš vnitřní svět. Významná část práce je věnována výtvarným umělcům 20. a 21. století, jejichž tvorba refl ektuje hluboký vztah ke krajině a jejichž způsob ztvárnění tohoto tématu je mi blízký. Didaktickou část tvoří návrh tematických řad, které představují možnosti uplatnění tématu krajina v praxi výtvarné výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 BLÁHA, Jakub
51 BLÁHA, Jan
9 BLÁHA, Josef
9 Blaha, Jakub
51 Blaha, Jan
5 Blaha, Jaroslav
1 Blaha, Jindřich
1 Blaha, Jindřich BBA.
28 Blaha, Jiří
9 Blaha, Josef
9 Bláha, Jakub
51 Bláha, Jan
5 Bláha, Jan Daniel
1 Bláha, Jaromír
28 Bláha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.