Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 812 záznamů.  začátekpředchozí663 - 672dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analysis of Powertrain Acoustic Properties
Ambróz, Richard ; Novotný, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis deals with the analysis of the acoustic properties of powertrain. Introduction section contains the theoretical analysis of the physical principles of vibrations and noise and an overview of the current state of solving problems in the area of powertrain design. Main part of the work describes the engineering design of electrodynamic vibration exciter, design of evaluation of measurement results and also the method of processing the results. Acoustic properties are evaluated by normal velocity of surface vibration. In the final part of this work, there are presented the samples of the use of the method in practical examples connected with the design of powertrain. The whole solution is a comprehensive method of analysis suitable for quick evaluation of the impact of engineering changes on the acoustic properties.
Návrh central housingu turbodmychadla pro supernízke uložení - olejový výstup na stranu
Slovák, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se jako celek zabývá snížením instalační výšky turbodmychadla tak, aby nedocházelo k přílišnému zvýšení tlaků ve skříni turbodmychadla na pístních kroužcích. V úvodu práce se nachází rešerše zabývající se obecně přeplňováním, stavbou a díly turbodmychadel, následuje krátký úvod ohledně problematiky CFD. Po rešeršní části pokračuje konstrukční část s úpravami centrální skříně a simulační část, ze které byly získány výsledky.
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Ztráty ve valivých ložiscích
Šedo, Matej ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza trecích strát vo valivých ložiskách, spolu s navrhnutím a implementáciou modelu pre ich výpočet. Práca je rozdelená na šesť kapitol. Na začiatku je uvedený prehľad jednotlivých typov valivých ložísk a ich mazanie. Je popísaný princíp elastohydrodynamického mazania a deje, ktoré nastávajú v mazive. Zvyšná časť sa už venuje treniu v ložisku, jeho pôvodu a stanoveniu. Sú ukázané používané výpočtové modely trecích strát valivých ložísk a navrhnutý vlastný výpočtový model. Ten je aplikovaný na ložiská zvolenej konštrukcie a výsledky trecích strát sú porovnané s existujúcimi modelmi.
Pevnostní analýza skříně alternátoru
Kratochvíl, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci je teoreticky popsán a následně prakticky proveden pevnostní výpočet skříně alternátoru, která v podmínkách provozu soutěžního vozu přechází často do havarijního stavu. Je zde využito tzv. reverzního inženýrství. Reálná součást je převedena na digitální model a pomocí MKP výpočtu analyzována. Vstupními daty pro MKP výpočet jsou data získaná při experimentálním měření na voze.
Dynamika rotoru turbodmychadla s kluznými ložisky na bázi MBS
Hromádka, Adam ; Knotek, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část shrnuje přístupy řešení dynamiky rotoru automobilních turbodmychadel. Vytvoření modelu rotoru a nahrazení vazby s ložiskem je doplněno o výhody a nevýhody. Praktická část je zaměřena na výpočet konkrétního rotoru turbodmychadla s využitím MBS. Výstupem jsou vibrace rotoru. V závěru práce jsou navrženy přístupy pro zlepšení daného modelu.
Analýza pevnosti klikového ústrojí motoru W12
Melounek, Michal ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou klikového hřídele motoru VW 6,0 W12. Prvním cílem je vytvoření CAD modelu na základě reálné součásti, následně pak vytvoření MKP modelu pro další potřeby výpočtů. S ohledem na dynamický charakter zatěžování je klikový hřídel redukován do MNF formátu pro dynamickou simulaci v MBS ADAMS/Engine. V něm je simulováno zatížení klikového hřídele pro celé spektrum provozních otáček motoru. Kromě samotného klikového hřídele jsou předmětem zájmu také hlavní a ojniční ložiska. V závěru práce je vyhodnocena životnost klikového hřídele.
Řešení dynamiky pohonné jednotky ve vozidle
Hodas, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení a volba nejvhodnější možnosti uložení pohonné jednotky ve vozidle kategorie Formule Student. Hodnotí celkové dynamické chování pohonné jednotky, která má být uložena v rámu vozu této třídy vozidel. V závěru práce je provedeno posouzení navržené varianty uložení motoru a studie parametrů, které nejvíce ovlivňují vibrace.
Řešení kmitání pohonné jednotky na dynamometru
Lux, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kmitáním pohonné jednotky na dynamometru. Pro tento problém mi byl přidělen šestiválcový motor, který je spojen pomocí pružné spojky s dynamometrem. Na základě zjednodušeného výpočtového modelu je tato soustava modelována v prostředí MBS systému ADAMS View. Jsou řešeny dvě varianty pružných spojek. V poslední části práce je vytvořen jednoduchý program na výpočet vlastních frekvencí soustavy a v závěru práce je provedeno celkové zhodnocení.
Stanovení dynamických vlastnosti rotoru turbodmychadla
Blaha, Adam ; Zubík, Martin (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na dynamické chování rotoru turbodmychadla. Jedná se o sériové turbodmychadlo montované do nákladních vozidel. V první polovině práce je zpracována rešerše této problematiky a možnosti výběru jednotlivých metod. Druhá, praktická část, je rozdělena na experimentální a výpočtovou. Úkolem je zjištění dynamických vlastností rotoru pomocí experimentu a jeho porovnání s teoretickým výpočtem v programu ANSYS. Jak v experimentu, tak ve výpočtu bude použita modální analýza volného rotoru a harmonická analýza rotoru pevně uchyceného, pravděpodobně v místě ložisek. Všechna experimentálně naměřená data budou zpracována matematicko-fyzikálními přístupy, jako je například FFT analýza a Campbelův diagram. Ve výpočtové části budou na výběr dva hlavní typy výpočtového modelu, které budou ještě detailněji rozděleny. Cílem práce je nalezení ideálního výpočtového modelu tak, aby výsledky vycházely co nejblíže experimentu, tzn. nalezení správných materiálových a fyzikálních konstant, správná volba sítě modelu a vhodné okrajové podmínky. Zároveň bude zohledněn výpočtový čas s ohledem na složitost modelu a přesnost výsledků v porovnání s naměřenými daty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 812 záznamů.   začátekpředchozí663 - 672dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 NOVOTNÝ, Patrik
24 NOVOTNÝ, Pavel
73 NOVOTNÝ, Petr
1 NOVOTNÝ, Přemysl
9 Novotný, Patrik
24 Novotný, Pavel
1 Novotný, Pavel - Jakub
6 Novotný, Peter
73 Novotný, Petr
6 Novotný, Petr,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.