Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 618 záznamů.  začátekpředchozí582 - 591dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza algoritmů booleovských operací nad obecnými polygony
Daněk, Tomáš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy pro booleovské operace nad obecnými polygony. Mezi booleovské operace se řadí např. průnik, sjednocení nebo rozdíl. Obecný polygon může být např. sebeprotínající s otvorem. Pravděpodobně nejznámější booleovskou operací je oříznutí polygonu obdélníkovým oknem. Na začátku práce jsou vysvětleny základní pojmy. V další části je popsán princip vybrané množiny algoritmů, které provádějí booleovské operace nad polygony. V závěrečné části je provedeno komplexní srovnání implementací algoritmů jak z hlediska rychlosti výpočtu, tak z hlediska schopnosti zpracovat různě složité typy vstupních dat. Výstupem práce je souhrnné zhodnocení všech algoritmů a dynamická knihovna, která obsahuje implementace všech algoritmů.
Visualization and Modelling of Molecules and Crystalles
Bubník, Václav ; Chudý, Robert (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Applications for visualization and modelling of molecules are not using the full potential of modern graphics hardware developed for demanding needs of computer games. The goal of this project is to design an intuitive interface including new widgets specialized to atomic structure editing with visualization which uses the hardware available in modern graphics cards. It is particularly focused on high precision of modeling, usually available only in professional CAD programs.
Vývoj 3D aplikací v prostředí Blender
Opletal, Martin ; Láník, Aleš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá srovnáním a hodnocením dostupných nástrojů pro tvorbu 3D aplikací. Ve zvoleném nástroji (Blender) je vytvořena počítačová hra, která demonstruje jeho možnosti. Postup tvorby je zaznamenán v případové studii pro možné účely vlastní tvorby komplexní hry.
Online Business Cards Generator
Turic, Matúš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Business cards are still an integral part of marketing. Business card represent an easy way to exchange basic contact information between individuals. This thesis deals with the design and creation of a web application, through which anyone will be able to create his own business card from already prepared templates. The result of web application is a PDF file with created business cards.
Radarový výškoměr pro ultralehký letoun
Absolon, Marek ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku radarového měření vzdáleností s využitím pro výuku přistávání a vzlétání ultralehkých letadel.   K řešení problematiky jsou využity radary s frekvenční modulací kontinuální vlny, tedy FMCW radary. Řešení je založeno na metodě lineární frekvenční modulace (LFM) s trojúhelníkovým průběhem.   Při zkušebním měření v reálných podmínkách bylo zjištěno, že radary pracující v pásmu 24 GHz jsou účiné od 1 metru (v závislosti na hloubce modulace) do 150 metrů. Tento rozsah postačuje k využití pro nácvik vzletů a přistání, což je cílem této práce. Dále bylo zjištěno, že při vzletu a přistání se dopplerův jev projevuje minimálně.   Výsledný algoritmus pracuje na principu diferenciace dvou následných spekter a následné validace detekce významných vrcholů na právě zpracovávaném spektru.
Parametrický geometrický náčrtník
Čižmarik, Roman ; Klepárník, Petr (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat parametrický geometrický náčrtník. Řešení tohoto problému se skládá ze dvou částí, vytvoření knihovny základních funkcí dynamické geometrie a grafického uživatelského rozhraní. Funkcionalitu vytvořené knihovny demonstrují dvě uživatelská rozhraní, každé jiným způsobem. Pomocí výsledné knihovny a toolkitu Qt je možné rychle a jednoduše vytvářet nové geometrické náčrtníky.
Strategie herních systémů
Švestka, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této práce je reprezentace chování umělé inteligence v počítačových hrách. Cílem bylo najít vhodné metody k její interpretaci. Tato problematika byla vyřešena implementací " map", což jsou n-rozměrné matice nesoucí informace o průběhu dané hry a dochází k jejich časté aktualizaci. V práci bylo použito několik druhů těchto matic a každá slouží k jinému účelu. Dále byl navrhnut způsob, jak se počítačový protivník může vyvíjet během dané partie hry a vytvořen algoritmus, který mu dává představu o prostoru, ve kterém se nachází. Přínosem práce je způsob, jakým lze " napodobit" chování skutečného hráče při hraní konkrétní hry. Řešení by také mohlo býti přínosem pro simulátor vojenských bitev ve skutečném světě.
Vyhodnocení úspěšnosti detekce objektů v obraze
Černošek, Bedřich ; Behúň, Kamil (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout způsob vyhodnocení úspěšnosti detekce objektů v obraze. Výsledkem této práce bylo vytvořit program, který na vhodném příkladu provede vyhodnocení úspěšnosti detekce objektů a intuitivně zobrazí výsledek uživateli. Úkolem bylo navrhnout vhodné experimenty a datový set pro ověření správnosti vyhodnocení. Součástí práce bylo nalézt optimální parametry detektoru pro detekci obličejů a optimální předzpracování fotografie před detekcí obličejů.
Systém pro import fotografií
Pučálka, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit samostatnou aplikaci pro import fotografií s funkcí pro vyhledání snímků, které se již v počítači nachází. Díky této funkci mohou být již archivované snímky při dalším importu vynechány. Identifikace těchto snímků byla řešena porovnáváním různých kombinací jejich metadat. Porovnávání na základě metadat bylo zvoleno proto, aby se nemusela načítat a porovnávat obrazová data fotografií a vyhledávání mohlo být rychlejší. Implementovány byly také funkce pro hromadné přejmenování, rozdělení do složek a přidávání metadat k fotografiím.
Detekce a rozpoznání objektů v obraze
Muzikářová, Michaela ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace typu klient-server, která umožňuje rozpoznání objektů v obraze a využívá již existující mobilní aplikaci. V teoretické části jsou nejprve popsány rozdíly lidského a počítačového vidění, dále detekce a rozpoznání objektů včetně vybraných metod. Další sekce obsahuje popis umělých neuronových sítí, které byly pro práci hlouběji nastudovány, spolu s jejich využitím k rozpoznání objektů. Následují informace, týkající se vybraných mobilních aplikací pro rozpoznání objektů v obraze, zakončené přehledem frameworků a knihoven, umožňujících práci s neuronovými sítěmi. Z nich byl k práci zvolen Caffe Framework. Dále je popsán průběh návrhu a řešení a vytvořený systém včetně experimentů a datasetů, použitých k ověření jeho funkčnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 618 záznamů.   začátekpředchozí582 - 591dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Zemčík, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.