Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní interpretace barokní hudby na základních uměleckých školách
Honzová, Miroslava ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klavírní interpretací barokní hudby na základních uměleckých školách. V první kapitole jsou popsána specifika barokní interpretace. Je uvedeno devět základních oblastí, ke kterým by měl pedagog či interpret směřovat svoji pozornost, a to: výraz, tempo, obvyklé změny v rytmu, ornamentika, generální a číslovaný bas, držení těla a prstoklad, artikulace a frázování, dynamika a poslední podkapitola je věnována otázkám historicky poučené interpretace. V druhé kapitole jsou popsány počátky výuky polyfonie u začátečníků. Dále jsou uvedeny materiály vhodné pro počáteční výuku polyfonie, ze kterých jsou vybrány některé skladby, které lze ve výuce použít. Ve třetí kapitole jsou uvedeny materiály vhodné pro výuku barokní hudby na ZUŠ. A nakonec ve čtvrté kapitole je obsaženo pedagogické a interpretační uchopení konkrétních skladeb z uvedených materiálů, jehož obsahem jsou i některé didaktické zásady, které jsou obecně platné pro proces výuky na základní umělecké škole. Cílem práce je lépe se jako začínající učitel, ale i jako interpret zorientovat v problematice interpretace barokních děl na ZUŠ a vytvořit shrnující text, který by mohli využít například i další studenti a začínající učitelé klavírní hry na základních uměleckých školách, kteří se chtějí v této problematice dál...
J. S. Bach, využití jeho díla ve výuce klavíru na ZUŠ
Radinová, Monika ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle Johanna Sebastiana Bacha a je věnována především těmto třem okruhům: 1. Život a hlavní etapy tvorby 2. Tvorba pro strunné klávesové nástroje 3. Využití Bachových děl na ZUŠ pro instruktivní účely Cílem práce je zaměření se na skladby Johanna Sebastiana Bacha pro strunné klávesové nástroje a jejich využití ve výuce pro začínající klavírní interprety. Práce dává na výběr pedagogům klavírní hry z několika sbírek, ze kterých mohou použít jednotlivé skladby pro své žáky. KLÍČOVÁ SLOVA Johann Sebastian Bach, strunné klávesové nástroje, cembalo, klavichord, polyfonie, BWV, preludium, invence, suity, ZUŠ
Emil Hradecký a jeho instruktivní klavírní literatura
Vilímová, Zuzana ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce představuje Emila Hradeckého hlavně jako autora klavírních instruktivních skladeb. Cílem práce je blíže popsat instruktivní klavírní dílo Emila Hradeckého a zhodnotit jej z pohledu pedagoga klavírní hry. Metody použité během psaní této práce zahrnují rozhovor, dotazník a rešerši z různých zdrojů - not, literatury i internetových stránek. V první kapitole se věnuji stručnému životopisu Emila Hradeckého, který doplňuji o osobní rozhovor. Poté vyhodnocuji dotazník týkající se jeho instruktivních klavírních skladeb určený učitelům klavírní hry. Dále popisuji a analyzuji jeho klavírní instruktivní tvorbu. Následně se zaměřuji na jeho učebnici Hrajeme na klavír podle akordových značek a srovnávám ji s další vybranou literaturou věnující se obdobnému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA Emil Hradecký, klavírní instruktivní literatura, hra podle akordových značek, non-artificiální klavírní tvorba
Interpretační přístupy ke klavírní Partitě č. 2, c moll J. S. Bacha
Ulmanová, Denisa ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičková
Klavírní dílo Valentina Silvestrova
Polietaieva, Olesia ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Valentina Silvestrova (*1937), světově známého ukrajinského skladatele 20. a 21. století. Popisuje přechod skladatele od avantgardy k postmoderně, zahrnuje úplný soupis jeho skladeb do současnosti, didaktické a interpretační poznámky ke skladbám pro klavír. Skrz klavírní skladby je přiblížen hudební vnitřní svět skladatele a jeho hudební vývoj. KLÍČOVÁ SLOVA Valentin Silvestrov, ukrajinský skladatel, avantgarda, kýčovitá hudba, hudba pro děti, slabý styl, bagatela
Vzdělávání zrakově handicapované mládeže se zaměřením na vzdělávání hudební - (fenomén Deylák)
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent) ; Gregor, Vít (oponent)
Úvod a prvé dvě kapitoly této práce nás seznamují s metodou, cíli a důvody mého longitudinálního bádání v komunitě zrakově handicapovaných učitelů hudby. Připomínají nám vznik a současný stav ústavů a speciálních škol, které v nedávné minulosti byly určeny k výchově nevidomé a těžce zrakově znevýhodněné mládeže v Českých zemích a na Slovensku. Zároveň se v těchto úvodních kapitolách dozvídáme o některých aktuálních změnách týkajících se Konzervatoře a střední školy Jana Deyla, příspěvková organizace a hudebního vzdělávání zrakově handicapované mládeže. Následující kapitoly nás seznamují s výsledky mého dlouhodobého bádání v oblasti profesního uplatnění těžce zrakově handicapovaných učitelů hudby (absolventů KJD). Přibližují nám jejich vlastní zkušenosti a postoje k inkluzivnímu a speciálnímu školství a k následné integraci do majoritní společnosti. Klíčová slova: zrakově handicapovaný, speciální školy, Konzervatoř a střední škola Jana Deyla, inkluze, integrace, učitel hudby.
Použití pomůcek a her při rozvoji čtení notového zápisu v počátečním klavírním vyučování
Kotková, Veronika ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce pojednává o pomůckách a možnostech jejich využití při nácviku čtení notového zápisu u začínajících klavíristů. V teoretické části uvádí metodická východiska pomůcek a her, význam čtení notového zápisu pro hudební život žáka i rozvoj jeho hudebních schopností a význam použití her ve výuce. V druhé části nalezne čtenář popis pomůcek, návrh činností (často her), doporučení vycházející z praxe apod. Empirická část se věnuje sledování dopadu používání pomůcek na několik žáků různých úrovní klavírních schopností.
Populární píseň ve výuce klavírní hry
Lepšová, Barbora ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Populární píseň ve výuce klavírní hry ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá tématem populárních písní ve výuce hry na klavír. Práce obsahuje výzkumnou část, která zkoumá využitelnost a oblíbenost populárních písní ve výuce z pohledu klavírních pedagogů. Dále práce toto široké téma zužuje na deset konkrétních populárních písní, resp. jejich úprav vytvořených pro účely této práce, na nichž je jejich využitelnost ve výuce demonstrována. Šest z nich je určeno malým pianistům, čtyři pokročilejším žákům. Vlastním úpravám předchází teoretická část, jež popisuje vybrané aspekty elementární klavírní pedagogiky, které jsou v praktické části práce aplikovány. KLÍČOVÁ SLOVA: populární píseň, čtyřruční hra, klavírní metodika, rozvoj hudebnosti, pohádky, Zlatovláska, Lotrando a Zubejda, Hra o trůny, ABBA
The Role of Self-Regulation, Quantity of Practice and Self-Efficacy in Self-Assessment and Improved Performance among Lebanese and Czech Piano Students
Agopian, Vartan ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Sanders, Edel (oponent)
Tato práce zkoumá úlohu seberegulace a vlastní efektivity při klavírním cvičení, při zlepšování sebehodnocení a vlastní výkonnosti, protože v posledních několika desetiletích výzkum ukázal, že počet hodin cvičení není jediným prediktorem zlepšení výkonu. Studenti klavíru na konzervatořích v Bejrútu a Praze psali týdenní reflexe hodnotící jejich seberegulaci v cvičení po dobu devíti měsíců a poté vyplnili on-line dotazník. Výsledky ukázaly, že studenti seberegulují především dimenze metod a sociálních faktorů. Ačkoliv studenti v Praze připravovali náročnější repertoár, ve srovnání s žáky v Bejrútu nebyly lepší v seberegulaci, s výjimkou časové dimenze seberegulace. V závěru práce je prezentován seznam seberegulačního chování a důsledky pro hudební pedagogy a klavírní studenty. Zároveň jsou uvedeny příspěvky do oblasti hudební výchovy z hlediska přípravy na výkon v nepřítomnosti učitele. Klíčová slova klavírní pedagogika, cvičení, sebehodnocení, vlastní efektivita, seberegulace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.