Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fuselage design of TL-4000 aircraft
Holiš, Michal ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with design of the composite fuselage for four seater single-engined tourist airplane TL-4000 within CS-23 regulations with focus on the rear part of the airplane. In this thesis there is created design of the internal structure with crew and passengers consideration. From internal structure design is FEM mesh created with following computation and analysis laminate and sandwich structure layout of the structure with MSC.Patran/Nastran and ComPost software for combinations of air loads.
Damage tolerance analysis of wing to fuselage joint of L 410 NG airplane
Duchoň, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Master's thesis deals with the damage tolerance analysis of wing-to-fuselage joint of L 410 NG airplane. Thesis includes determination of the load distribution to the individual attachments of wing-to-fuselage joint, residual strength analysis and residual fatigue life analysis of the most loaded attachment lugs, calculation of fatigue crack growth curves in the attachment solids and inspection program proposal. This analysis was performed using FE model of the wing and central part of the fuselage and AFGROW software.
Náhrada kovových ocasních ploch letounu VUT 100 kompozitními
Berka, Martin ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Je navržena vnitřní konstrukce stabilizátoru a pravého výškového kormidla. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Jsou vytvořeny MKP modely stabilizátoru a pravého výškového kormidla v systému MSC Patran a následně provedena pevnostní kontrola těchto modelů pro vybrané případy zatížení za pomoci softwaru MSC Nastran a COMPOST.
Návrh trupu a systému řízení letounu VUT 081 Kondor
Kalný, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitního trupu a zástavby řízení letounu VUT 081 Kondor. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Jsou navrženy vnitřní nosné plochy trupu s ohledem na základní ergonomické požadavky posádky. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Je vytvořen MKP model trupu v systému MSC Patran/Nastran a provedena pevnostní kontrola konstrukce pro vybrané případy zatížení.
Koncepční návrh vlečného letounu podle CS-VLA
Marek, Ondřej ; Urík, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu určeného pro vlekání kluzáků. Na základě rešerše používaných vlečných letounů v českých aeroklubech a na základě rozboru požadavků na vlečné letouny je zpracován koncepční návrh nového letounu. Dále je v souladu s předpisem CS-VLA (certifikační specifikace pro velmi lehké letouny) určeno zatížení motorového lože a zpracován jeho konstrukční návrh a pevnostní kontrola. Součástí této práce je i 3D model letounu a 3D model motorového lože.
Hmotnostní optimalizace kesonu křídla letounu L 410 NG
Jurek, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá parametrickou optimalizáciou kesónu krídla letúna L 410 NG za účelom zníženia jeho hmotnosti. Práca je zameraná najmä na popis a aplikáciu metodiky optimalizačných analýz s využitím metódy konečných prvkov prostredníctvom MSC Nastran. Okrem toho obsahuje kontrolu únosnosti optimalizovaného návrhu, vykonanú v programe STAUNO.
Návrh referenčních modelů kluzáku L23 Blaník
Šenkýř, Miroslav ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie použiteľných referenčných modelov klzáku L-23 Super Blaník a ich využitie pri rámcovom návrhu technológie výroby, ktorá zlepší presnosť a zmenší prácnosť výroby. Práca v úvode opisuje históriu samotného klzáku a historický prehľad prenosu geometrie z hľadiska konštrukcie. Nasledujúca kapitola práce sa zaoberá opisom referenčných modelov a pravidiel ich tvorby. Časť opisujúca súradné systémy je úzko spojená z predchádzajúcou kapitolou. Ďalšia časť práce je venovaná významu referenčných modelov v životnom cykle výrobku. Samotná tvorba a ladenie referenčných modelov klzáku je opísaná v ďalšej kapitole tejto prace. Predposledná kapitola sa venuje experimentu, ktorý umožnil kontrolu referenčného modelu a výrobku. Záver práce opisuje návrh technológie výroby pri využití preverených referenčných modelov a moderných nástrojov CAD systémov, ktoré spresňujú a uľahčujú výrobu. Pri vytváraní referenčných modelov bolo hlavným cieľom vytvorenie kvalitných a použiteľných plôch. Taktiež návrh technológie výroby bol spracovaný tak aby zaručil zlepšenie a zjednodušenie výroby.
Návrh ultralehkého jednomístného letounu
Plaček, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlastním návrhem jednomístného ultralehkého letounu dle předpisu UL-2 a základních aerodynamických charakteristikách jednotlivých částí letounu. Dále je pojednáno o výrobním postupu a samotné výrobě ocasních ploch a jejich statických pevnostních zkouškách.
Návrh řízeni ultralehkého motorového kluzáku SONG
Cejpek, Jakub ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je převzít a dále rozvinout typový návrh letounu SONG. Výsledkem bude základní aerodynamický výpočet, návrh příčného řízení včetně pevnostní kontroly vybraných částí. Takto navržený letoun bude připravený pro další výpočty (mechanika letu, pevnost křídla, trupu a ocasních ploch) a pro konkrétnější konstrukční návrh jednotlivých částí letounu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Mališ, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.