Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza kontaminantů v kontaktu kola a kolejnice
Straka, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Kvarda, Daniel (vedoucí práce)
Kontakt kola a kolejnice je výrazně ovlivněn tzv. třetím tělesem – kontaminanty. Cílem této bakalářské práce je analyzovat kontaminanty v kontaktu a vytvořit tak stručný přehled. V úvodu práce je charakterizován kontakt kola a kolejnice. Dále jsou popsány nejdůležitější kontaminanty vyskytující se v kontaktu. Tato práce může sloužit jako úvod do problematiky kontaminace kontaktu kola a kolejnice.
Materiály a tvary kolejnic v kolejové dopravě
Svobodová, Anežka ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou volby kolejnicových materiálů a profilů. Cílem je podat ucelený přehled o stávající situaci v České republice a některých zahraničních státech. První část práce je věnována ocelím, kde je vždy rozebrána struktura, současné využití a naznačeny oblasti dalšího vývoje. Ve druhé části jsou popsány nejběžnější profily, jejich historie a současný stav. Práce obsahuje také diskuzi, která porovnává stávající problémy a požadavky podstatné pro případný další výzkum.
Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Málek, Jan ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem stacionárních zařízení pro mazání hlavy kolejnice v oblasti drážní dopravy. Obsahem práce je také pohovoření o kontaktu kola a kolejnice, popis principu funkce těchto zařízení a rozbor několika zařízení této kategorie. V úvodu práce jsou vysvětleny některé pojmy z oblasti kontaktu kola a kolejnice jako typy a části kolejnic, adheze, skluz, trakční křivka. Práce se pak zabývá popisem systémů pro mazání temene hlavy kolejnice i systémy mazání pojížděné hrany hlavy kolejnice. V práci lze nalézt zařízení od nejvýznamnějších výrobců v tomto segmentu jako SKF-Lincoln, Whitmore, Loram a dalších. V práci je také zmíněn aktuální stav používání těchto zařízení v České republice. Závěr práce je pak věnován zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých popisovaných zařízení.
Látky pro modifikaci tření v kontaktu kola a kolejnice
Pláněk, Miloslav ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Aplikací látek pro modifikaci tření lze redukovat problémové aspekty kontaktu kola a kolejnice. Podstatou této bakalářské práce je zpracovat přehled látek pro modifikaci tření aplikujících se mezi běhoun kola a temeno hlavy kolejnice, se zaměřením na ty látky, které se aplikují za účelem snížení nadměrného opotřebení a hlukové emise. V práci se čtenář nejdříve seznámí se základními pojmy kontaktu kola a kolejnice, podstatou řízení adheze a rozdělením látek pro modifikaci tření. Práce se dále věnuje pouze látkám poskytujícím střední hodnotu tření. Těmito látkami jsou TOR modifikátory, TOR maziva a TOR tuhé kompozice. Práce popisuje jejich složení, způsoby aplikace, očekávané přínosy a také mapuje komerčně dostupné produkty na trhu. Výstupem bakalářské práce je zpracování přehledu těchto látek a jejich porovnání na základě teoretických předpokladů, výsledků testů i zkušeností z praxe. Práce také čtenářovi umožní lepší orientaci mezi komerčně dostupnými produkty na trhu, které mohou být špatně označovány samotnými výrobci.
Analýza vlivu složení modifikátorů tření na adhezi a hluk v kolejové dopravě
Suchomel, Ondřej ; Galas, Radovan (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je experimentální studium vlivu složení modifikátoru tření na vodní bázi na adhezi a hladinu akustického tlaku. Experimenty jsou realizovány na dvoudiskovém zařízení. Nejprve jsou provedeny úvodní experimenty pro stanovení podmínek dalších experimentů. Následují experimenty jednotlivých složek a poté jsou testována různá složení modifikátoru tření. Z výsledků je patrné, že významný vliv na snížení součinitele adheze a hladiny akustického tlaku má tuhé mazivo.
Friction Modification within Wheel-Rail Contact
Galas, Radovan ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Pfaff, Raphael (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with an experimental study of top-of-rail products, specifically top-of-rail lubricants and friction modifiers, which are applied into the wheel-rail contact to optimize adhesion and reduce noise. The main goal of this thesis was to clarify the effect of the applied quantity and chemical composition of top-of-rail products on adhesion. The main attention was paid to low adhesion issues, associated with the application of these products, because low adhesion can result in traction and braking difficulties. This experimental study was conducted in both the laboratory and real conditions where a light rail system was utilized. In the case of laboratory investigations, a commercial tribometer and a twin-disc machine, enabling to achieve typical curve conditions, were employed. Apart from adhesion, wear and noise were analysed during the experiments. The obtained results showed that top-of-rail lubricants are able to provide a beneficial friction behaviour but their performance is strongly affected by the applied quantity. When the contact was overdosed with a top-of-rail lubricant, then a critically low adhesion resulting in a significant extension of braking distance was observed. In the case of friction modifiers, it was revealed that evaporation of base medium considerably changed a friction behaviour of these substances. Besides this, it was investigated that a high content of particles for friction modification can cause low adhesion issues. In general, it was observed that both types of top-of-rail products are able to significantly reduce wear and surface damage, while it seems to be difficult to achieve a significant reduction of noise without the impact on traction and braking capabilities. At the end of the present thesis, some future research steps in this area are recommended.
Experimentální zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic
Valena, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce pojednává o vývoji experimentálního zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic. V první části jsou popsány mechanismy vzniku a druhy vlnkovitosti, taktéž je zde možné najít rozbor měřících zařízení, na jehož základě byly vypracovány varianty jednotlivých konstrukčních celků. Výsledná varianta je popsána detailněji a jsou k ní i uvedeny výpočty. Výstupem bakalářské práce je kompletní výkresová dokumentace s odhadem ceny.
Měření tvrdosti a vrypové odolnosti pomocí univerzálního tribometru
Urbášek, Jan ; Galas, Radovan (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou měření tvrdosti a vrypové odolnosti. Tyto zkoušky se standardně vykonávají pomocí jednoúčelových zařízení. Z konstrukčního hlediska lze tyto zkoušky realizovat i pomocí univerzálních tribometrů, avšak ty nemají implementovány nástroje pro následné vyhodnocení měření. Hlavním cílem práce tedy bylo vytvořit metodický postup včetně vyhodnocení těchto zkoušek. Vytvořené metodické postupy byly následně ověřeny několika experimenty.
Experimentální studium modifikátorů tření v kolejové dopravě
Knápek, Jiří ; Dzimko, Marián (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Aplikaci modifikátoru tření lze efektivně řídit adhezi v kontaktu kola a kolejnice. Řízením adheze lze následně redukovat nadměrné opotřebení kontaktních těles nebo zvýšenou hladinu hluku. Podstatou této diplomové práce je stanovit optimální množství modifikátoru tření v kontaktu kola a kolejnice v závislosti na okolních podmínkách a provozních parametrech. Pro experimentální studium chování modifikátoru tření studium je využito dvoudiskové zařízení simulující nejvýznamnější provozní parametry, kterými jsou rychlost, skluz, úhel náběhu kola do traťového oblouku nebo kontaktní tlak. Na základě těchto poznatků byl navržen řídící systém off-board aplikační jednotky, který řídí dávkování modifikátoru tření podle aktuálních okolních podmínek a provozních parametrů.
Vliv složení modifikátorů tření na trakci v kontaktu kola a kolejnice
Kvarda, Daniel ; Hartl, Martin (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Modifikátory tření představují nový efektivní způsob řízení adheze v kontaktu kola a kolejnice. Cílem této diplomové práce je experimentální studium vlivu složek vodního modifikátoru tření na adhezi. Měření adhezního chování různých složení modifikátoru tření je realizováno na laboratorním zařízení vytvářejícím bodový kontakt pomocí kuličky a disku. Úvodní část experimentů popisuje vliv samostatných složek na adhezi. Následně jsou testovány kombinace různých složení modifikátoru tření. Závěrem jsou vybrané kompozice využity pro testy opotřebení. Získané výsledky ukazují, že efektivita modifikátorů tření je výrazně ovlivněna vypařením základního média.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Galas, Ron Eric
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.