Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ovlivnění ileocékální chlopně ve vztahu ke kontinenci heterotopických kožních močových rezervoárů
Hrbáček, Jan ; Záleský, Miroslav (vedoucí práce)
Zvyšující se výskyt karcinomů močového měchýře (BABJUK, 1998) (tab. 1, obr. 1), který se odráží v počtu provedených cystektomií, vede i k nárůstu počtu derivačních operací s vytvářením náhradních močových rezervoárů jak ortotopických, tak heterotopických. Mezi nejčastěji používané modality druhé skupiny patří tzv. Indiana pouch uvedený do praxe r. 1987 Rowlandem. Jedním z hlavních problémů, se kterým se potýká nejen tento typ rezervoáru, je riziko vzniku inkontinence. Kontinenční mechanismus zajišťuje u zmíněné metody derivace především ileocékální chlopeň. Cílem této práce je ověřit možnost ovlivnění ileocékální chlopně sympatomimetikem midodrinem jako možné léčby inkontinence rezervoáru. 5 Obrázek 1: Dlouhodobý vývoj novotvarů močového měchýře u nás a ve světě; přepočet na 100 tis. obyv. (1975-2003). Zdroj: ÚZIS, 2006. Tabulka 1: Incidence nádorů močového měchýře u nás a ve světě. Zdroj: BABJUK, 1998; ÚZIS, 2006. Rok 1980 1993 2003 Muži 13,9 23,5 33,1 Ženy 4,2 6,7 10,7 Celkem 18,1 30,2 43,8 Incidence nádorů močového měchýře v ČR (ČSSR) na 100 tis. obyv. 0 10 20 30 40 1975 1980 1985 1990 1995 2000 rok počet případů na 100 tis. obyv. ČR (ČSSR) Svět ;1.1 Základní fakta o močových derivacích Nejčastější indikací k cystektomii s následnou derivací moči je infiltrující tumor močového měchýře. To je způsobeno...
Vývoj a implementace testovací jednotky pro malosériovou výrobu
Kolomazník, Vojtěch ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Hrbáček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem testovací jednotky pro malosériovou výrobu. V rešeršní části jsou představeny principy testování, také jsou zde diskutovány různé způsoby realizace testovacích konektorů a volba řídicí platformy. Práce dále popisuje návrh hardwarového zapojení a mechanické konstrukce. Výsledkem této práce je zařízení realizované dle návrhu popsaného v práci. Při provozu testovací jednotky nebyla nalezena žádná významná závada a byla ověřena její spolehlivost a plná funkčnost. Součástí práce je i popis realizace softwaru v jazyce Python.
Jednotka pro analýzu pohybu závodních plavců
Kumpán, Pavel ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem výpočetní metody pro analýzu dat měřených inerciální měřicí jednotkou nesenou plavcem během plaveckého tréninku. V rámci návrhu byl vyvinut algoritmus využívající fúzi měření akcelerometru a gyroskopu pomocí Unscentovaného Kálmánova filtru s kvaternionovou reprezentací rotace. Navržená metoda umožňuje analýzu rychlosti, zrychlení a náklonu plavce. Ověření metody proběhlo na základě obrazového záznamu ze soustavy podvodních kamer a kinetického měření rychlosti pomocí plavcem vlečeného lanka.
Srovnání přístupů pro návrh přírubových spojů
Hrbáček, Jan ; Dohnal, Miloslav (oponent) ; Buzík, Jiří (vedoucí práce)
Přírubové spoje jsou často využívaným typem spojení v průmyslové praxi. Jsou na ně kladeny nároky na jejich dimenzování, pevnost a těsnost. Jejich správný a bezchybný návrh může být řízen buď výpočtem, nebo výběrem normalizovaných součástí (příruby, šroubu, matice, atd.) dle požadavků stanovených normou. Tato bakalářská práce se zabývá kvalitativním porovnáním přístupů pro pevnostní návrh přírubového spoje podle norem ČSN EN 13445, AD 2000 Merkblatt a ASME Code. K práci je zvolen programovací jazyk Python.
Návrh mechanického a elektrického subsystému bezpilotního letounu
Kraus, David ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením platformy pro testování stabilizačních a řídicích algoritmů pro UAV. Byl vybrán vhodný model letadla, do kterého byla navržena struktura řídicí a výkonové elektroniky. Byla provedena rešerše vhodných algoritmů a vybrané algoritmy byly implementovány. Pro implementované algoritmy byly pomocí simulace navrženy parametry regulátorů. Následně byl celý systém testován v letu.
Návrh a posouzení uspořádání nové lakovací linky ve společnosti Automotive Lighting
Bouček, Filip ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a uspořádáním nové lakovací linky ve společnosti Automotive Lighting s.r.o, Jihlava. Přesněji se jedná o navržení několika možných variant uspořádání strojů nutných pro zpracování polykarbonátových granulí a jejich přeměnu na polykarbonátové sklo za pomocí dvoukomponentního vstřikování. Sklo je dále lakováno na lakovací lince, jejíž návrh je též součástí tohoto projektu. Při navrhování jednotlivých pracovišť a jejich uspořádání se vychází jak z požadavků společnosti, tak ze zásad technologického projektování. Nejlepší ze tří variant je dále detailně zpracována a ekonomicky zhodnocena.
Modelování a simulace robustních řídicích algoritmů pro EC motory
Smilek, Jan ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Toman, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vývoje algoritmů pro řízení bezkartáčového střídavého (BLAC) motoru. Nejprve je vypracována rešeršní studie, obsahující odvození matematického modelu EC motoru a přehled vybraných metod senzorového i bezsenzorového řízení. Dále práce představuje realizaci simulačního modelu, sestaveného v prostředí Matlab/Simulink s využitím toolboxu SimPowerSystems. V následující části je popsána realizace algoritmu senzorového řízení motoru s využitím Hallových senzorů a odhadu polohy. Poté je představen modul pro bezsenzorový odhad polohy a způsob jeho implementace do stávajícího modelu pro zvýšení robustnosti řídicího algoritmu. Poslední část práce se zabývá tvorbou grafického prostředí pro změnu vybraných parametrů modelu a shrnuje a porovnává dosažené výsledky.
Návrh výkonové, řídicí a měřicí elektroniky elektrické brzdy s EC motorem
Drbohlav, Jan ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řídicí, měřicí a výkonové elektroniky pracoviště určeného pro dynamické zatěžování elektronicky komutovaných motorů pomocí elektrické brzdy. Po porovnání výhod a nevýhod možných koncepcí se návrh zaměřuje na elektrickou brzdu pracující v generátorickém režimu a velikost zátěže je řízena proudem disipovaným umělou zátěží.
Návrh a optimalizace řídicích algoritmů pro elektrickou brzdu s EC motorem
Fiala, Martin ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou řídicího algoritmu do mikrokontroléru dsPIC30F6015 pro elektrickou brzdu s EC motorem, která pak bude dynamicky zatěžovat testované EC motory. Součástí práce je také naprogramování uživatelského rozhraní pro ovládání a nastavení parametrů řídicí jednotky.
Vliv optimalizace uspořádání montážních pracovišť na ekonomické, logistické a procesní parametry výrobního systému ve firmě Automotive Lighting
Procházka, Jan ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací uspořádání předmontážních pracovišť ve společnosti Automotive Lighting Jihlava. Je proveden popis aktuálního stavu a také je poukázáno na nedostatky současného uspořádání. Po analýze současného stavu jsou navrženy dvě varianty podle zvolených kritérií. Podle dosažených výsledků v multikriteriálním hodnocení je výhodnější varianta vybrána jako optimální a je rozkreslena v detailním grafickém návrhu. U vybrané varianty je provedena podrobná ergonomická analýza pomocí softwarové simulace a také bylo zpracováno ekonomické zhodnocení zvolené varianty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Hrbáček, Jakub
2 Hrbáček, Jan,
11 Hrbáček, Jaroslav
8 Hrbáček, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.