Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ageismus v české společnosti. Stereotypy a předsudky o stáří a schopnostech seniorů v náhledu posuzujících zástupců generací X, Y a Z
Krhovská, Denisa ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat rozdíly ve vnímání vybraných aspektů spojených se starším věkem (hodnocení staršího věku a stáří, pracovní uplatnění seniorů, schopností seniorů) u reprezentantů generací X, Y a Z. V bakalářské práci je nastíněna demografická situace stárnutí v České republice a potenciální fyzické, psychické a sociální změny ve stáří. Práce se dále zabývá ageismem, jeho zdroji a projevy a také ageismem na trhu práce. V práci jsou představeny i negativní stereotypy o stáří a seniorech. Pozornost je věnována charakteristice jednotlivých generací. Kvantitativní šetření je realizováno formou dotazníků, které byly rozdány reprezentantům jednotlivých generací. Respondenti byli vybíráni podle věku, na základě jejich příslušnosti k dané generaci. Cílem šetření je identifikovat potenciální rozdíly ve vnímání stereotypů a předsudků o seniorech u reprezentantů generací X, Y a Z. Dílčím cílem je zjistit, jak jednotliví reprezentanti výše zmiňovaných generací vnímají stáří, ať už obecné či stáří vlastní. Sběr dat byl prováděn ve vybraných městech a obcích. Klíčová slova ageismus, stáří, senior, stereotypy, předsudky, generace, generace X, generace Y, generace Z
Rizikové chování na sociálních sítích a jeho prevence u žáků základních a středních škol
Botlík, Tomáš ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Předložená diplomová práce "Rizikové chování na sociálních sítích a jeho prevence u žáků základních a středních škol" představuje problematiku primární prevence kyberšikany a bezpečnosti na sociálních sítích vzhledem k jejich současnému užívání žáky základních a středních škol. Dalším úkolem diplomové práce je zjistit, s jakými formami rizikového chování se cílová skupina na sociálních sítích v současné době setkává, a jak tyto sítě využívá (nejpoužívanější aplikace, frekvence užívání apod.). Práce se nezaměřuje pouze na sociální sítě samotné, ale dotýká se také problematiky kritického myšlení, neboť k problematickým jevům na sociálních sítích patří i čerpání z mnoha zdrojů, aniž by mladí lidé ověřovali správnost informací. Na základě těchto zjištění jsou navrženy krátkodobé aktivity primární prevence pro obě cílové skupiny podporující rozvoj kritického myšlení a mediální výchovu, které mohou být součástí dlouhodobých preventivních programů. Součástí návrhu aktivit jsou i doporučení pro přípravu lektorů. Obsah aktivit je založen na základě studia teoretické i metodologické literatury. Teoretickými východisky je současné pojetí primární prevence na základních a středních školách. Práce se věnuje také informačním a vzdělávacím zdrojům v této oblasti a následně i možnostem dalšího vzdělávání...
Aktivizace seniorů s demencí v domácím prostředí
Kulíšková, Lucie ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o aktivizaci seniorů s demencí v domácím prostředí. Cílem práce je popis charakteristik, možností a limitů petterapie jako jedné z aktivizačních metod u seniorů s demencí v domácím prostředí. Bakalářská práce se zabývá stárnutím a stářím. Představena je demence a některé její charakteristiky. Dále se práce zabývá možnostmi péče o seniora s demencí a metodami aktivizace seniorů. Také se věnuje petterapii jako jedné z metod aktivizace seniorů s demencí. Cílem šetření je zjistit, jaké limity související s demencí se mohou u seniora během použití metody petterapie vyskytnout a jak je v některých oblastech život seniora s demencí zvířetem ovlivněn. Ke zjištění jsou využity rozhovory s pečovateli, kteří se starají o dementní seniory, a případové studie konkrétních seniorů. Klíčová slova: demence, stáří, aktivizace, petterapie, senior, pacient
Současné možnosti vzdělávání žen ve výkonu trestu v České republice
Strouhalová, Gabriela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi vzdělávání žen ve výkonu trestu odnětí svobody v České republice. Nejprve je věnována pozornost současnému stavu vězeňství v České republice z pohledu počtu a druhu věznic, a počtu a genderového složení vězněných osob. Dále práce uvažuje nad některými sociálně-psychologickými aspekty, které mohou ovlivňovat vzdělávání vězněných osob. Především se práce zabývá sociálním postavením vězněných žen a jejich motivací ke vzdělávání. Hlavním cílem je analýza nabídky současných možností vzdělávání odsouzených žen se zaměřením na kvalifikační a rekvalifikační kurzy. Analýza je založena na konkrétních nabídkách kurzů jednotlivých vězeňských zařízení. Spočívá na vzájemném porovnání nabídek a údajů o účasti na vzdělávání v jednotlivých věznicích. Dílčím cílem práce je deskripce projektu Čtyři světy pod jednou střechou, kterého jsou odsouzené ženy z věznice v Praze Řepích nedílnou součástí. Jde o unikátní projekt soužití čtyř společenských skupin osob v jednom areálu, velmi odlišných nejen svým sociálním postavením, ale i celým způsobem života. V závěru práce je provedeno empirické šetření, kdy zjišťuji motivaci odsouzených žen v Řepích k účasti v nabízeném kvalifikačním kurzu, a jeho subjektivně vnímaný přínos pro všechny čtyři zúčastněné sociální skupiny pomocí...
Přínosy mezigeneračních programů zaměřených na čtení dětem z pohledu seniorů
Banýrová, Kateřina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá mezigeneračními programy. Konkrétně řeší přínosy mezigeneračních programů orientovaných na čtení dětem v mateřských školách z pohledu participujících seniorů a vliv účasti v programech tohoto typu na well-being zúčastněných jedinců. Práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje úvodu do mezigenerační problematiky a mezigeneračním vztahům v české společnosti. Druhá kapitola představuje programy mezigeneračního charakteru jakožto prostor pro mezigenerační učení a poukazuje na jejich potenciál pro budování mezigenerační spolupráce a porozumění. Vzhledem k tématu práce se třetí kapitola zaměřuje již konkrétně na přínosy mezigeneračních programů pro seniory v souvislosti s well-being participujících jedinců. Poslední kapitola se věnuje empirickému šetření, jehož cílem je identifikace a analýza psychosociálních přínosů programu Přečti, které participující senioři reflektují a přisuzují své účasti v programu orientovaném na čtení dětem v mateřských školách. Klíčová slova: mezigenerační programy, mezigenerační učení, přínosy mezigeneračních programů, well-being, senioři
Uplatnění osob s psychotickým onemocněním na trhu práce
Paličková, Barbora ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Diplomová práce rozpracovává problematiku duševně nemocných na trhu práce, poznání problémů, se kterými se setkávají ve svém pracovním životě a identifikace současného stavu možností, které se lidem postiženým psychózou v oblasti zaměstnání nabízejí. Cílem diplomová práce je zjištění bariér a opatření, která mohou lidem s psychotickým onemocněním usnadnit vstup na trh práce. Poskytuje základní přehled o onemocnění schizofrenií a afektivní poruchou osobnosti, oba typy jsou rozebrány z hlediska sympomatiky, příčiny vzniku a průběhu nemoci s důrazem na uplatnitelnost na trhu práce. Je shrnuta situace se zaměstnáváním duševně nemocných a postoj společnosti k nim. Empirické šetření v návaznosti na teoretické kapitoly ověřuje stanovené hypotézy a analyzuje jednotlivé výsledky z dotazníkového šetření mezi pacienty Psychiatrické nemocnice Bohnice.
Vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu
Hanousková, Tereza ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
4 ABSTRAKT Předložená diplomová práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců v adaptačním procesu a je doplněna o případovou studii. Pozornost je věnována teoretickému ukotvení této problematiky ze strany odborné literatury. Na teoretické úrovni se práce zabývá adaptací a adaptačním procesem, vzděláváním zaměstnanců a vzděláváním zaměstnanců, kteří se v adaptačním procesu nacházejí. Pozornost je také věnována uvedení této problematiky do souvislostí a reálného kontextu prostřednictvím představení systému vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu tak, jak je nastaven ve vybrané společnosti. Zabývá se tím, jakým způsobem v ní probíhá identifikace potřeb vzdělávání, jeho plánování, realizace a následné vyhodnocování. Cílem práce je přinést ucelený pohled na vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu a v rámci empirického šetření zjistit, jak je ve vybrané společnosti systém vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu nastaven. Klíčová slova: adaptační proces, noví zaměstnanci, řízení lidských zdrojů, vzdělávání zaměstnanců
Aktivity Experimentální univerzity pro prarodiče a vnoučata v kontextu mezigeneračního učení
Uhlíková, Michaela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mezigeneračního programu s "Experimentální univerzita pro prarodiče a vnoučata" kontextu mezigeneračního učení mezigeneračních vztahů. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje současných prarodičů a dětí. Druhá kapitola navazuje problematikou mezigeneračních vztahů a zabývá se ubýváním přirozených neračních interakcí a mezigenerační solidarity ve společnosti v důsledku společenských změn. V návaznosti na to je v kapitole zdůrazněn význam mezigeneračního vztahu mezi prarodičem a vnoučetem. Třetí kapitola představuje koncept mezigeneračního učení a blíže se věnuje mezigeneračnímu učení v rodině. Čtvrtá kapitola se zaměřuje mezigenerační uvádí typy a přínosy mezigeneračních programů a jmenuje některé existující mezigenerační programy v ČR. Vyústěním celé práce je empirické šetření í se významem Experimentální univerzity pro mezigenerační vztahy. Klíčová slova: mezigenerační učení, mezigenerační program, mezigenerační vztahy, mezigenerační solidarita, Experimentální univerzita pro prarodiče a vnoučata
Další vzdělávání osob se sluchovým postižením
Broncová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob se sluchovým postižením. Je zaměřena na možnosti dalšího vzdělávání těchto osob v České republice a identifikaci jejich účasti na dalším vzdělávání. Využívány jsou teoretické poznatky o specifikách sluchového postižení. Důraz je kladen na rozdíly mezi lidmi se sluchovým postižením dané odlišnými stupni a typy sluchových vad a využívanými komunikačními systémy. Bakalářská práce řeší vliv uvedených odlišností na možnosti dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením. Pozornost je věnována oblastem počátečního vzdělávání a profesního uplatnění osob s postižením sluchu a jejich vztahu k dalšímu vzdělávání těchto osob. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším profesním, zájmovém a občanském vzdělávání dospělých. Součástí práce je analýza možností dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením, které nabízejí organizace podporující sluchově postižené jedince. Analýza je zaměřena především na charakter nabízených možností. Kvantitativním empirickým šetřením je zjišťována účast osob se sluchovým postižením na dalším vzdělávání a hlavní důvody účasti či neúčasti těchto osob na dalším vzdělávání. Klíčová slova: sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, sluchově postižení, neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, další vzdělávání, vzdělávání...
Vybrané aspekty aktivního stárnutí u posluchačů Univerzity třetího věku
Fialová, Eliška ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými aspekty konceptu aktivního stárnutí v kontextu vzdělávání na univerzitě třetího věku. Práce je rozdělena na dvě části - první část se skládá ze čtyř kapitol a uvádí základní tematické celky (stáří a stárnutí, teoretické koncepty týkající se stáří a stárnutí, aktivní stárnutí) s využitím domácí i zahraniční literatury. Práce definuje pojmy stáří, stárnutí a senior, shrnuje související demografický vývoj a představuje univerzity třetího věku a jejich roli ve vzdělávání seniorů. Dále s využitím především zahraničních zdrojů představuje koncept aktivního stárnutí a jeho vývoj a tři další koncepty s aktivním stárnutím související (zdravé, úspěšné a produktivní stárnutí). Koncept aktivního stárnutí je pak přiblížen z pohledu jednotlivých mezinárodních organizací a následně jsou vymezeny jeho stěžejní aspekty. Druhá část práce obsahuje vlastní kvantitativní šetření mezi posluchači U3V a zaměřuje se na dříve vymezené aspekty, zejména na participaci na trhu práce, zapojení do pohybových aktivit, participaci na dobrovolnictví a další možnosti aktivního způsobu trávení volného času ve stáří. Sesbíraná data jsou vyhodnocena a následně interpretována. Klíčová slova stáří, stárnutí, senior, aktivní stárnutí, univerzita třetího věku, vzdělávání seniorů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.