Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metody DIC pro měření deformací na malých zkušebních tělesech
Vejchoda, Ondřej ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nalezením nejvhodnějšího optického systému pro měření deformačních posuvů na površích těles. V první kapitole jsou popsány jednotlivé systémy a metody, které budou využívány. Druhá kapitola je věnována návrhu experimentu. Zde je popsána příprava experimentu z hlediska softwaru i hardwaru a jaké jsou třeba udělat předběžné přípravy. Poslední kapitola obsahuje výsledky experimentů a porovnání jednotlivých systémů.
Analysis of uncertainties in the calculation of residual stresses
Dubravec, Kristián ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is about analysis of uncertainties in the calculation of residual stresses, which are homogeneous and measured by the hole-drilling method. Stochastic approach is explained using models of beams. Theory of residual stresses is included. Source code for evaluating residual stresses deterministically and stochastically is created using the Python language. Sensitivity analysis of input parameters is performed.
Experimentální měření na mechatronickém zařízení Siemens.
Koláček, Martin ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Koláčný, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním měřením a na to navázaným získáváním a rekonstrukcí dat z obrazového formátu. Experimentální činnost je soustředěna na ověření vlastností reálného elektrického pohonu se synchronním motorem a frekvenčním měničem.Zvláštní pozornost je věnována vlivu změn parametrů soustavy na časové průběhy sledovaných veličin. Je zde také řešena zpětná rekonstrukce dat při exportu výstupů z měřené sestavy.
Simulace dynamiky vozidla využitím software V-REP
Borek, Dušan ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modelováním dynamiky a vizualizací experimentálního vozidla CAR4 v programu V-REP. V první části se práce zabývá představením a možnostmi programu V-REP. V další části je realizováno modelování vozidla CAR4 s následným řízením. K řízení je využit program V-REP a Matlab. V poslední fázi proběhlo testování modelu v simulaci.
Modelování dynamických vlastností a chování technických soustav
Kšica, Filip ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou potenciálu dostupných výpočetních nástrojů pro převedení komplexních modelů technických soustav v modely jednodušší a jejich integrací s experimentálními modely. Nalezení metod pro časově méně náročné sestavení výpočtových modelů a následné provedení klíčových simulací je zásadní po potřeby dnes navrhovaných technických soustav. V první části práce je shrnuta teorie nutná k pochopení a aplikaci prezentovaných metod. Metody jsou rozděleny do dvou skupin, jedna založená na experimentu, druhá na simulacích. Do první skupiny spadá experimentální měření odezvy a její následné využití pro identifikaci systému. Do druhé skupiny spadá tvorba výpočtových modelů pomocí metody konečných prvků, s využitím běžných strukturních prvků a pomocí Component Mode Synthesis, přičemž jsou tyto modely zredukovány do podoby stavových modelů. Všechny zmíněné metody jsou aplikovány na jednoduchou experimentální soustavu. Výsledky simulací jsou v závěru práce srovnány nejen z hlediska kvantitativního, ale pro potřeby praxe i z hlediska časové náročnosti, realizovatelnosti, univerzálnosti a přesnosti, přičemž metoda identifikace dynamických systémů a metoda založená na tvorbě stavového prostoru se na základě simulací ukázaly jako velice vhodné. Výsledky této práce umožňují volbou vhodné metody tvorby výpočtových modelů zjednodušit proces určování dynamických vlastností technických soustav.
Simulation modeling of parallel mechanisms
Cintula, Ladislav ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Parallel mechanisms are characterized by their kinematic structure presented a closed kinematic chain. The end effector of mechanism is then bound to a base of over one arm. This design provides an advantage especially at high stiffness of mechanism and related properties. The disadvantage of such a structure is then usually very limited working space. In terms of simulation modeling is the construction due to its complexity rather problematic. The aim of work is design comprehensive simulation model chosen parallel mechanism and its analysis in selected working modes. Expected to use Adams simulation environment, if necessary. Matlab - SimMechanics and Ansys.
Výpočtové modelování hluku v kabině letounu VUT 100 Cobra
Prnka, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním nízkofrekvenčního hluku uvnitř kabiny malého dopravního letadla VUT 100 Cobra. Pro tuto nízkofrekvenční oblast jsou pro modelování dynamického chování objektů použity deteministické metody: Metoda konečných prvků (MKP) a Metoda hraničních prvků (MHP). Pomocí MKP byly počítány vlastní tvary a frekvence struktury kabiny a akustického prostoru uvnitř kabiny. Dále byla také řešena odezva na harmonické buzení od motoru, reprezentované jednotkovými silami v místě působení. Napočítané rychlosti na povrchu kabiny byly následně podkladem pro výpočet hluku uvnitř kabiny prostřednictvím MHP. Poté byl pomocí výpočtu posouzen vliv některých konstrukčních úprav na snížení hlučnosti.
Zjišťování složek zátěžné síly u tvarově složitých součástí vozů Škoda
Bednarz, Tomáš ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce bude zjištění složek síly Fx, Fy, Fz na poměrně složitě tvarovaných dílech automobilů škoda, např. konzola lůžka motoru, konzola lůžka převodovky, držák výfuku aj. s využitím aplikovaných odporových tenzometrů a matematického modelu určujícího z obecného zatížení jednotlivé složky zátížné síly. Matematickým modelem zde bude neuronová síť naučena daty z výpočtové simulace v prostředí MKP nebo kalibrovaná data zjištna kalibrací modelu na reálné součásti.
Deformačně napěťová analýza rotorového svazku synchronního generátoru
Bureš, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zjištění rozložení napětí a deformace v plechách rotoro-vého svazku a v kritických místech opěrných tyčí synchronního generátoru. Počítány a vzá-jemně porovnány jsou výsledky výpočtu analytického, numerického s využitím 2D modelu a numerického s využitím 3D modelu ve třech variantách (s tyčemi obdélníkového průřezu, kruhového průřezu a s horním zaoblením). Při výpočtu je uvažován vliv teplotní roztažnosti, odstředivé síly, přesahu svazku na hří-deli a osového předpětí ve šroubovém spoji. Ke tvorbě modelu geometrie a numerickému výpočtu je použito programu ANSYS 11.
Aplikace modelů tvárného porušování při výpočtové simulaci technologických operací
Hůlka, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je úvodem do problematiky tvárného lomu za velkých plastických deformací a jeho výpočtové simulace. V teoretickém úvodu je rozebrána podstata explicitní metody konečných prvků (MKP), jako dominantního výpočtového nástroje v této oblasti. Diplomové práce dále zhodnocuje nynější stav vědeckých poznatků a možností simulací tvárného porušení. Je zpracována přehledná tabulka použitelných kritérií, z nichž jsou vybrána nejvhodnější, která jsou detailně popsána. Je snahou přiblížit i problematiku implementace zmíněných kritérií ve formě uživatelských podprogramů (subroutin) do komerčních programů MKP. Těžiště práce je obsahem kapitol 7-9, kde jsou aplikována dvě vybraná kritéria tvárného porušení (kritérium ekvivalentního lomového přetvoření a Johnson-Cook) na výpočtovou simulaci technologické operace střih. Výpočty byly provedeny v programovém systému ABAQUS/Explicit 6.5.1 a k jejich verifikaci byl proveden experiment.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 Houfek, Lubomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.