Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 355 záznamů.  začátekpředchozí345 - 354další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začlenění žáka z menšiny ve škole
Pekárková, Simona ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika školní kariéry dětí v sociálně vyloučené lokalitě Masokombinát. V rámci této problematiky jsou analyzovány různé příčiny, které znesnadňují začlenění dětí z ghetta ve škole. V ohnisku pozornosti jsou především rodiny a děti v této lokalitě, se kterými se podařilo navázat dlouhodobý kontakt. Hlavními metodami práce jsou rozhovory s matkami rodin a pozorování v rodinách. Cílem tohoto výzkumu byl komplexnější vhled do problematiky tématu školy v jednotlivých rodinách a porovnání výsledků s obecně rozšířenými názory ve společnosti. V diskuzi a závěru práce jsou shrnuty jak společné postoje jednotlivých rodin ke školní kariéře dětí, tak je zde upozorněno na některá dilemata, která z rozhovorů s matkami rodin vyplývají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diferenciace v hravém chování dětí mladšího školního věku.
Světlíková, Hana ; Škvařilová, Božena (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Šmahel, Zbyněk (oponent)
Cílem disertační práce je rozšíření a propracování metodiky pro hodnocení komplexních projevů chování dětí mladšího školního věku. Zjistit, jak jsou zvolené komponenty neverbální komunikace ovlivňovány vybranými biologickými a sociálními činiteli a nalézt nejčastěji se vyskytující vzorec chování dětí při jejich individuální hře v době mezi dvěma vyučujícími hodinami.
Vztah žáka z menšiny k úspěšnosti ve škole
Hajná Rozsívalová, Markéta ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Cílem této práce je zachycení vztahu žáka z romské menšiny ke školnímu úspěchu v kontextu jeho životního příběhu. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Protože data byla sbírána ve dvou etapách (první pololetí a druhé pololetí šk. roku 2004/2005) na různých vzorcích žáků a s různým záměrem, je empirická část rozdělena ještě na dvě části. V první jsem pomocí dotazníku chtěla najít určitý pojmotvomý rámec problematiky školního úspěchu, který by vycházel z postojů respondentů. Zajímalo mě, jaké výroky školní úspěch nejlépe charakterizují a jak moc jsou pro pocit úspěchu významné. Chtěla jsem zde poukázat na v vývojové hledisko vztahu ke školnímu úspěchu. Srovnávala jsem tedy postoje mezi 6. až 8. třídami. Pro lepší orientaci v textu řadím teoretickou část na začátek, ačkoli vznikala souběžně s hodnocením dotazníků. Ve druhé části, která je pro tuto práci stěžejní, se snažím pomocí rozhovorů s menším vzorkem respondentů, prohloubit data první části a začlenit je do širšího kontextu. Zde se dotýkáme postojů pěti respondentů z romské menšiny a pěti respondentů z majority (kteří jsou kontrolní skupinou) nejen ke školnímu úspěchu, ale i k osobní perspektivě, motivaci k učení, životním hodnotám, významu rodiny a významu školy vůbec. Nakonec diskutuji interpretaci dat s teoretickými východisky a...
Postoje žáků k etnickým menšinám na různých typech základních škol
Křečanová, Veronika ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato diplomová práce podává ucelený přehled o vztazích a postojích žáků pátých a devátých ročníků vybraných typů základních škol k etnickým menšinám. Zaměřuje se především na slovenskou, romskou, vietnamskou a ukrajinskou menšinu. Popisuje výskyt a historii těchto etnických menšin na území České republiky. Práce dále popisuje vznik, složení a utváření postojů u žáků mladšího a staršího školního věku a poukazuje na význam školy při vzniku postojů. Ukazuje postoj také jako předsudek či stereotyp a opět poukazuje na význam školy při vzniku, ale možnosti změny předsudků. Diplomová práce na výsledcích kvantitativního výzkumu představuje, jak se žáci základních škol dokáží identifikovat se svou národností, jaké mají vědomosti o jiných etnických skupinách, jaké k jiným národnostem (především slovenské, romské, vietnamské a ukrajinské) zaujímají postoje. Poukazuje na vzájemnou provázanost školního, rodinného prostředí a okruhu přátel při utváření postojů k etnickým menšinám. Závěrem je zjištění, že žáci pátých i devátých ročníků mají podobné vztahy a zaujímají podobné postoje k etnickým menšinám. Žáci pátých ročníků se již umí stejně identifikovat se svou národností jako žáci devátých ročníků. Ve vnímání etnických menšin u žáků existují významné rozdíly mezi různými typy základních škol. Při utváření postojů žáků...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 355 záznamů.   začátekpředchozí345 - 354další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bittnerová, Dagmar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.