Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od sárí k džínám a zpět. Migrantka v síti genderových geografií moci
Jindrová, Kristýna ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce je etnografickou studií situace imigrantky Liny z Bangladéše v Itálii. Snaží se postihnout proces přeměny identity a typu vztahů a poukázat na vliv mocenských sítí globálních i lokálních, především genderového charakteru. V práci byl aplikováno hledisko genderových geografií moci, nástroje, který pro analýzy témat spojených s migrací navrhli autorky Patricia R. Pessar a Sarah J. Mahler. Tak je dle nich zohledňováno působení genderu ve vztazích mezi různými úrovněmi sociální skutečnosti (stát, tělo, rodina), dále umístění člověka v mocenských hierarchiích vzniklých za působení historických, politických, ekonomických, příbuzenských a dalších faktorů a agency akterů. Práce je založena na materiálech získaných v průběhu terénního výzkumu, tedy v momentu, kdy je výzkumník v přímém až intimním kontaktu s každodenností informátorů. (zúčastněné pozorování) Pro studii bylo využito i narativního rozhovoru, který dal informátorce prostor k sebevyjádření a studie tak získala autentický hlas a svědectví o tom, jak svůj život konceptualizuje. V práci bylo předvedeno, jakým způsobem je její situace v emigraci (i její zahájení) ovlivněna původem a globální socioekonomickou situací. Na základě své tzv. trojité neviditelnosti (z hlediska genderu, etnika, pozice migranta) byla vřazena mezi...
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.
Od sárí k džínám a zpět. Migrantka v síti genderových geografií moci
Jindrová, Kristýna ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce je etnografickou studií situace imigrantky Liny z Bangladéše v Itálii. Snaží se postihnout proces přeměny identity a typu vztahů a poukázat na vliv mocenských sítí globálních i lokálních, především genderového charakteru. V práci byl aplikováno hledisko genderových geografií moci, nástroje, který pro analýzy témat spojených s migrací navrhli autorky Patricia R. Pessar a Sarah J. Mahler. Tak je dle nich zohledňováno působení genderu ve vztazích mezi různými úrovněmi sociální skutečnosti (stát, tělo, rodina), dále umístění člověka v mocenských hierarchiích vzniklých za působení historických, politických, ekonomických, příbuzenských a dalších faktorů a agency akterů. Práce je založena na materiálech získaných v průběhu terénního výzkumu, tedy v momentu, kdy je výzkumník v přímém až intimním kontaktu s každodenností informátorů. (zúčastněné pozorování) Pro studii bylo využito i narativního rozhovoru, který dal informátorce prostor k sebevyjádření a studie tak získala autentický hlas a svědectví o tom, jak svůj život konceptualizuje. V práci bylo předvedeno, jakým způsobem je její situace v emigraci (i její zahájení) ovlivněna původem a globální socioekonomickou situací. Na základě své tzv. trojité neviditelnosti (z hlediska genderu, etnika, pozice migranta) byla vřazena mezi...
Život single - ano či ne?
JINDROVÁ, Kristýna
Cílem bakalářské práce s názvem "Život single - ano či ne?" je přinést souhrnné informace o novodobém fenoménu, který se v české společnosti objevuje na počátku 90. let minulého století. Teoretická část přináší nejdůležitější poznatky, které jsou spojeny s tímto životním stylem. Druhá část, praktická, je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož cílem je analyzovat život singles a poskytnout tak čtenářům vhled do jejich života a zároveň jejich smýšlení o životě single. V rámci výzkumu jsou čtenářům předány prostřednictvím odpovědí samotných singles také rozdíly mezi single muži a single ženami a tím tak umožněn lepší pohled na tento zajímavý životní styl.
Formy práce s rizikovými skupinami mládeže v rámci západních Čech
JINDROVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se věnuje problematice rizikového chování mládeže. Cílem bakalářské práce je popsat jaké formy práce využívá sociální pedagog a jaké metody a možnosti má sociální pedagogika v práci s rizikovou mládeží. Teoretická část se zaměřuje na sociální pedagogiku jako obor, na její pojetí a předmět. Dále je charakterizována profese sociálního pedagoga, jaké má kompetence a v jakých oblastech by mohl působit. V praktické části bakalářské práce byla zvolena metoda dotazování, kvantitativní přístup. Byl osloven určitý počet zaměstnanců různých institucí, orientujících se na rizikové chování mládeže a na tomto základě bylo zjištěno, jakým způsobem s ní pracují.

Viz též: podobná jména autorů
8 JINDROVÁ, Kateřina
3 JINDROVÁ, Klára
6 JINDROVÁ, Kristýna
8 Jindrová, Kateřina
3 Jindrová, Klára
1 Jindrová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.