Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Simulace průrazů kompozitních panelů
Odehnal, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na modelování a simulaci rázových zkoušek kompozitních panelů. Simulace a výpočty jsou prováděny pomocí metody konečných prvků v programech MSC Patran a Dytran. První část práce tvoří rozbor vlastností kompozitních panelů při rázových zkouškách a dalších případech rázů do kompozitních materiálů. Dále jsou v práci popsány použité modely a výsledky z programu Dytran. Tyto výsledky jsou porovnány s experimentálními daty ze skutečných rázových zkoušek panelů. Část práce je věnována průrazům panelů se skladbou, u které se předpokládá, že bude použita na výrobu kompozitového vzduchovodu pro letoun Aero L-39NG.
Návrh rekonstrukce střední části trupu letounu Z 143 náhradou za poloskořepinu
Zamazal, Jakub ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí střední části trupu letounu Z 143 z příhradové konstrukce na konstrukci poloskořepinovou. V práci je proveden koncepční návrh poloskořepinové střední části trupu, přičemž nosníky centroplánu jsou pevnostně dimenzovány a kontrolovány. V práci je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu s navrhovanou poloskořepinovou konstrukcí. V druhé půli práce je provedna studie možného konstrukčního řešení zatahovacího podvozku. Práce ukazuje, že použitím poloskořepinové konstrukce je možno ušetřit hmotnost letounu a tato konstrukce také otevírá možnosti v dalším vylepšování letounu Z 143. Tato práce tedy může sloužit jako studie proveditelnosti přestavby střední části trupu letounu Z 143.
Přehled principů ovládání podvozkových dvířek
Rajnštajn, David ; Junas, Milan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se týká dvířek příďových podvozků u letadel. Je členěna do dvou hlavních částí. Nejprve je zařazen přehled stávajících konstrukčních řešení u různých typů letounů. Následuje konstrukční část věnovaná již konkrétnímu letadlu EV-55 Outback českého výrobce Evektor. Cílem je navrhnout úpravy a změny stávajícího řešení ve snaze navrhnout mechanismus tak, aby se část dvířek zavřela při otevření podvozku. To vše při minimálních změnách zbytku zástavby v trupu letounu.
Návrh instalace motorů ROTAX pro letoun SKYLEADER 400
Rakušan, Miroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská je zaměřena především na výpočet motorového lože a jeho návrh pro motory Rotax 912iS a 914UL, které budou instalovány v ultralehkém letounu Skyleader 400. V první části je krátká rešerše, kde jsou zmíněny některé letouny, které tyto motory již používají. Následně je vypočteno zatížení motorového lože dle předpisu UL2-I.část, dále je navrženo samotné motorové lože, které je pro oba motory stejné. Poté je provedena MKP analýza, výpočet šroubů a utahovací moment šroubů držících motorové lože na požární přepážce. Na konci práce je uvedena instalace těchto dvou motorů v přední části trupu Skyleader 400 a návrh zkoušky motorového lože dle předpisu UL2-I.část.
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Návrh demonstrátoru konstrukce z kompozitních materiálů pro kalibraci simulace pohlcení energie
Bucňák, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh zmenšeného demonstrátora trupu letounu z kompozitní konstrukce. První část se zabývá popisem kompozitních materiálů a materiálových modelů. Navrženy byly dva typy konstrukcí demonstrátorů, které byly podrobeny pádové zkoušce. Výsledky zkoušky byly porovnány se simulací. Nakonec byla provedena kalibrace MKP modelů.
Analysis of a Sandwich panel under compressive loading
Kopylov, Gleb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Main purpose of this bachelor’s thesis was to design appropriate simulation of the in-plane shear test and confirm it. Types of the composite panel failures and approaches to sandwich tests were discussed. Several simulation designs were proposed. Best design has been chosen, based on important criterions. Six experiments were simulated with chosen simulation design. Results of simulations and analytical calculations were compared. Some findings about wrinkling coefficients and crimping equation validity have been taken, based on the results comparison.
Sandwich panels analysis under compressive load using finite elements methods
Seman, Matúš ; Löffelmann, František (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bachelor thesis deals with possibilities of numerical modeling failure mechanism in sandwich panels using final element methods. The first part of the thesis presents theoretical introduction to requirements of sandwich structures and either mathematic formulation of constitutive relations. The purpose of the thesis was to set suitable approcahes of formulation instability problems with applying on laboratory samples. The analysis was done using nonlinear solvers in programes Patran/Nastran and the results have been properly evaluated with experimental work and analytical approach.
Loads calculation, stress analysis and bird strike simulation of a composite wing leading edge
Zubrytski, Raman ; Mališ, Michal (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of slat geometrical and material parameters of the B737-200 aircraft. In this thesis there is created design of the composite slat with respect to a given load cases including bird strike. Analytical calculations are verified by FE analysis in MSC.Nastran/Patran, MSC.Dytran software
Interlaminar fracture toughness of fiber reinforced plastics
Vodička, Vít ; Mališ, Michal (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
The goal of this master`s thesis is to improve understanding of damage tolerance concept by covering all possible effect on fracture toughness of fiber reinforced plastic material. This is achieved by performing test for diverse conditions (e.g. test setups, fracture modes, ply structures and materials) and monitoring its different crack growth behavior. Based on data obtained during these tests, fracture toughness value is determined. Potential discrepancies are discussed and put into context with the rest of specimen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Mališ, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.