National Repository of Grey Literature 1,001 records found  beginprevious335 - 344nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Deep Learning for Virtual Patient-Specific Skull Modelling and Reconstruction
Kodym, Oldřich ; Kozubek, Michal (referee) ; Egger, Bernhard (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Segmentace lebky ze 3D pacientských dat a virtuální rekonstrukce tvaru lebek s defekty jsou nejnáročnějšími kroky potřebnými pro tvorbu lebečních modelů na míru pacienta. Tyto modely jsou v kranioplastice využívány pro plánování operací, poučení pacienta a design implantátů na míru, avšak jejich využitelnost je v současnosti limitována množstvím manuální práce potřebné pro dosažení dostatečné kvality virtuálních modelů.  Tato teze má za cíl zefektivnění tohoto virtuálního pracovního postupu s využitím metod hlubokého učení. Teze popisuje klinickou motivaci a současnou výzkumnou literaturu v oblasti automatizace virtuální kranioplastiky. Dále navrhuje nové řešení sestávajicí z metody automatické segmentace lebky založené na kombinaci konvoluční neuronové sítě a algoritmu graph-cut a metody automatické rekonstrukce lebky založené na kaskádě konvolučních sítí. Obě tyto komponenty demonstrují přesnost na úrovni vědeckého stavu poznání. Dále tato práce cílí na zvýšení reprodukovatelnosti výzkumu lebečních rekonstrukcí poskytnutím strukturovaného syntetického datasetu pro vývoj a srovnávání automatických metod. Hlavním cílem této práce je využitelnost v klinické praxi. Zatímco navržená metoda segmentace lebek je již v klinické praxi využívána, integrace automatické virtuální rekonstrukce lebky představuje několik dalších překážek, jako nízká tolerance k nepřesnostem ve tvaru okolo hranice defektu. Tato práce proto také navrhuje rozšíření metody rekonstrukce lebky, které umožňuje její adaptaci na cílovou populaci a typ kraniálních implantátů, který se může mezi jednotlivými klinickými pracovištěmi lišit. Výsledky vyhodnocení experta ukazují, že výstupy této metody dosahují dostatečné kvality pro implementaci do klinické praxe společně s metodou segmentace.
Multimedia Data Processing in Heterogeneous Distributed Environment
Kajan, Rudolf ; Ferko,, Andrej (referee) ; Míkovec, Zdeněk (referee) ; Herout, Adam (advisor)
Pervasive computing sa zameriava odstránenie zložitostí pri interakcii s výpočtovou technikou a zvýšenie efektivity pri jej každodennom používaní. Ale i po viac ako 15 rokoch od sformulovania hlavných cieľov Pervasive computingu existujú aspekty interakcie ktoré stále nie sú súčasťou užívateľskej skúsenosti s dnešnou technológiou. Bezproblémová integrácia s prostredím vedúca k technologickej neviditeľnosti, alebo interakcia naprieč rôznymi zariadeniami predstavujú stále veľkú výzvu. Hlavným cieľom tejto práce je prispieť k tomu, aby sa ciele Pervasive computingu priblížili k realizovaniu tým, že predstavíme spôsob intuitívneho zdieľania informácií medzi osobným a verejne umiestneným zariadením. Predstavili sme tri interakčné techniky, ktoré podporujú intuitívnu výmenu obsahu medzi osobným zariadením a zdieľaným displejom. Tieto techniky sú založené na prenose videa, rozšírenej realite a analýze pohľadových dát. Okrem interakčných techník sme tiež predstavili mechanizmus pre získavanie, prenos a rekonštrukciu aplikačného stavu na cieľovom zariadení.
Detection of Boxes in Image
Soroka, Matej ; Zlámal, Adam (referee) ; Herout, Adam (advisor)
The aim of this work is to experiment and evaluate algorithms with different approaches to computer vision in order to automatically detect boxes-blocks in the image. To this end, neural network-based approaches were used in the solution. Experiments were performed with classification using our own data set, classification using our own convolutional neural network, detection using a window, YOLO detector and in the final iteration the use of U-net network for detection of boxes in the image.
Video Montage on Android
Janska, Miroslav ; Herout, Adam (referee) ; Kolář, Martin (advisor)
The main goal of this thesis is to implement an application enabling video editing on the Android platform. The FFmpeg framework was used in the implementation. It enables manipulation with multimedia content. The application was iteratively improved and adapted to user requirements during implementation. The resulting application allows video cutting, merging several videos, and applying effects. Thanks to the application a potential user can edit recorded videos in a few minutes.
Live Panorama
Jalůvková, Lenka ; Juránková, Markéta (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This batchelor`s thesis is focused on creation of live panorama. This is an innovative representation of data from streaming cameras. The input is a video from the streaming camera and the output is also stream - constantly re-drawing panorama according to the current camera position. The resulting solution is based on the SIFT algorithm for finding keypoints in the frames. Furthermore, the RANSAC algorithm is used for calculating homography for stitching images together. Re-drawing the panorama requires weighting of edges. The functionality of the proposed solution was tested on a series of testing video recordings.
Videocodec - Videosequence Compression
Vančura, Jan ; Herout, Adam (referee) ; Sumec, Stanislav (advisor)
This thesis is concerned with design and implementation of application for video compression. Application is implemented with programming language C++ in Microsoft Visual Studio 2005 by using library Video for Windows and DirectShow. It is focused to decrease size of video data stream. It describes lossy and lossless data compression.
Graphics Intro 64kB Using OpenGL
Pinter, Jan ; Španěl, Michal (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This paper deals with graphics intro (demo) 64 kB creation issues. It analyses and describes problems involving effective use of minimum data space assigned and presents basic techniques used with those specific types of programs as mentioned above. It also describes a way of specific, interesting graphic effects and elements realization, their possible optimization and visual improvement.
Mobile App for Scanning and Recognition of Cashier Bills
Bambuch, Vladislav ; Sochor, Jakub (referee) ; Herout, Adam (advisor)
The aim of this thesis is to develop a mobile application which allows photographing of cashier bills and offers a function of finance management via an intuitive graphical user interface.  The app uses OCR technology to digitize the prices of receipts and follows the new Android Material Design trends. The price marking of the particular items is carried out on the taken receipt. When the user indicates particular prices by clicking on them they are summed up into the final amount. Users are able to save such final amounts together with other related information and record statistics about their spending.  That results in a fast and very easy way of adding the purchase records which are available both in form of organized summaries and graphs.
Virtual Tour in VR
Pelánek, Lukáš ; Matýšek, Michal (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis deals with the making of virtual tours in the virtual reality. It deals with panoramic photographs and their use in creating virtual tours. In this thesis, two applications were designed and implemented. The first one as a web editor for creating and the other as a mobile application for viewing virtual tours. The created solution provides a comprehensive tool for working with virtual tours.
Real-Time Ray Tracing
Blecha, Vít ; Sumec, Stanislav (referee) ; Herout, Adam (advisor)
My thesis deal with method of rendering computer graphics called ray tracing. I will aim on possibility of rendering triangles using this method. Goal of my work is study of existing algorithms to test ray-triangle intersection, their comparison, their computing demandingness and speed on different pc architectures. I will also implement these algorithms to existing ray tracer working in real-time.

National Repository of Grey Literature : 1,001 records found   beginprevious335 - 344nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.