|
Těhlice vozu kategorie Formule SAE
Vymazal, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem přední a zadní těhlice vozu kategorie Formule SAE. Obsahuje základní konstrukční návrh, kontrolu šroubového spojení a výpočet zatížení počítačovým programem. Hlavními cíli této práce je optimalizace mechanického návrhu a následná realizace výroby daných součástí a jejich praktické využití v závodním voze.
|
|
Optimalizace provozních režimů zážehového motoru
Beran, Martin ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci provozních režimů zážehového motoru pomocí elektronické řídící jednotky. Zabývá se procesy probíhajícími při řízení motoru, popisem a vysvětlením jednotlivých signálů zpracovávaných a generovaných řídící jednotkou. Návrhem měřícího řetězce a nejvhodnějších postupů pro měření, na jejichž základě byla sestavena nejvhodnější metodika vedoucí k následné optimalizaci jednotlivých provozních režimů motoru.
|
|
Odlehčení ojnice vznětového řadového čtyřválce.
Zatloukal, Lukáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odlehčením ojnice sériového traktorového motoru. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu stávající ojnice, ze kterého se v dalších částech vychází. Po vytvoření 3D modelu následuje pevnostní kontrola tohoto modelu. Dále navazuje výpočet nevyváženosti motoru se stávající ojnicí a tím i zjištění velikosti potřebného odlehčení. Po tomto úkolu již následuje tvorba nového 3D modelu odlehčeného o potřebnou hmotnost a pevnostní kontrola tohoto modelu. Závěrem je provedeno zhodnocení nové ojnice.
|
|
Návrh komponent hnacího ústrojí formulového vozidla
Kolečář, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem hnacího ústrojí formulového vozidla. Poznatky z teoretického rozboru v úvodu práce jsou použity v konstrukční části zabývajícího se návrhem komponentů vozidla Formule Student. S konstrukčním návrhem souvisí výpočet zátěžných stavů hnacího ústrojí, pevnostní výpočet hnacích hřídelí, unašečů homokinetických kloubů a příruby rozety. Navržené komponenty jsou řešeny pomocí metody konečných prvků v programu Ansys Workbench.
|
|
Vozidla na alternativní pohon LPG
Magdolen, Michal ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahom bakalárskej práce je prehľad posledného vývoja v oblasti alternatívnych pohonov na LPG. Práca sa zaoberá zložením a charakteristickými vlastnosťami LPG, prehľadom a popisom funkcií komponentov LPG, prestavbami automobilu na pohon LPG, použitím LPG systémov podľa úrovne vyspelosti motora, ekologickými aspektmi a vplyvmi LPG na opotrebenie motorových komponentov. Záver zhrňuje dôležité poznatky a vlastné zkušenosti o pohone LPG a zachytáva ekonomickú stránku prevádzky vozidiel na LPG.
|
| |
|
Návrh a výroba závěsů pro vertikální posuv dveří
Hroch, Jaromír ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na atypické otevírání dveří automobilu. Prvně byly popsány jednotlivé typy a poté se práce zabývá vertikálním otevíráním (scissor doors). Následuje navržení závěsů tohoto typu uzpůsobených na automobil Mazda 323f. Byla zpracována výkresová dokumentace, podle které byl vyroben prototyp. Ten byl poté instalován na konkrétní vůz pro ověření funkčnosti.
|
|
Použití kompozitních materiálů v automobilovém průmyslu
Bačovský, Marek ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá použitím kompozitních materiálů v automobilovém průmyslu. První část práce zpracovává přehled základních vlastností kompozitů, jejich složení, charakteristiku, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na jejich aplikaci jak v sériově vyráběných, tak i v závodních automobilech, vč. Formule Student. Závěrečná část přináší výhled do budoucnosti a celkové zhodnocení kompozitních materiálů.
|
| |
|
Využití a budoucnost alternativního pohonu automobilu
Žalman, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je uvést přehled alternativních pohonů silničních vozidel a jejich dopad na ekologii. Hlavní část práce tvoří popis specifických vlastností a zvláštností těchto pohonných jednotek, jejich výhody, nevýhody a uvádí příklady některých vozidel. V závěru práce je nastíněno, jakým směrem by se mohl automobilový průmysl v následujících letech ubírat.
|