Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lze doporučit ruský jazyk dětem se specifickými poruchami učení ? Na základě projevů specifických poruch učení ve výuce ruského jazyka
Hůlková, Taťjana ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Při výběru tématu specifických poruch učení pro mou diplomovou práci byl pro mne velkou a hlavní inspirací Prof. Zdeněk Matějček. Ještě mnohem dříve, než jsem se pro toto téma rozhodla, jsem četla jeho knihy a sledovala jeho různá vystoupení v televizi. Jeho přístup k dětem, jeho láska a otevřené srdce, nadšení a životní elán. které vyzařovali z jeho knih i z obrazovky, mě hluboce oslovili. Téma dyslexie mě později začalo zajímat i jako budoucího učitele cizích jazyků a svým zájmům jsem chtěla dát nějaký smysl. Tak se zrodilo i téma mé diplomové práce. Začala jsem navštěvovat semináře, které pořádá pražské DYS-centrum a později jsem se účastnila hodin věnovaných nápravě poruch u dětí se specifickými poruchami učení. Viděla jsem. že pokud je náš přístup citlivý a naše práce s dětmi trpělivá a vytrvalá, mohou děti dosáhnout dobrých výsledků. Ačkoliv studium odborné literatury pro mne bylo důležité a přineslo mi mnoho cenných informací, práce (ale i hra) se samotnými dětmi mne naučila mnohem více. S panem profesorem Matějčkem jsem se už bohužel osobně setkat nemohla, ale jeho osobnost, jeho ..láska k zlobivým dětem", jak se o něm psalo, mě nadále inspiruje v mé práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití didaktických her při výuce ruštiny na střední škole
Šťastníková, Tereza ; Folprechtová, Jana (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Téma diplomové práce Využití didaktických her při výuce ruštiny na střední škole jsem si vybrala, protože je mi velmi blízké. Didaktika při studiu na pedagogické fakultě mě vždy velmi bavila a zajímala jsem se o to, jakým způsobem je možné zpříjemnit a přiblížit studentům výuku, jak získat jejich trvalý zájem o cizí jazyk, jak je zajímavou a nenásilnou cestou naučit co nejvíce a nejlépe. Mě samotnou jako studentku nikdy příliš nebavily hodiny strávené mechanickým vyplňováním jednoho cvičení za druhým, vždy jsem vítala jakékoliv odtržení od tohoto stereotypu. Proto mě tolik zaujalo užívání didaktických her v hodinách cizího jazyka. Tato diplomová práce navazuje na tři diplomové práce: Využití didaktických her při' vyučování cizích jazyků, Ivana Žižková, rok 2001, Didaktické hry při jazykovém vyučování pubescentů, Jana Výchopňová, rok 2004 a Jazykové a komunikativní hry při vyučování ruštině na střední škole (se zaměřením na rozvoj sebepoznání), Eva Křečková, rok 2004, které se také zabývaly didaktickými hrami. Každá práce z jiného pohledu. Jejich součástí jsou sborníky her rozšiřujících učební soubor Radugal, 2, 3. Na základě těchto diplomových prací vyšly publikace: Raduga 1 - jazykové a komunikativní hry, Raduga 2 - jazykové a komunikativní hry a Jazykové a komunikativní hry v ruštině na pokročilém stupni...
K problematice významu předložky " po" v ruské literatuře
Hlaváčková, Martina ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Nazarenko, Liliya (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na otázky týkající se významu vztahu zprostředkovaných předložkou no v uměleckém stylu a na možnosti jejího překladu. Cílem je srovnat frekvenci výskytu jednotlivých významových konstrukcí s předložkou no v literatuře 19. a 20. století. Teoretická část práce zpracovává informace z odborné literatury týkající se kategorie předložek a charakteristických vlastností předložky no samotné. Zvláštní pozornost je věnována jejímu významu. V praktické části je nejprve navržen postup získávání a zpracování materiálu excerpovaného z textu. Na jeho základě jsou analyzována vybraná díla krásné literatury 19. a 20. století. Získané údaje jsou vyhodnoceny, porovnány a doplněny komentářem. Z analyzovaného materiálu je zřejmé, že poměr výskytu významu předložky no je závislý na obsahovém zaměření díla. S tím také souvisí možnost překladu analyzovaných konstrukcí.
Vliv audiolingválních postupů na efektivitu výuky ruského jazyka
Skalková, Martina ; Žofková, Hana (oponent) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Rigorózní práce pojednává o audiolingválních postupech v kombinované metodě výuky ruského jazyka a jejich vlivu na efektivitu výuky. Cílem práce bylo zjistit, jak audiolingvální postupy začleněné do kombinované metody pozitivně ovlivňují řečové dovednosti a utváření efektivních strategií učení u středoškolských studentů ruského jazyka. Výchozím teoretickým základem se stal výzkumný projekt Strategie učení cizímu jazyku (Vlčková, 2005) a principy audiolingvální metody vycházející z teorie amerických strukturalistů založené na plném využití auditivního vnímání studentů při výuce cizího jazyka s důrazem na perceptivní řečovou činnost a následnou hlubší a rychlejší fixací jazykového učiva. Aplikovaný výzkum byl uskutečněn na Obchodní akademii v Brně u studentů 2 . - 3 . ročníku v letech 2005 - 2006. V rámci paralelní komparace klasické metody kombinované a metody kombinované plně využívající audiolingválních postupů byla sledována efektivita výuky na základě didaktických jazykových testů (kvantitativní metodologie) a využití kognitivních a paměťových strategií učení (kvalitativní metodologie). Výsledky výzkumu potvrdily hypotézu, že plné využití audiolingválních postupů u kombinované metody ve výuce ruského jazyka má větší vliv na vytváření kognitivních a paměťových strategií učení a je ve všech oblastech...
Využití literárních textů ve výuce ruského jazyka na středních školách
Koblasová, Petra ; Hříbková, Radka (oponent) ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití literárních textů ve výuce ruského jazyka. Základními cíli bylo upozornit na význam, pozitiva a případná negativa různých přístupů k této problematice a na základě prostudované odborné literatury vytvořit soubor uměleckých textů, vhodných k zapojení do výuky ruštiny na středních školách. Hlavní přínos práce spočívá v návrzích aktivit pro práci s uvedenými texty. Diplomová práce se skládá ze dvou částí: v první části jsou shrnuta teoretická východiska využití uměleckých textů, nejrůznější postupy a metody. V následné části jsou tyto principy aplikovány do praxe na konkrétních ukázkách textů, které jsou doplněny o návrhy úloh a cvičení.
Problematika hodnocení písemného a ústního vyjadřování v cizojazyčné výuce (se zaměřením na výuku ruštiny na středních školách ČR)
Klarová, Šárka ; Folprechtová, Jana (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Eva (oponent) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
V úvodu práce (viz s.3) jsem formulovala 5 cílů týkajících se problematiky hodnocení produktivních řečových dovedností v cizojazyčné výuce se zaměřením na výuku ruštiny na středních školách. Podrobným studiem všech materiálů týkajících se nového modelu maturitní zkoušky z předmětu cizí jazyk a její komparací s jinými mezinárodními jazykovými zkouškami jsem dospěla názoru, že svou strukturou a požadavky je srovnatelná s ostatními mezinárodními jazykovými zkouškami. Kladným přínosem je především změna jejího charakteru ve zkoušku komplexní, neověřující pouze dovednost ústního projevu, jak tomu je doposud, ale testující všechny řečové dovednosti - čtení a poslech s porozuměním a písemný projev. Kromě toho, že odráží požadavky Rámcových vzdělávacích programů, jsou navíc její dvě úrovně obtížnosti (základní a vyšší) vázány na mezinárodní klasifikaci úrovní ovládání jazyka a odpovídají úrovním B1 a B2 vymezeným Společným evropským referenčním rámcem.
K problematice užívání variantních koncovek podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce
Böhm, Lukáš ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce "K problematice užívání variantních koncovek podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce" se zabývá problematikou variantních koncovek jednotlivých pádů podstatných jmen rodu mužského v současném ruském mluveném jazyce. Cílem diplomové práce bylo uvést ucelený seznam podstatných jmen rodu mužského, která připouštějí variování v pádových koncovkách (teoretická část) a pokusit se na základě provedeného dotazníku nastínit situaci, která panuje v užívání variantních koncovek genitivu singuláru a nominativu plurálu podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce (empirická část). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika osvojování internacionalismů při vyučování ruštiny jako druhého cizího jazyka
Stárková, Lenka ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Kvalitativní analýza slovní zásoby učebnic anglického jazyka - Cutting Edge (elementary, pre-intermediate,intermediate) a ruského jazyka Raduga I, II., III. ukázala, že v mnoha případech lze internacionalismy osvojovat v podstatě bez problémů, neboť jejich po stránce grafické, gramatické i sémantické se slova shodují ve všech třech zkoumaných jazycích. Nabízí se tak prostor pro uplatnění pozitivního transferu jak z mateřštiny tak i z prvního cizího jazyka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
K problematice užívání variantních koncovek podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce
Böhm, Lukáš ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Folprechtová, Jana (oponent)
Diplomová práce "K problematice užívání variantních koncovek podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce" se zabývá problematikou variantních koncovek jednotlivých pádů podstatných jmen rodu mužského v současném ruském mluveném jazyce. Cílem diplomové práce bylo uvést ucelený seznam podstatných jmen rodu mužského, která připouštějí variování v pádových koncovkách (teoretická část) a pokusit se na základě provedeného dotazníku nastínit situaci, která panuje v užívání variantních koncovek genitivu singuláru a nominativu plurálu podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce (empirická část). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zjištění úrovně dovednosti a autokorekce studentů v hodinách ruského jazyka
Dřízhalová, Iva ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Žofková, Hana (oponent)
1. Hlavním cílem práce je zjistit úroveň dovednosti autokorekce žáků s různými stupni znalostí ruského jazyka. Vycházím z vlastní zkušenosti, že se ve škole soustředí pozornost zejména na známky z testů a učitelé často práci s chybou nedoceňují, nebo ji nezahrnují do výuky kvůli nedostatku času. Předpokládala jsem, že pokud studenti s chybami v hodinách pracují, bude se výrazně zlepšovat dovednost autokorekce jejich mluvených i písemných projevů. Pokud však tuto metodu práce učitelé nevyužívají, chyby, které po neúspěšné samostatné korekci vyvstanou, by měly i přesto měnit svůj charakter v závislosti na dosažené úrovni jazykových dovedností jednotlivých skupin studentů. Předpokládala jsem, že nejúspěšnější při autokorekci budou nejvíce pokročilí žáci s převahou chyb gramatických, nejméně úspěšní budou začátečníci s chybami pravopisnými. 2. Dalším cílem, který jsem si v této práci stanovila, je navrhnout učitelům některé další způsoby práce zaměřené na rozvíjení dovednosti autokorekce. To zejména z toho důvodu, abych ukázala, že se nácvik této dovednosti v hodinách ruského jazyka nemusí omezit pouze na cvičení v učebnici, která vytvoří za tímto účelem autoři učebních pomůcek. 3. Třetím cílem je analyzovat učební soubor z hlediska nácviku autokorekce, tedy zjistit, je-li tato dovednost žáků využívána a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.