Název:
Vliv audiolingválních postupů na efektivitu výuky ruského jazyka
Překlad názvu:
Impact of Audio-lingual Methods on Effectiveness of Teaching the Russian Language
Autoři:
Skalková, Martina ; Žofková, Hana (oponent) ; Liptáková, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rigorózní práce pojednává o audiolingválních postupech v kombinované metodě výuky ruského jazyka a jejich vlivu na efektivitu výuky. Cílem práce bylo zjistit, jak audiolingvální postupy začleněné do kombinované metody pozitivně ovlivňují řečové dovednosti a utváření efektivních strategií učení u středoškolských studentů ruského jazyka. Výchozím teoretickým základem se stal výzkumný projekt Strategie učení cizímu jazyku (Vlčková, 2005) a principy audiolingvální metody vycházející z teorie amerických strukturalistů založené na plném využití auditivního vnímání studentů při výuce cizího jazyka s důrazem na perceptivní řečovou činnost a následnou hlubší a rychlejší fixací jazykového učiva. Aplikovaný výzkum byl uskutečněn na Obchodní akademii v Brně u studentů 2 . - 3 . ročníku v letech 2005 - 2006. V rámci paralelní komparace klasické metody kombinované a metody kombinované plně využívající audiolingválních postupů byla sledována efektivita výuky na základě didaktických jazykových testů (kvantitativní metodologie) a využití kognitivních a paměťových strategií učení (kvalitativní metodologie). Výsledky výzkumu potvrdily hypotézu, že plné využití audiolingválních postupů u kombinované metody ve výuce ruského jazyka má větší vliv na vytváření kognitivních a paměťových strategií učení a je ve všech oblastech...Diploma thesis deals with the audiolingual operations in mixed method and their impact to effectiveness of Russian language teaching of secondary students and also to cognitive and memory learning strategies. This work was realized during the first 18 months of Russian language teaching. It was realized within the ambit of an applicated research which was based by a statistic analysis at Merchant Academy in Brno during 2005-2006. Diploma thesis is aimed to show better efficiency of Russian language teaching by using audiolingual operations in mixed method compared with classic mixed method. The theoretic starting point is based on the princips of audiolongual method found by American structuralists using the auditive understanding of the students. The perceptive language activity is emphasized and followed by more intensive and rapid fixation of the language. The research is based on both quality and quantity methodology - didactic language tests and observing method. The conclusion of this research confirms better effect of audiolingual operations in mixed method of Russian language teaching in all areas of interest - the language competitions e.g. lexical, grammatical, orthographical and audition (listening). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)