Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 500 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití inteligentních agentů v bezdrátových senzorových sítích
Žídek, Petr ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s technologií bezdrátových senzorových sítí spolu s~nástroji pro vývoj a simulaci aplikací pro ně určených. Dále má čtenáře seznámit s projektem WSnageNt, který je určen pro podporu agentů v bezdrátové senzorové síti. Hlavním cílem této práce je ovšem rozšíření projektu WSageNt o nové prvky, které umožní  vytvořit agenty s většími možnostmi a schopnostmi. Těchto prvků bude poté využito pro rozšíření projektu WSageNt o  sledování pohybu uzlů v síti.
Využití evolučních algoritmů při učení neuronových sítí
Vosol, David ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol nalézt a porovnat možnosti spolupráce evolučních algoritmů při učení neuronové sítě a také jejich následné porovnání s klasickým přístupem učení pomocí back-propagation. Toto porovnání je demonstrováno na hluboké dopředné síti, která je využita při klasifikačních úlohách. Optimalizace probíhá na úrovni hledání optimálních hodnot vah a biasů sítě při zachování její stejné topologie. Jako evoluční algoritmy pro tuto optimalizaci jsou vybrány tři metody. Jedná se o genetický algoritmus, diferenciální evoluci a optimalizaci hejnem částic. Demonstrační program je implementován v programovacím jazyce Python3 a to bez použití knihoven pro strojové učení.
Inteligentní editor pro jazyk AHLL
Kučera, Tomáš ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Predmetom tejto bakalárskej práce je návrh a implementácia inteligentného editoru pre agentný jazyk AHLL. Čitateľ je najprv oboznámený s konceptom agentných systémov a platformou WSageNt. Nasleduje analýza a porovnanie existujúcich editorov a vývojových prostredí. Budú predstavené technológie ANTRL, RSyntaxTextArea a AutoComplete poskytujúce prostriedky pre efektívnu implementáciu niektorých kľúčových funkcií editora. Výsledný editor integruje existujúci AHLL prekladač do jazyka ALLL a simulátor distribuovaných systémov T-Mass. Na záver testujeme schopnosť editora vybrať najlepšiu kombináciu optimalizácií prekladača na základe dĺžky cieľového kódu.
Real-time počítačová hra s prvky UI
Halamíček, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou umělé inteligence v real-time počítačových hrách. Projekt si klade za cíl vytvoření inteligentních počítačového protihráče v real-time prostředí multiagentních systémů.
Modelování umělého života
Žák, Jakub ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací umělého života pomocí umělých BDI agentů. Pro účely práce je vytvořen virtuální svět, do kterého jsou agenti umístěni. V systému figuruje 5 různých druhů agentů. Agent otec, který systém řídí a synchronizuje. Dále pak agenti výrobce, prodavač, policista a zloděj. Model systému je vytvořen pomocí návrhové metodologie Prometheus. Systém je naprogramován v jazyce Jason, který je implementací jazyka AgentSpeak.
Nástroj pro modelování a simulaci technologických procesů
Skydánek, Libor ; Zbořil, František (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou modelování a simulace technologických procesů. Vychází z reálných potřeb Fakulty strojního inženýrství při VUT, kde chyběl dostatečně rozšiřitelný a otevřený simulační nástroj pro modelování procesů zpracování biomasy. V práci jsou vysvětleny základní pojmy z oboru (fyzikální) chemie, systémový přístup k modelování a simulaci procesů a řeší se zde problematika různých simulačních metod. Je popsán základní rozdíl mezi návrhovou a simulační úlohou a oddůvodněna volba sekvenčně modulárního přístupu k simulaci. V práci je detailně rozveden návrh architektury nástroje, jež klade důraz především na rozšiřitelnost budoucí aplikace. Nástroj byl implementován a v současnosti je úspěšně využíván na Fakultě strojního inženýrství.
Strojový přepis kytarových melodií do tabulatury
Joščák, Juraj ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problémom automatickej detekcie tónu v melodických gitarových linkách a následného prepisu do tablatúry. Výsledný systém používa detekciu tónu pomocou hrebeňového filtra. Jednotlivé noty sú rozdelené pomocou algoritmu na detekciu rytmu. Navrhnutý je algoritmus na prepis nôt do gitarovej tablatúry, založaný na minimalizácii pohybu ruky.
Agentní model procesu kognice, emocí a chování člověka
Pač, Peter ; Zbořil, František (oponent) ; Kubát, David (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom modelu ľudskej psychiky a jej kognitívnych procesov, emócií a chovania za pomoci agentných systémov. Práca skúma problematiku z pohľadu všeobecnej psychológie a inteligentných systémoch. Následne práca detailne rozoberá návrh modelu ľudskej psychiky s jednotlivými definíciami agentov systému a návrh simulačného prostredia. Špeciálna časť práce je venovaná práve návrhu neurónovej siete systému. V ďalšej časti práce je popísaný spôsob implementácie modelu a simulačného prostredia. Nakoniec práca popisuje experimenty s realizovaným systémom z pohľadu zhody s psychologickými teóriami a prínosmi pre inteligentné systémy.
Aplikace pro mobilní telefon zpracovávající data z GPS (Symbian)
Klubal, Ondřej ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu aplikace pro mobilní platformu Symbian S60 5th Edition. Hlavním účelem této aplikace je sběr dat z mobilního GPS modulu, jejich záznam ve standardním formátu a analýza zaznamenaných tras. Zvláštní pozornost je věnována přesnosti dat a filtrování trasových bodů. V aplikaci je dále možné porovnávat zaznamenané trasy. Aplikace také umožňuje vizualizaci GPS dat na displeji mobilního telefonu ve formě grafu a zobrazení náhledu trasy bez mapového podkladu.
Algoritmy pro podporu počítačového vidění
Harvánek, Martin ; Drahanský, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí a sledováním narušitele ve scéně. Za narušitele je považován jakýkoliv pohyb ve scéně. Pro detekci pohybu jsou použity rozdílové snímky a pro sledování je využita metoda optického toku. Metody jsou implementovány v jazyce C++ za využití knihovny OpenCV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 500 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.