Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití Cloud Computingu ve veřejné správě na příkladu úřadů českých diplomatických misí
Kabuďová, Zuzana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kos, Petr (oponent)
Cloud Computing je v současné době velmi diskutovaný pojem. Přístup k IT prostřednictvím webového prohlížeče je stále žádanější formou poskytování informačních a komunikačních technologií napříč celou společností, veřejnou správu nevyjímaje. Tato práce se zaměřuje na možnosti využití Cloud Computingu ve veřejné správě České republiky, konkrétně na příkladu českých diplomatických misí a Ministerstva zahraničních věcí, kam bezprostředně spadají. Jako výchozí bod je použito srovnání se Spojenými státy, Velkou Británií, Austrálií, Švýcarskem, Japonskem a Evropskou unií. Zde se ukazuje, že Cloud Computing ve veřejné správě fungovat může a že je to trend, kterým se vládní úřady budou v globálním měřítku ubírat. Neméně důležité je porovnání se situací uvnitř Ministerstva vnitra České republiky, které již několik let služby Cloud Computingu využívá. Na základě srovnání výše uvedených zemí, Ministerstva vnitra ČR a požadavků daných mezinárodní, evropskou a národní legislativou jsou vytipovány možné cloudové služby pro emailovou komunikaci a oběh a správu dokumentů, které by pro diplomatické úřady a Ministerstvo zahraničních věcí mohly připadat v úvahu.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení – IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hosnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe – vypracovanými business case pro zákazníky společností Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlatní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.
Analýza nabídky outsourcingových služeb IS/ICT ve zdravotnictví
Prudík, Kamil ; Potančok, Martin (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá outsourcingem IS/ICT služeb ve zdravotnictví. V první části je čtenář seznámen s pojmem outsourcing a se systémy používanými ve zdravotnických zařízeních. Na konci této části jsou zhodnoceny tyto systémy z pohledu možnosti outsourcingu IS/ICT. V další části je poukázáno legislativní, technologické a organizační předpoklady související se zavedením outsourcingu IS/ICT ve zdravotnictví. V praktické části je analyzována tržní nabídka pro ČR i zahraničí a zanalyzován stav IS/ICT v konkrétním zdravotnickém zařízení.
Metodiky řízení informatických procesů, srovnání, vliv na efektivitu podnikového IS/ICT
Novák, Tomáš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodikami řízení informatických procesů. V rámci práce jsou zvažovány metodické rámce ITIL, COBIT, ITGPM, přičemž práce se zaměřuje zejména na aspekty týkající se stanovení a zajištění Service Level Agreements (SLA) u informatických služeb. Téma práce si autor zvolil s ohledem na své profesní zaměření, při němž se jako projektový manažer prakticky seznámil s problémy, které provázejí vývoj i praktický provoz informačních systémů. Cílem práce je zjistit, jaký je přístup jednotlivých metodik k otázkám SLA a jejich zajištění. Ve své druhé části se pak práce snaží zachytit praktický dopad SLA na proces vývoje a provoz informačního systému. Stanovených cílů se práce snaží dosáhnout ve své první části na teoretické úrovni, kdy je pro každý z vybraných metodických rámců zachycen jeho přístup ke zvolené problematice parametrů provozu informatických služeb a jejich zajištění. Stále ještě na teoretické úrovni si práce dále klade za cíl zjistit, zda lze jednotlivé metodiky (jejich přístupy) vhodně zkombinovat pro zajištění a případně ověření výše uvedeného cíle. Ve své druhé části se pak práce zabývá praktickou analýzou dopadu stanovených SLA na proces vývoje a provozu informačního systému. Autor na příkladu popisuje nutné úpravy procesů na straně dodavatele i odběratele, a to již od prvních fází vývoje SW až po procesy provázející běh informačního systému v produkčním režimu. V rámci popisu jsou brány v potaz jak přístupy jednotlivých rámců popsané v první části, tak také praktické zkušenosti a názory autora na danou problematiku. V závěru práce jsou stručně shrnuty poznatky a závěry, vyplývající ze zpracování daného tématu, včetně názoru a doporučení autora.
Optimalizace postloadových procesů datového skladu Raiffeisenbank
Laušman, Jakub ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o tom, jak na základě zakázky vedení datového skladu, provést optimalizaci postloadových procesů. Nejdříve je představeno prostředí, ve kterém se bude čtenář pohybovat, poté následuje seznámení s důležitými procesy, které s danou tématikou úzce souvisí, a následuje řešení dané zakázky.
Price models and SLA for shared services of data centers
Štefek, Ivan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Cenové modely a SLA pro sdílené služby datových center má za cíl stanovit nejlepší osvědčené postupy, takzvané "best practices" pro tvorbu SLA a ceny za služby datového centra. Práce je rozdělená tematicky na dvě části, teoretickou a analytickou část. V teoretické části obeznámím čitatele se základním názvoslovím jako je outsourcing, důvody a rizika jeho využívaní. Popíši základní modely poskytování IT služeb a taktéž modely pro tvorbu ceny za služby tak, jak jich popisuje literatura. Přitom, se zaměřím na datová centra, kategorizaci TIER a jednotlivé kvalitativní ukazovatele. Analytická část je postavená na analýze informací, které jsem získal na základě rozhovoru s odborníky, kteří pracují pro největší společnosti provozující datová centra v České republice. Na základě těchto informací jsem se pokusil sestavit nejlepší postupy pro tvorbu cenových modelů pro služby datového centra, které se v praxi reálně používají. Konkrétně jde o služby server housingu, server hostingu a virtual server hostingu. Taktéž k službám vytvořím SLA, které bude možné využít provozovatelem datových center v České republice.
Rozvoj informačních a komunikačních technologií a jeho ekonomické souvislosti
Pajgrt, Aleš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent) ; Vrana, Ivan (oponent) ; Koubský, Petr (oponent)
Disertační práce je zaměřena na analýzu rozvoje informačních a komunikačních technologií (ICT) a jeho ekonomických souvislostí. Cílem disertační práce je formulace zobecněných zákonitostí rozvoje ICT, vycházející z analýzy historických dat, predikce budoucího rozvoje a výzkumu návazných ekonomických a sociálních souvislostí. V rámci analytické části je posouzen stav technologického rozvoje a porovnání jeho dynamiky v různých souvisejících oborech (mikroelektronika a ICT) metrikami technických parametrů (výpočetní výkon) nebo ekonomických údajů (výnosy ICT). Jsou analyzována zejména historická data z trhu USA za uplynulých 53 let (která jsou dostupná ve vhodné struktuře a detailu) a též dalších 8 států (reprezentantů EU: ČR, Německa, Belgie, reprezentantů Asie: Japonska, Číny, Indie a reprezentantů Latinské Ameriky: Brazílie a Argentiny) za období uplynulých 13 let. Hlavní část práce je věnována analýze časové závislosti poměru výnosů z ICT a HDP v daném zkoumaném státě, který nejlépe reflektuje okolní vlivy rozvoje a vymezuje dílčí vývojové etapy. Je sledována dynamika prodeje ICT v závislosti na její formě (investice nebo služby) a vlivu globální a lokální ekonomiky. Výstupem práce je potvrzení teorií: - o plynulejším rozvoji ICT v rámci jejich poskytování formou služeb v porovnání s investičním prodejem, - o primární závislosti rozvoje ICT na globálních změnách před sekundární závislosti na změnách lokálních ekonomik. V rámci potvrzených teorií byl formulován cyklus rozvoje ICT, byl ověřen jeho soulad s teorií inovačních cyklů dle J.Schumpetera a byl navržen jeho matematický model. Tato práce umožnila zdůvodnit rozvojové trendy ICT a přispěla k předpovědi jejího dalšího rozvoje.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.
ERP jako služba
Mach, Jan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kopecký, Roman (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku ERP jako služby a jejím hlavním cílem je identifikovat příležitosti pro nové tuzemské poskytovatele ERP jako služby. V první, teoretické, části této práce je nejprve popsáno, co je poskytováno v rámci ERP jako služby. Dále se tato část zaměřuje na to, jak a za jakých podmínek může a by měla ERP jako služba být poskytována. Poslední kapitola této části je věnována světovým trendům v IT, například Lean IT, a jejich vztahu k ERP jako službě. Ve druhé části této práce byla zdokumentována analýza vybraných českých poskytovatelů ERP jako služby, pomocí které byly identifikovány příležitosti pro nové poskytovatele ERP jako služby a také stanoveny doporučení pro nové i stávající (vybrané) poskytovatele. Metoda této analýzy byla vytvořena na základě ideálu poskytovatele ERP jako služby a jeho produktu popisovaného v první části této práce. Při analýze byly také zjištěny některé charakteristiky českého trhu ERP jako služby a poskytovatelů působících na tomto trhu. Přínosy této práce nebyly směřovány pouze na poskytovatele ERP jako služby, ale také i na jejich potencionální zákazníky. Ti mohou v této práci například zjistit, na co se při výběru ERP jako služby zaměřit nebo čemu se vyvarovat.
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Lozan, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Informační systémy a technologie jsou všudypřítomné a hrají významnou roli v každodenním životě lidí i organizací. I ty nejmenší organizace potřebují vědět, že jejich informační systémy a technologie pracují správně, přiměřeně podporují jejich činnosti, jsou nákladově efektivní a vyhovují požadavkům předpisů a jiným požadavkům. Nejvíce prosazovaný i užívaný je přístup k řízení IS/IT organizace na základě managementu služeb. Co když ale není stejně vhodný pro organizace všech velikostí? Tato práce představuje alternativní přístup k řízení informatiky, přímo vystavěný na základě požadavků dobře známého mezinárodního standardu ISO 9001:2008. Pro mnoho osob, které znají a rozumí přístupu ISO 9001 i požadavkům standardu, může být snazší použít jejich znalosti o managementu kvality k řízení IS/IT, spíše než se učit a zavádět management služeb IT, a pravděpodobně se zabývat i tím, jak management služeb zjednodušit pro použití v podmínkách omezených zdrojů, které jsou pro malé organizace charakteristické. Autor popisuje ISO 9001 jako univerzální model systému managementu a zkoumá požadavky standardu ISO 9001:2008 vztahující se k informačním systémům a technologiím. Pak je pozornost soustředěna na existující mezinárodní standardy zabývající se různými aspekty správy a řízení IS/IT. Text nastiňuje hlavní obsah ISO/IEC 38500 pro správu IT (IT Governance), ISO/IEC 20000 pro management služeb, obsah vybraných standardů souboru ISO/IEC 27000 pro management bezpečnosti informací a obsah ISO/IEC 19770-1 pro správu softwarových aktiv. Následující část popisuje zejména přístup COBIT5 a řešení COBIT vhodné pro malé podniky -- COBIT Quickstart a COBIT Security Baseline. Závěrečná část textu vysvětluje, jak byl standard ISO 9001:2008 využit a přizpůsoben za účelem vytvoření hlavního předmětu práce -- návrhu zásad systému managementu informatiky pro malé IS/IT neintenzivní podniky kompatibilního s ISO 9001:2008.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Voříšek, Jakub
12 Voříšek, Jan
1 Voříšek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.