Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Observing how future primary school teachers reason about fractions
Samková, L. ; Tichá, Marie
The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers' education, especially as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. The task which we adapted to the Concept Cartoons form belongs to primary school mathematics, i.e. it focuses on the concept of a fraction per se, in particular on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes. Using Concept Cartoons, we observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. We also mention other related concepts (percentages), and related tasks from entrance exams to lower-secondary selective schools.
Stabilita sedu u pacientů po cévní mozkové příhodě. Objektivní hodnocení nácviku stabilizačních mechanismů.
Chábová, Marianna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Břízová, Marie (oponent)
Autor: Marianna Chábová Vedoucí práce: MUDr. Marie Tichá Oponent práce: Název bakalářské práce: Stabilita sedu u pacientů po cévní mozkové příhodě - objektivní hodnocení nácviku stabilizačních mechanismů Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o problematice stability sedu u pacientů po cévní mozkové příhodě a objektivním hodnocením nácviku stabilizačních mechanismů. Stabilita sedu je u pacientů po cévní mozkové příhodě jedním z důležitých rehabilitačních cílů, od kterých se následně odvíjí nácvik pacientovi soběstačnosti, kvalitní stabilní stoj a stabilní lokomoce. V teoretické části této bakalářské práce je popsána cévní mozková příhoda a následná stabilita sedu u pacientů po cévní mozkové příhodě. Dále je zde seznámení s diagnostikou stability sedu, která je použita v praktické části bakalářské práce, a to s testem Sitting Balance Score a přístrojem HomeBalance. V praktické části zkoumám 4 pacienty s diagnozou cévní mozkové příhody rozdělené do 2 skupin. První skupina absolvuje 10 terapií zaměřených na stabilitu sedu na přístroji HomeBalance, trvajících 15 minut, druhá skupina je bez terapie na tomto přístroji. Všichni pacienti absolvují vstupní a výstupní diagnostiky stability sedu pomocí výše zmiňovaných testů. Výstupní testování potvrdilo zlepšení stability sedu u pacientů, kteří...
Badatelské vyučování matematice v tématu zlomek
Podhajská, Kristýna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zabývá přístupy k vyučování, konkrétně konstruktivistickým, instruktivním a transmisivním přístupem. Záměrem této části bylo porovnat tyto přístupy a zhodnotit je vzhledem k trvalosti poznání a aktivnímu zapojení žáka. Také je posoudit z hlediska formálních poznatků. V kapitole o badatelsky orientovaném vyučování se věnuji způsobu vyučování, který souvisí s konstruktivistickým přístupem. V další kapitole jsem charakterizovala úlohy typu concept cartoons, které lze využít jako prostředek k bádání. Teoretická část se také zaměřuje na téma zlomků, a to na interpretace zlomků a na modely a reprezentace zlomků. V praktické části popisuji šetření uskutečněné na základní škole. Průzkumem žákovských prací jsem výzkumný problém zúžila na interpretace a modely zlomků. Na základě této šetření jsem postavila další část výzkumu. Při naplňování cílů a hledání odpovědí na výzkumné otázky jsem zvolila výzkumnou strategii inspirovanou akčním výzkumem, protože hlavním cílem výzkumného šetření bylo zlepšit a obohatit mou dosavadní praxi. Výzkum byl zpracováván kvalitativně. Zpracování této práce mi pomohlo ujasnit si, proč jsou zlomky pro žáky tak problematické učivo. Jaké miskoncepce se u žáků objevují a jakých chyb se v důsledku toho dopouštějí. KLÍČOVÁ SLOVA Matematické vzdělávání, vyučování...
Objektivní hodnocení poruch stability u pacientů po poškození mozku
Studená, Vendula ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Jeníček, Jakub (oponent)
Tato práce pojednává o terapii poruch stability s využitím virtuální reality. Blíže se věnuje využití tohoto druhu terapie v rehabilitaci posturální stability u pacientů s poškozením mozku v chronickém stádiu onemocnění. První, teoretická, část obsahuje zejména definici základních pojmů: virtuální realita, zpětná vazba atd. Podrobněji rozebírá možnosti testování stability. Druhá, praktická, část zahrnuje popis a použití konkrétního virtuálního prostředí vyvinutého na Společném pracovišti biomedicínského inženýrství FBMI a 1. LF UK. Jsou zde vyhodnoceny výsledky terapie u dvou pacientů na základě porovnání vstupního a výstupního vyšetření. Tato vyšetření se skládají ze subjektivního MiniBESTest a objektivních posturografických testů - Faller Assessment a Complete Static Sensory Organization Test (CSSOT). Okamžitý účinek terapie je hodnocen na základě objektivizačních testů, jež se odehrávají také ve virtuální realitě. V diskuzi práce srovnává výsledky pacientů s kontrolní skupinou tvořenou pěti zdravými jedinci. Tyto výsledky z velké části poukazují na zlepšení stability. Dokazují to provedené MiniBESTesty, CSSOT a rychlost pohybu ve virtuálním prostředí. Klíčová slova: virtuální realita, posturální stabilita, testy stability, posturografie, poškození mozku, balanční plošina
Stanovení pepsinogenů za použití IgY a IgG
Kulhavá, Lucie ; Pacáková, Věra (vedoucí práce) ; Tichá, Marie (oponent)
Snížení koncentrace pepsinogenu A v krevním séru je důležitým markerem rakoviny žaludku, stejně jako nižší poměr pepsinogenu A a pepsinogenu C. V této práci byly porovnány vlastnosti imunoglobulinových frakcí izolovaných z vaječných žloutků po imunizaci slepic pepsinogem, který byl izolován z vepřové žaludeční sliznice, a králičího séra získaného po imunizaci stejným antigenem. Charakteristika a srovnání slepičích a králičích protilátek bylo prováděno za použití metod: ELISA, afinitní chromatografie s imobilizovaným antigenem a hovězím sérovým albuminem, SDS a nativní elektroforézou a MALDI-TOF MS/MS. Specifické králičí protilátky měly značnou afinitu k antigenu a nízkou afinitu k hovězímu sérovému albuminu, a poskytovaly rozdíl mezi pre-imunní IgG a specifickou IgG, což u slepičích protilátek nebylo pozorováno. V případě slepičích protilátek nebyly pozorovány žádné rozdíly mezi pre-imunní IgY a specifickou IgY proti vepřovému pepsinogenu, a dále byla zjištěna výrazná afinita k hovězímu sérovému albuminu u pre-imunní IgY i u specifické IgY proti vepřovému pepsinogenu. Podobné výsledky byly získány i v experimentech, kdy byl použit lidský pepsinogen A a lidský pepsinogen C. Klíčová slova: Pepsinogeny, ELISA, afinitní chromatografie, protilátky
Vytváření představ zlomku na 1. stupni ZŠ
Siblíková, Marta ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Vytváření představ zlomku na 1. stupni základní školy je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část diplomové práce vymezuje učivo o zlomcích v kurikulárních dokumentech, zabývá se pojmem matematická gramotnost, seznamuje se základními pojmy, které se týkají učiva o zlomcích a propedeutikou zlomku na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozdělena do dvou částí, předvýzkum a následný výzkum. Cílem předvýzkumu je zmapování znalostí žáků o zlomcích na 1. stupni základní školy v porovnání s odbornými znalostmi uvedenými v teoretické části. Výzkumná část je zaměřena na ověření závěrů vyplývajících z předvýzkumu a to upřednostňování modelu kruh před ostatními modely. Dále zjišťuje to, zda jsou žáci průběžně seznamováni i s jinými modely (úsečka, obdélník, soubor předmětů). Klíčová slova Zlomek, propedeutika, modely, reprezentace, primární vzdělávání, kurikulární dokumenty.
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy
Užití podnětných úloh ve výuce matematiky
Růžičková, Lucie ; Kopáčková, Alena (vedoucí práce) ; Harminc, Matúš (oponent) ; Tichá, Marie (oponent)
Název: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úloh
Objektivní vyšetření posturální stability s využitím stabilometrických systémů u pacientů po cévní mozkové příhodě
Ungrová, Dominika ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Muchová, Renáta (oponent)
bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá objektivním vyšetřením a hodnocením. Pro hodnocení efektu terapie autorka zvolila přístroj Synapsys Posturography System. Teoretická část práce definuje základní pojmy, zejména cévní mozkovou příhodu, poruchy posturální stability a posturografii. Praktická část popisuje metodologii práce a výsledky výzkumu. Výzkumný vzorek studie se stává ze tří pacientů po cévní mozkové příhodě. V praktické části jsou porovnány hodnoty naměřené u všech pacientů. V závěru práce jsou shrnuta doporučení a závěrečné výsledky studie.
Reflexe Francouzů o Čechách v 17. a 18. století
Tichá, Marie ; Havelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent)
Práce se zabývá literární reflexí Francouzů a jejich vztahem k českým zemím v průběhu 17. a 18. století. Zkoumá, jaký postoj k Čechám a českému národu zaujímali francouzští cestovatelé a historici především v oblasti otázek náboženství a duchovního života. Dále si všímá, jak se v průběhu obou století proměňovaly názory Francouzů na české země v závislosti na měnící se době. Zaznamenává, co bylo středem jejich pozornosti a jaké faktory mohly jejich stanoviska ovlivňovat. Práce vychází zejména z pramenné literatury, tj. francouzských cestopisů a historických děl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
42 TICHÁ, Marie
3 TICHÁ, Markéta
1 TICHÁ, Miroslava
3 Tichá, Magdalena
3 Tichá, Magdaléna
1 Tichá, Marcela
3 Tichá, Markéta
3 Tichá, Martina
15 Tichá, Michaela
2 Tichá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.