Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojmy světlo a tma v Janovských spisech
Dyrbuš, Dariusz ; Pokorný, Petr (vedoucí práce) ; Mrázek, Jiří (oponent)
V diplomové práci první kapitola slouží jako přehled výskytů pojmů světlo a tma, které se v Janovských spisech vyskytují, jkou uspořádány do gramatických a strukturálních celků. V druhé kapitole se zabývám evangeliem, které je nosnou částí celé práce a postupně uvádím do souvislostí tyto pojmy. V třetí kapitole, po vzoru evangelia, jsou zkoumány jednotlivé výskyty světla a tmy, podobně jako v čtvrté kapitole, kde se zabývám Zjevením Janovým. Poslední kapitola stručně shrnuje poznatky nashromážděné v kapitolách předchozích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psalm 118 in the New Testament
Veverková, Zuzana ; Mrázek, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Petr (oponent)
Naša diplomová práca sa zaoberá úlohou 118. Žalmu v Novom zákone. Začali sme analýzou samotného žalmu a ponúkli citácie a narážky naň, aby sme túto úlohu našli. V našej téze dúfame, že autori Nového zákona našli pre Žalm 118 nový kristologický význam s nádejou, že títo autori nevytrhávali uvedené citáty z kontextu až príliš. Následne ponúkame čitateľovi analýzu troch vybraných novozákonných citácii, s ktorými pracujeme v kategóriách kontextu, exegézy a použitia Ž 118. Prvé texty sa zaoberajú istotou v Bohu, ďalej uholným kameňom, ktorý stavitelia zavrhli a napokon sme sa zamerali na oslavu a požehnanie Kráľa. Pozeráme sa na interpretáciu nášho žalmu a použitie kontextu citovaných veršov.
Psal Lukáš také pro nevěřící?
Kunstová, Mária ; Roskovec, Jan (vedoucí práce) ; Pokorný, Petr (oponent)
Kunstová, M. Psal Lukáš také pro nevěřící? Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2019 Novozákonní spisy byly většinou určeny církvi ke vzdělávání, duchovnímu formování a liturgickým účelům. O lukášovském díle však existuje několik různých teorií o jeho možných necírkevních adresátech. Tyto teorie je možné rozdělit do tří skupin: 1. Teorie o tom, že Lukáš psal svoje spisy jako literární dílo určené pro běžný knižní trh, 2. teorie o politických záměrech Lukášova díla a 3. teorie o tom, že Lukáš měl na mysli tzv. bohabojné - lidi z pohanského prostředí sympatizující s židovstvím. Práce se zabývá celým lukášovským dílem - Evangeliem podle Lukáše a Skutky apoštolskými. Pokouší se najít odpověď na otázku, zda Lukáš mohl psát také pro nevěřící čtenáře. Zpracovává dílčí otázky úvodu do těchto biblických knih (autor, doba vzniku, jednota a účel sepsání) a jejich soteriologii. Využívá metodu synoptického porovnání a obsahuje také exegeze vybraných biblických textů. Abstract Kunstova, M. Did Luke Write also for Non-believers? MA thesis. Charles University, Protestant Theological Faculty, 2019 New Testament writings were mostly adressed to the church for education, spiritual formation and liturgical purposes. Concerning Lukan work, there are several different theories about its...
Návrh úprav marketingového mixu vybrané společnosti
Pokorný, Petr ; MBA, Michal Novotný, (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh marketingového mixu vybrané společnosti. Je rozdělena do čtyř částí. Na cíle a metodiku, teoretickou, praktickou a návrhovou část. První část se zaměřuje na určení cílů diplomové práce a současně popisuje užitou metodiku, druhá kapitola se zaobírá teoretickými poznatky, třetí kapitola řeší praktické zpracování a poslední je koncentrována na návrhové řešení marketingového mixu společnosti, přičemž celá práce zároveň porovnává teoretické poznatky se skutečností.
Dynamics of small bodies in the Solar System: from dust particles to asteroid
Pokorný, Petr
V této práci se zaměřujeme na dvě rozdílná témata: výpočet pravděpodobností srážek mezi dvěma tělesy a dynamiku sporadických meteoroidů ve sluneční soustavě. Výpočet kolizních pravděpodobností ve sluneční soustavě je jedním z důležitých problémů v moderní nebeské mechanice. Zobecňujeme klasické teorie pojednávající o kolizicích mezi dvěma tělesy publikované Öpikem, Wetherillem, nebo Greenbergem, započtením Kozaiovy-Lidovovy oscilace, tj. mechanismu, který významně mění excentricity a sklony drah těles ve sluneční soustavě. Sporadické meteory jsou cílem různých studií po mnoho desetiletí a poskytují významný zdroj dat. V této dizertační práci konstruujeme sta- cionární modely pro všechny známé zdroje pozorované ve sporadickém meteorickém kom- plexu, které jsou založené na nejnovějších a nejpřesnějších datech poskytnutých zařízením Canadian Meteor Orbit Radar (CMOR). Naše modely, využívající nejnovějších teorií o kometárních populacích ve sluneční soustavě, přesně popisují pozorovanou populaci spo- radického pozadí. Naše výsledky jsou ve shodě s pozorováním družic IRAS a LDEF.
Využití písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr
ráce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních meto výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učitel škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Využití písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr
ráce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních meto výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učitel škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Využítí písně v hodinách německého jazyka jako prostředku k rozvoji komunikační kompetence
Pokorný, Petr ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití písní ve výuce německého jazyka. Jejím cílem je přispět k řešení problematiky využití písní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka. Teoretické východisko představuje popis postavení německého jazyka v současném vzdělávacím systému České republiky, následuje přiblížení základních metodických koncepcí výuky německého jazyka relevantních pro zvolené téma a rovněž specifikace vybraných pedagogicko-psychologických problémů souvisejících s využitím hudby v cizojazyčné výuce. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi žáky a učiteli na druhém stupni základních škol a na školách středních. Cílem výzkumného šetření je zjistit a popsat současnou situaci využití písní v hodinách německého jazyka a odhalit, kdy a proč dochází k využívání písní v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Na základě zjištěných dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byl po konzultaci s experty z praxe vytvořen soubor pracovních a metodických listů pro úrovně A1, A2 a B1 dle SERR, ve kterých jsou prezentovány různorodé způsoby práce s písní v hodinách německého jazyka. Ty mohou pomoci jako metodická opora a příklady dobré praxe učitelům německého jazyka k častějšímu využívání písní ve výuce německého jazyka.
Ramanova spektroskopie jako nástroj pro analýzu mikrobiálních buněk
Pokorný, Petr ; Enev, Vojtěch (oponent) ; Samek, Ota (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití Ramanovy spektroskopie pro analýzu výskytu ektoinů a hydroxyektoinů v bakteriálním kmeni Halomonas elongata. V teoretické části je zpracována charakteristika extrémofilů s bližším přihlédnutím na halofilní organismy a jedny z jejich hlavních osmolytů, ektoiny. Dále je popsána metoda Ramanovy spektroskopie a její využití. V experimentální části je rozebrána kultivace bakterie na různých kombinacích substrátu a koncentrace soli pro dosažení optimální produkce PHA a pro dosažení co největšího výtěžku biomasy pro analýzu Ramanovou spektroskopií. Nejlepším substrátem pro produkci PHA se ukázala být glukóza s koncentrací soli 30 g/l NaCl, kde procentuální zastoupení PHB v biomase činilo 30,5229 %. Ideálním substrátem pro největší množství biomasy byla sacharóza. Bakterie narostlá na sacharóze při třech koncentracích soli, 40, 70 a 100 g/l NaCl byla měřena pomocí Ramanovy spektroskopie pro porovnání spolu s bakteriemi Halomonas salina a Halomonas organivorans. Ramanova spektroskopie se však ukázala jako nedostatečně citlivá pro měření tohoto typu vzorku, tudíž jsme nebyli schopni změřit přítomnost ektoinů nebo hydroxyektoinů v buňkách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
68 POKORNÝ, Pavel
5 Pokorný, P.
8 Pokorný, Patrik
68 Pokorný, Pavel
2 Pokorný, Petr,
3 Pokorný, Prokop
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.