Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Conversion kit for L-410 cargo version
Jurda, Martin ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
This master‘s thesis deals with the design of a safety barrier for the conversion of the L 410 aircraft to a cargo version. The introduction is focused on the description of the use of the aircraft with the subsequent classification of the proposed reconstruction and the compilation of the necessary changes for the reconstruction of the aircraft according to regulations. The work continues with a conceptual and structural design, which provides detailed structural solutions to the barrier. Another part is the strength verification of the designed barrier parts using FEM calculation. The last chapter is a comparison of the modified aircraft with aircraft of the same category used for cargo transport.
Přestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantu
Jílek, Jan ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem přestavby jednomotorového letounu VUT 051 RAY s elektrickou pohonnou jednotkou na dvoumotorovou verzi letounu s názvem VUT 051 RAY-DUO. V práci byl ověřen rozsah centráží VUT 051 RAY-DUO, dále navržena pohonná jednotka s vrtulí v prstenci, stanoveny výkony letounu a ověřena řiditelnost v režimu selhání jednoho z motorů. Návrh nové pohonné jednotky byl ověřen pevnostní kontrolou závěsů prstence a následně byl sestaven rozpočet na přestavbu.
Návrh letounu VUT 051 RAY s uvážením hybridního pohonu
Zeman, Petr ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hybridního pohonu pro malý letoun. Úvodní část nahlíží do problematiky hybridního pohonu a popisuje jeho současné využití v letectví. V další části práce jsou porovnány letouny VUT 051 RAY a Skyleader 600 a je vybrán letoun s lepšími aerodynamickými charakteristikami. Pro zvolený letoun je navržena vhodná koncepce hybridního pohonu. Na základě zvolené koncepce jsou vypočteny základní letové výkony. Následně je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu se zvolenými komponenty pohonu a jejich uspořádáním. V závěrečné části je navrženo motorové lože elektromotoru a konstrukce pro zástavbu baterií.
Koncepce uspořádání ocasních ploch na letounu
Podhorský, Matěj ; Pejchar, Jan (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce nabízí základní přehled koncepcí uspořádání ocasních ploch. Obsahuje teoretický úvod, který vysvětluje pojmy nezbytné pro pochopení problematiky ocasních ploch. V hlavní části jsou představeny nejpoužívanější koncepce uspořádání ocasních ploch, u každé koncepce je uveden stručný popis konstrukce, výhod a nevýhod a letouny, které danou koncepci používají.
The conception of wing arrangement on aircraft
Líška, Lukáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The subject of this bachelor thesis is the vertical alignment of wing at civil and military aircraft as well as the influence of this choice on aerodynamic, flight and operational characteristics. The aim is to show differences between technical, structural and operational requirements on each type of aircraft and the resulting options for wing placement. The summary of this paper are the advantages and disadvantages of low, mid and high wing airplanes following some examples from daily life.
Koncepce uspořádání pohonné jednotky na letounu
Bauer, Martin ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepcemi umístění pohonných jednotek na letounech. Je zde vytvořen přehled uspořádání pohonných jednotek v jednotlivých kategoriích letounů. V práci jsou uvedeny výhody a nevýhody různých řešení z hlediska aerodynamického, pevnostního, konstrukčního, výkonnostního, provozního a bezpečnostního.
Celokovový letoun kategorie UL a LSA s aplikací moderních avionických, řídících a kontrolních systémů
Kadlčík, Jiří ; Třetina, Karel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem celokovového letounu podle předpisů UL-2 a LSA. Byla provedena rešerše letounů v dané kategorii na trhu. Z tohoto rozboru byla navržena koncepce, kterou se práce dále zabývá. Druhá část práce se zabývá avionickým vybavením letounů. Byl proveden rozbor trhu a byla navržena cesta pro modernizaci vybavení pro malé sportovní letouny kategorií UL a LSA.
Návrh úprav letounu VUT 001 MARABU s pohonem vodíkovými palivovými články a bateriemi
Bencalík, Karol ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh přestavby letounu VUT 001 Marabu na pohon pomocí palivových článků a akumulátorů. Byl sestaven přehled komponentů dostupných na trhu, jejich zástavby do letounu společně s konstrukčním návrhem uchycení elektromotoru ke stávající konstrukci. Práce dále obsahuje hmotnostní a centrážní rozbor stanovení letových výkonů a kontrolu stability.
Možnosti využití vodíku v letectví
Jurečka, Radek ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na možnosti využití vodíku v letectví. Seznamuje s existujícími typy palivových článků a možnostmi skladování vodíku. Hlavní část práce se věnuje koncepčnímu návrhu malého UAV s vodíkovým palivovým článkem, který má ukázat možnost zástavby vodíkového pohonu.
Design of single - engine, multi - purpose transport airplane in the CS / FAR category 23
Majtán-Černák, Tomáš ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with a design of single-engine, multi-purpose, transport airplane in Normal category, given by CS/FAR 23. Design is created in highest constructional and technological accordance with L 410 airplane series. Thesis determines airplanes conceptual layout, basic dimensions, basic weight and center of gravity analysis, aerodynamic and aerostatic foundation, flight performances and airplane properties. Thesis arranges various versions of cabin layouts and describes power plant installation and landing gear construction. Results of the thesis shows, that this design is advantageous in various aspects. Design is comparable with competition from perspective of its performances. Financial analysis showed, that costs of development are returnable in relatively low amount of sold airplanes, for a prices, that are lower than a prices, competition is selling similar airplanes for. Moreover, costs of maintenance are expected to be low, as a consequence of using only one engine unit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.