Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 313 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Daně z příjmů a cenné papíry
Cvetanova, Lilia ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Závěr Tato diplomová práce se zabývala zdaněním příjmů z cenných papírů. Tato poměrně rozsáhlá problematika však byla ze značné části omezena. Detailně byly rozebrány způsoby zdanění jen některých druhů cenných papírů, které byly vybrány jako nejvýznamnější investiční nástroje co nejširšího okruhu subjektů. Právě drobní investoři nemají valné povědomí o tom, zda a jakými cestami by ke zdanění příjmů souvisejících s jejich cennými papíry mělo dojít. Řadě otázek tak nebyla pozornost věnována vůbec, nebo byly zmíněny jen okrajově. Co se týče ostatních druhů cenných papírů, bylo by jistě zajímavé zhodnotit způsoby zdanění u směnky či opčních listů a krátce načrtnout i přístup zákona o daních z příjmů k všem ostatním typům cenných papírů. Investičními instrumenty prodělávajícími v poslední době rozkvět, které jsou cenným papírům velice blízké, jsou finanční deriváty. V některých případech je snaha obcházet zdanění příjmů z cenných papírů právě pomocí těchto nástrojů. Samotné zdanění finančních derivátů je však otázkou především účetní, neboť účetní zachycení operací s deriváty se uplatní i pro daňové účely bez dalších úprav. V dnešním globálním světě si však nevystačíme s tak malým trhem cenných papírů, jako je v České republice. Tuzemští investoři často využívají i zahraničních trhů a nakupují zahraniční...
Finančněprávní aspekty autorského práva
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Cílem této diplomové práce je pohled na autorské právo skrze optiku fi nančního práva, konkrétně práva daňového. Autorské právo, jako souhrn oprávnění autora, je subjektivním právem soukromého práva. Většinou se jako první asociace s pojmem autorské právo vynoří celá řada osobnostních práv s ním souvisejících, jako například právo autora na autorství, autorskou korekturu apod. Nepřehlédnutelný význam mají ovšem i práva majetková, která se vážou k využití autorského práva k ekonomickým účelům; a právě tento moment využití je relevantní z fi nančněprávního hlediska. Jak autor, tak i ostatní osoby, jenž jsou subjekty práv s autorským právem souvisejících, případně odvození vlastníci majetkových autorských práv, mají zákonnou povinnost platit daně v souvislosti s dispozicí s autorskými právy. Hned v úvodu je důležité vymezit pojem "fi nančněprávní apekty", resp. určit, co je jeho obsahem. Jedná se o pojem široký, a proto jsem se mu snažila stanovit jasné ohraničení. Výsledkem je vlastní předmět této diplomové práce, kterým je aplikace vybraných druhů daní v oblasti autorského práva a práv s ním souvisejících. Rozboru jsem tedy podrobila daň z příjmů fyzických a právnických osob, daň darovací a dědickou a konečně daň z přidané hodnoty, to vše podle české platné právní úpravy. Problematika autorského práva a práv...
Postavení ručitele v daňovém řízení
Nováková, Alena ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Závěr Je všeobecně známo, že procesní postavení ručitele v daňovém řízení patřilo dlouhá léta k jedné z velice problémových oblastí strávy daní. Právní úprava čítající pouhopouhý jeden odstavec (§ 57 odst. 5) zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů poskytovala prostor mnoha sporům, diskusím a v neposlední řadě i soudním sporům. Toto bylo způsobeno z velké části i proto, že institut ručení jakožto jeden ze zajišťovacích institutů, byl zařazen do části šesté nazvané "Placení daní", ale v zákonných ustanoveních, které mohly mít vliv na pozici ručitele v daňovém řízení, nebyl ručitel nikde výslovně zmiňován, naopak všude byl výslovně zmiňován pouze daňový dlužník. Ručitel byl výslovně zmiňován v ustanovení § 7 odst. 2 ZSDP, kterýmžto ustanovením, byl zařazen mezi třetí osoby zúčastněné na daňovém řízení. Z toho bylo zřejmé pouze to, že ručitel neměl postavení daňového dlužníka včetně jeho práv a povinností, ačkoli ručil ze zákona za nedoplatek daňového dlužníka, pokud mu zákon povinnost ručení uložil a pokud jej k plnění této povinnosti správce daně vyzval. Tato nerovnost procesního postavení daňového dlužníka a ručitele vedla v důsledku k tomu, že ručitel neměl možnost ovlivňovat existenci nebo výši daňového nedoplatku (například vznesením námitky promlčení) a s ním...
Sociální prvky v daních
Loubková, Eliška ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Název diplomové práce je "Sociální prvky v daních". Hlavním cílem této práce je charakterizovat jednotlivé sociální prvky, které lze najít v českém právním řádu. Práce je rozdělena do několika částí. První část obsahuje vymezení základních pojmů jako je sociální prvek, daň a její funkce, hlavní pozornost je věnována redistribuční funkci daně spolu s vysvětlením, co způsobuje nerovnoměrné rozdělení příjmů. Součástí první časti je i popis jednotlivých sazeb, zejména progresivní sazby daně. První část je ukončena charakteristikou rovné daně. Druhá část se zabývá daňovými principy, zákonností, efektivností a různými pohledy na daňovou spravedlnost a její hlavní dva principy, princip prospěchu a princip užitku. Druhou část práce uzavírá kapitola věnovaná popisu přiměřené míry zdanění. Třetí část práce obsahuje popis různých druhů sociálních prvků, tj. vynětí z předmětu daně, úplné a částečné osvobození od daně, standardní a nestandardní odpočty a slevy na dani. Stručný přehled daní, které tvoří daňový systém České republiky, je zařazen na konec třetí části. Poslední část mé práce se zabývá sociálními prvky, které lze nalézt u jednotlivých daní. Diplomová práce je ukončena shrnutím jednotlivých sociálních prvků a nástinem možných změn týkajících se této problematiky v oblasti daňového práva.
Veřejná podpora z pohledu českého a komunitárního práva
Petr, Zbyněk ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Jedním z důležitých faktorů ovlivňující hospodářství každé země je správně nastavený systém poskytovaných výhod. Ty jsou udělovány státem či z veřejných prostředků s cílem přilákat výrobce, který v dané zemi bude produkovat zboží, služby nebo kapitál. To vytváří mimo jiné nové soutěžní vztahy nejenom mezi příjemci různých podpor a státy či veřejnoprávními institucemi, ale také mezi samotnými představiteli států. Ti se snaží přilákat různé investice do zaostalých oblastí též s vidinou politických preferencí. V 90. letech minulého století došlo k zásadnímu přelomu pohledu na české veřejné finance. Objevila se totiž řada problémů, které musela nově vznikající demokracie a tržní ekonomika řešit. To se však neobešlo bez veřejných prostředků. Došlo totiž k podstatnému úpadku velkého množství podniků, které znamenaly utlumení českého obchodu. Tento trend bylo nutno zvrátit právě za pomoci státu. K velice význačné události došlo roku 2004, když Česká Republika přistoupila do Evropské unie jako její rovnocenný člen. Tímto okamžikem se pro ni stala legislativa tohoto společenství, která zahrnuje i oblast veřejných podpor, bezprostředně účinnou. Avšak k přizpůsobení již došlo o mnoho let dříve asociační dohodou. Je nutno tedy aplikovat národní normy spolu s evropskými pravidly. Ty představují velmi rozsáhlou materii,...
Finanční hospodaření neziskové organizace s mezinárodním prvkem
Pilková, Jarmila ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
94 Závěr Cílem mé práce bylo komplexně rozebrat problematiku finančního hospodaření OsMP, a to především v bodech, podléhajících závazné právní regulaci. Domnívám se, že tento cíl byl naplněn, když jsem se nejdříve snažila rozebrat možnosti získávání finančních prostředků na činnost OsMP, dále právní úpravu a významné prvky jejího účetnictví a nakonec zevrubně daňové povinnosti, kterým je podrobena. Mým záměrem bylo také vyzdvihnout aspekty odlišující režim OsMP, i nevýdělečných organizací obecně, od subjektů podnikatelských, a zjistit, který z těchto dvou sektorů je v jednotlivých případech i v celkovém pohledu zvýhodněn. Je třeba říci, že ve srovnání s ostatními nevýdělečnými subjekty se režim OsMP nevyznačuje žádnými zvláštními specifiky. Proto většina toho, co je řečeno v souvislosti s OsMP, platí shodně i na další nevýdělečné organizace, nebo alespoň na ty, které patří do soukromého sektoru. V uvedeném směru musím tedy konstatovat následující. Tzv. neziskový sektor, ačkoli měl zatím pouze 20 let ke svému znovuzrození a rozvoji, zaujímá už nyní v našem státě významnou pozici při plnění rozličných potřeb obecného či veřejného zájmu, které nemůže či nechce naplňovat sektor podnikatelský či stát sám. Organizace s mezinárodním prvkem je specifickým subjektem, jehož prostřednictvím působí na území České...
Právní regulace evropských programů v programovém období let 2014 - 2020
Kuchtová, Samanta ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
1 Shrnutí Diplomová práce se zabývá problematikou evropských programů a jejich právní úpravou. Autor zejména charakterizuje programová období let 2014 - 2020 v komparaci s programovým obdobím let 2007 - 2013. V první části diplomové práce autor vymezuje stěžejní instituty evropských programů. Jedná se především o definici politiky hospodářské, sociální a územní soudržnosti, jakožto jedné z nejdůležitějších politik Evropské unie, dále o definici programového období jako sedmiletého cyklu, v rámci kterého dochází k čerpání finančních prostredků z Evropské unie. Na tyto stěžejní pojmy navazuje definování Evropských strukturálních a investičních fondů, sloužících jako finanční nástroje k čerpání finančních prostředků z Evropské unie, operačních programů a prioritních os, které si Česká republika pro konkrétní programové období stanoví. To vše je zasazeno do kontextu rozpočtové politiky České republiky spolu s vymezením právních předpisů jak na národní, tak i na evropské úrovni. Ve druhé části autor přibližuje jednotlivá programová období, kterých se Česká republika po vstupu do Evropské unie v plném rozsahu účastnila. Jedná se o programové období let 2007 - 2013 a následně o současné programové období let 2014 - 2020. V rámci těchto cyklů jsou uvedeny zejména dokumenty vydávané pro konkrétní programové období,...
Právní úprava loterií a jiných podobných her
Rapsa, Lukáš ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Závěr Ve své diplomové práci "Zákon o loteriích č. 202/1990 Sb. se zaměřením na právní regulaci pokeru v České republice" jsem popsal právní stav týkající se loterií, jiných podobných her a sázek. Zabýval jsem se jak občanskoprávní úpravou, tak i úpravou trestní. Stěžejní pro tuto práci byl však zákon o loteriích. Popsal jsem obecné podmínky pro povolení a provozování loterií a jiných podobných her se specializací na provozování her v kasinu, neboť jak jsem při psaní této práce zjistil, jde o jedinou možnost provozování pokeru dle zákona o loteriích. Pro nejobecnější označení všech loterií a jiných her, spadající jak pod regulaci loterijního zákona, tak i pro ostatní hry, používám v této práci obecný termín "hazard" či "hazardní hry". Klíčovým znakem "hazardu" či "hazardních her" je, že účastník vkládá finanční částku v určité výši s nejistým očekáváním výhry, která svou výší převyšuje vloženou částku. Výhra je podmíněná pravidly, dle zákona o loteriích - herním plánem, která jsou v drtivé většině z dlouhodobého hlediska v mírném neprospěchu pro účastníka. Pro řešení otázky, zda je poker sportem, či hazardní hrou, se mi nepodařilo nalézt jednoznačnou odpověď. Neboť i přes mnoho argumentů svědčících ve prospěch pokeru jako sportu, nelze dle mého názoru označit poker bez pochybností jako sport. Sportem se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 313 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 MARKOVÁ, Hedvika
6 MARKOVÁ, Helena
1 Marková, Hana,
6 Marková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.