Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem
Vašutová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem je prací speciálně pedagogického charakteru a jejím cílem je seznámit čtenáře s problematikou komunikace u dětí s Downovým syndromem. Teoretická část je zpracována na základě analýzy české a cizojazyčné odborné literatury a elektronických informačních zdrojů. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol, z nichž první se zabývá obecně komunikací a vývojem řečových a jazykových schopností u dětí intaktních. Druhá kapitola je věnována Downovu syndromu, kde se autorka práce zabývá nejen jeho terminologickým vymezením a etiologií, ale také narušenou komunikační schopností dětí s Downovým syndromem, logopedickou intervencí a alternativní a augmentativní komunikací. Empirická část této bakalářské práce je zpracována ve třetí kapitole. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza rozvoje komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem. Na jeho základě pak byly stanoveny cíle dílčí a výzkumné otázky. Naplnění stanovených cílů bylo dosaženo díky výzkumnému šetření kvalitativního charakteru, při kterém byly použity následující metody: analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů, doplňující polostrukturované rozhovory s rodiči a pozorování. Výstupem tohoto výzkumného šetření je zpracování případových...
Využití Montessori pedagogiky při logopedické prevenci u dětí předškolního věku
Doutnáčová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tématu montessori pedagogiky a jejího využití při logopedické prevenci u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je analýza metod využívaných v montessori pedagogice při poskytování logopedické prevence v montessori mateřských školách. Bakalářská práce je koncipována do tří kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou popsána teoretická východiska, o které se práce opírá. Na základě odborné literatury kapitoly definují obě zvolená témata. V první teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky z oblasti logopedie. Obsahem jsou informace o komunikaci, o vývoji řeči a jazyka, o oblastech, které tento vývoj ovlivňují a na závěr o logopedické prevenci. Druhá část popisuje další oblast, kterou se práce zabývá, a tedy montessori pedagogiku, její principy, vznik a aktuální podobu v Česku i ve světě. Třetí kapitolu práce tvoří empirická část, která se věnuje samotnému výzkumnému šetření. Pro výzkumné šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu. Pomocí rozhovorů a přímého pozorování ve dvou zvolených mateřských montessori školách v Praze byl analyzován průběh logopedické prevence v zařízeních. Dále byly zkoumány metody a pomůcky typické pro montessori vzdělávání a možnost jejich využití při logopedické prevenci. Na základě šetření byla ověřena možnost...
Pohled rodičů na logopedickou intervenci a profesi logopeda
Novotná, Jitka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem rodičů na proces logopedické intervence a profesi logopeda. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Úvodní kapitola popisuje jednotlivé části procesu logopedické intervence, a to konkrétně logopedickou diagnostiku, terapii a prevenci. Druhá kapitola se zabývá jednotlivými resorty, ve kterých se lze setkat s logopedickými pracovníky. Následuje kapitola, která detailně rozebírá kompetence jednotlivých logopedických profesí a také jejich nutnou profesní přípravu. Čtvrtá a zároveň poslední kapitola teoretické části je věnována rodičům dětí s narušenou komunikační schopností. Je rozebrána jejich role a podíl v procesu logopedické intervence. Následně je tato problematika také popsána v kontextu realizace distančních terapií v průběhu pandemie Covid-19. V praktické části diplomové práce jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumu, ve které bylo provedeno dotazníkové šetření vlastní konstrukce za podpory realizace rozhovorů. Hlavním cílem bylo analyzovat pohled rodičů na logopedickou intervenci a profesi logopeda. Dílčí díle si kladou za úkol zjistit váhu, jež rodiče přikládají logopedické péči, míru spokojenosti a také podíl účasti procesu logopedické intervence, dále prozkoumat informovanost rodičů o profesi logopeda a zjistit postoje rodičů k...
Logopedická intervence u dospělých osob s kognitivně-komunikačními deficity
Stöcklová, Alžběta ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem realizace logopedické intervence u dospělých osob s kognitivně-komunikačními deficity. Text práce je rozdělen na část teoretickou a empirickou, které společně tvoří pět kapitol. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. V první kapitole stručně charakterizuje problematiku kognitivně-komunikačních deficitů. Dále podrobně představuje vybrané typy onemocnění, které souvisejí s empirickou částí práce. Čtvrtá kapitola popisuje logopedickou intervenci u daných onemocnění. Poslední kapitola představuje empirickou část práce. Pro realizaci výzkumu bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Pomocí případových studií byla popsána logopedická intervence u dospělých osob s kognitivně-komunikačními deficity a následně byly zhodnoceny její dvě složky - logopedická diagnostika a terapie. Kromě kazuistiky byly využity metody polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a sběru dat z dokumentů. Klíčová slova logopedická intervence, kognitivně-komunikační deficit, syndrom demence, vývojový mentální deficit, případová studie, komunikace
Předčasné narození jako příčina vzniku narušené komunikační schopnosti
Šonská, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku logopedie. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem se může předčasné narození odrazit při vzniku narušené komunikační schopnosti, bude přiblížena problematika předčasného porodu, psychomotorický a řečový vývoj u nedonošených dětí, který bude srovnán s vývojem řeči u dětí intaktních. Zároveň bude zjišťována celková úroveň a možnosti péče o předčasně narozené děti s narušenou komunikační schopností. Výzkumná část bude zpracována v souladu s kvalitativními výzkumnými metodami. Bude využit rozhovor a případová studie. Výzkumný vzorek budou tvořit respondenti ve věku od 4 do 6 let narozeni před 34. týdnem těhotenství a jejich rodiče. Klíčová slova: předčasné narození, porod, nízká porodní váha, nezralost, těhotenství, logopedie, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence
Narušená komunikační schopnost u osob s mozkovou obrnou a její vliv na komunikaci a socializaci jedince
Hálová, Barbora ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma vývojové dysartrie a na vliv, kterým působí na komunikaci a socializaci jedinců s mozkovou obrnou. Závěrečná práce obsahuje část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je členěna do několika dalších oddílů, které popisují postižení mozkovou obrnou, jež je nezbytné pro pochopení celé problematiky, s tím související narušenou komunikační schopnost, dále dysartrii a komunikaci a socializaci u těchto jedinců. Následující část práce se věnuje analýze vlivu narušené komunikační schopnosti na komunikaci a socializaci osob s mozkovou obrnou. V kapitole je nejdříve popsáno výzkumné šetření prováděné kvalitativní metodou, polostrukturovaným rozhovorem, a dále je uvedena analýza jeho výsledků. Průzkumu se zúčastnilo šest osob s vývojovou dysartrií. Výzkumné šetření si kladlo za cíl analyzovat, jak narušená komunikační schopnost zvaná vývojová dysartrie působí na komunikaci a socializaci těchto osob, jak je ovlivňuje v každodenních situacích, čím se tyto situace nejvíce vyznačují, co mají společného a jak vývojová dysartrie ovlivňuje motivaci těchto osob do budoucnosti. Analýza výsledků výzkumného šetření ukázala, že vliv vývojové dysartrie na život těchto osob vychází z několika faktorů. Samotné postižení mozkovou obrnou se ukázalo být velkým problémem. Za velmi...
Fonologické schopnosti dětí v předškolním věku
Kukolová, Alice ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je speciálně pedagogického zaměření a zabývá se fonologickými schopnostmi dětí v předškolním věku. Práce je strukturována na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části práce se čtenář seznamuje s charakteristikou dítěte v předškolním věku, na jakých principech funguje školní vzdělávací systém v České republice vycházející z platné legislativy, jak posuzujeme školní zralost a připravenost dítěte a dále nastiňuje oblasti diagnostiky dítěte předškolního věku. Rovněž práce představuje různá rozdělení ontogeneze řeči, jazyka a komunikace a charakterizuje jednotlivé jazykové roviny. Práce také popisuje vývoj fonologických schopností a fonologické schopnosti uvádí v souvislost s počáteční čtenářskou gramotností. Samostatná podkapitola je věnována možným diagnostickým nástrojům pro diagnostiku fonologických schopností a další podkapitola čtenáře podrobně seznamuje s Baterií testů fonologických schopností od Gabriely Seidlové Málkové a Markéty Caravolas, která byla použita v empirické části práce. V empirické části se práce zabývá analýzou fonologických schopností dětí v předškolním věku. Ve dvou třídách dvou mateřských škol bylo provedeno kvalitativně orientované výzkumné šetření, zvolena byla metoda pozorování, analýza výsledků činnosti a analýza anamnestických...
Narušená komunikační schopnost u předčasně narozených dětí
Mikulášková, Eva ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u předčasně narozených dětí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol věnovaným vývoji dětské řeči, předčasně narozeným novorozencům a péči o předčasně narozené novorozence. První kapitola popisuje řeč a jazyk, ontogenetický vývoj řeči, jazykové roviny v ontogenezi řeči a narušení komunikační schopnosti v dětství. Druhá kapitola definuje předčasně narozeného novorozence a rozebírá nejčastější poporodní komplikace. Kapitola třetí je věnována péči o předčasně narozené novorozence v naší zemi, popisuje logopedickou péči u těchto dětí a také jejich prognózu. Praktická část je zpracována na základě metod kvalitativního výzkumného šetření. Zvolena byla triangulace výzkumných metod - analýza dokumentů, pozorování a rozhovor. Hlavním cílem bylo popsat, jakým způsobem se projevuje narušená komunikační schopnost u předčasně narozených dětí. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké poporodní komplikace se vyskytují u předčasně narozených dětí. K dosažení cílů výzkumného šetření bylo formulováno pět výzkumných otázek. Do výzkumné šetření bylo zařazeno pět respondentů, konkrétně čtyři chlapci a jedna dívka. Na základě získaných dat byly vypracovány případové studie jednotlivých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 KORANDOVÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.