Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny v komunikačních strategiích u osob se sluchovým postižením v období pandemie COVID-19
Kamienová, Barbora ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na jedince se sluchovým postižením a změnu jejich komunikace s příchodem pandemie COVID-19 a s ní souvisejícími vládními opatřeními. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezené termíny a oblasti, které jsou nezbytné pro komplexní pochopení problematiky. První kapitola se zabývá především vymezením sluchu, sluchového postižení a různých přístupů k lidem se sluchovým postižením. Druhá kapitola představuje obecný pohled na mezilidskou komunikaci, specifika v komunikaci u lidí se sluchovým postižením a možnosti, které jim pomáhají v komunikaci s majoritní společností. Ve třetí kapitole je popsána situace týkající se pandemie COVID-19, zaměřuje se také na nejdůležitější opatření, která mohla u jedinců se sluchovým postižením zapříčinit jakékoli bariéry. Hlavním cílem praktické části je zjistit, zda se s ohledem na pandemii změnila komunikace u lidí se sluchovým postižením a v jakých případech. Další výzkumné otázky se zabývají využitelností a spolehlivostí služeb poskytujících podporu lidem se sluchovým postižením. Tyto položky zjišťují, zda jsou služby více potřebné, než před pandemií a v jakých situacích je lidé nejčastěji využívají. Pomocí výzkumu jsou zjišťovány i další možné bariéry, které se během pandemie COVID-19...
Kvalita života osob se sluchovým postižením
Hradilová, Tereza
Disertační práce s názvem Kvalita života osob se sluchovým postižením se zaměřuje na aktuální problematiku týkající se hodnocení kvality života u dospělých osob se sluchovým postižením v České republice. Koncepčním východiskem předkládané práce je aktuální odborné paradigma, kladoucí důraz na well-being v životě jedinců se specifickými potřebami. Text pojednává o multidimenzionálním charakteru pojmů kvalita života a kvalita života týkající se zdraví. Osvětluje subjektivní a objektivní část tohoto širokého a aktuálního konceptu. Jedna teoretická kapitola práce je zaměřena na oblast sluchového postižení u dospělých osob v souvislosti s aspekty, které se váží ke kvalitě života u této skupiny populace. Zmíněny jsou rysy osobnosti člověka se sluchovým postižením a aktuální společenská problematika, která se váže ke sluchové ztrátě a potažmo se promítá do celkového hodnocení kvality života osob s tímto senzorickým postižením. Jedna z podkapitol této části textu se věnuje klíčovým faktorům, které ovlivňují osobní prožívání kvality života v případě sluchové ztráty. Výzkumná část práce se zabývá metodikou, průběhem a vyhodnocením provedených kvantitativních a kvalitativních výzkumných šetření. V rámci kvantitativního šetření byly použity dva dotazníky (autorský dotazník a dotazník Světové zdravotnické...
Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Vrána, Jaroslav ; Hradilová, Tereza (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tématem hierarchie hodnot dospívajících jedinců s poruchami chování. Práce je rozdělena na část teoretickou, která má čtyři kapitoly a část výzkumnou čítající dvě kapitoly. První kapitola teoretické části se věnuje speciálně pedagogickým východiskům, vývoji speciální pedagogiky a jejímu přínosu, průběhu historického vývoje s dělením jednotlivých období a dále poruchám chování v širším smyslu. Druhá kapitola je zaměřena na poruchy chování v dětském věku a dospívání, jejich základní klasifikaci, příčinám vzniku, diagnostickým kritériím a prevenci a nápravám poruch chování. Třetí kapitola pojednává o hodnotách a hodnotové orientaci, jejich klasifikování, uspořádání a členění. Součástí kapitoly jsou i postoje, přesvědčení a preferování hodnot dospívajících jedinců. Poslední kapitola teoretické části je věnována osobnosti a jejím složkám, vývojovému období pubescence a adolescence a významu rodiny v období dospívání dítěte. Empirická neboli výzkumná část práce si klade za cíl zjistit, jaké hodnoty jsou zastávány dospívajícími jedinci s poruchami chování. Na základě toho byly stanoveny dílčí cíle, kterými jsme zjišťovali, zda existují rozdíly v hierarchii hodnot u dospívajících jedinců s poruchami chování a bez poruch chování. Dále pak zda existují rozdíly v hierarchii hodnot...
Inkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením z pohledu rodičů
Sůsová, Kristýna ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v České republice z pohledu rodičů. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách věnuje sluchovému postižením obecně, možnostem rehabilitace a používání kompenzačních pomůcek či logopedické intervenci. Dále také popisuje vzdělávání žáků se sluchovým postižením v České republice ve školách pro žáky se sluchovým postižením, ale i ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Přibližuje možnosti vzdělávání a podpory od narození dítěte po studium na vysoké škole. Následně přibližuje zahraniční modely vzdělávání žáků se sluchovým postižením ve čtyřech vybraných státech. Cílem empirické části bylo zmapovat aktuální situaci v inkluzivním vzdělávání žáků se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Dále popsat klady a zápory inkluze, spolupráci s pedagogy, adaptaci a vzdělávání s intaktními spolužáky a v neposlední řadě i zjistit, jak vnímají inkluzi pedagogové a zda se jejich názory shodují s názory rodičů. K získání potřebných dat byla využita metoda polostrukturovaných rozhovorů s rodiči žáků se sluchovým postižením a s pedagogy, kteří již mají zkušenost se vzděláváním těchto žáků. Metoda rozhovorů byla doplněná o analýzu žákovské dokumentace. Ve výzkumu bylo zjištěno, že inkluze je vnímána především pozitivně, ale největší problém...
Komunikační schopnosti žáků s PAS v České republice a Velké Británii
Lauková, Štěpánka ; Hradilová, Tereza (oponent)
Speciálně-pedagogická praxe se liší v mnoha evropských zemích. V České republice je striktně předepsán a vymezen Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání, které spadá pod oblast speciálního vzdělávání. Ve Velkém Británii je naopak velmi rozšířena inkluze a žáci jsou vzděláváni podle Národního vzdělávacího programu, který je poté učitelem přizpůsoben dle potřeb žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Během své pracovní zkušenosti na pozici speciálního pedagoga, jak v České republice, tak Velké Británii, jsem si ověřila výhody obou vzdělávacích systémů. Téma práce jsme zaměřila na žáky s poruchou autistického spektra (PAS) a jejich komunikační schopnosti. Najít správný komunikační přístup ve výuce žáků s poruchou autistického spektra je stěžejním bodem. V průběhu procesu jsem zaznamenala, jaké komunikační přístupy byly ve výuce zvoleny a jak dále ovlivnily úspěšnost v dalším vzdělávání v rámci předmětů zaměřených na rozvoj komunikační schopnosti. Rigorózní práce je členěna do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je popsána porucha autistického spektra, první historické zmínky o autismu, jeho symptomy, druhy, terapie a komunikační přístupy, které jsou doporučeny pro práci s žáky s poruchami autistického spektra. Praktická část popisuje práci s žáky s poruchou...
Penzion pro seniory
Hradilová, Tereza ; Struhala, Karel (oponent) ; Jelínek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je projektová dokumentace pro stavební povolení penzionu pro seniory. Tento objekt má být navržen jako objekt s téměř nulovou spotřebou energie. Diplomová práce se dělí na tři části a to stavební, technika prostředí staveb a volitelná část. Navrhovaný objekt se nachází ve Zlínském kraji v podhůří Hostýnských vrchů v centrální části obce Chomýž. Objekt se nachází na parcele číslo 80 a 81 v katastrálním území Chomýž. Penzion pro seniory obsahuje 8 bytů. Celý objekt je řešen bezbariérově. Objekt je dvoupodlažní, nepodsklepený, samostatně stojící. V 1 NP jsou čtyři byty, jídelna, hygienické zázemí, technické zázemí a zázemí pro zaměstnance. V 2 NP jsou také čtyři byty, společenská místnost, ordinace lékaře a kadeřnictví. Objekt bude mít plochou extenzivní vegetační střechu. Konstrukční systém objektu je kombinace podélného a příčného. Základy jsou tvořeny konstrukčně vyztuženými betonovými základovými pásy. Obvodové nosné zdivo je z keramických tvárnic, stejně jako svislý nosný systém uvnitř budovy. Stropní konstrukce je ve všech podlažích tvořena z železobetonových panelů SPIROLL. Schodiště jsou řešena jako železobetonová prefabrikovaná. Zateplení bytového domu je provedeno pěnovým polystyrenem v certifikovaném systému ETICS. Volitelná část diplomové práce obsahuje řešení tepelných mostů u atiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.