Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Price convergence: What can the Balassa-Samuelson model tell us?
Holub, Tomáš ; Čihák, Martin
Tato práce poskytuje teoretický referenční bod pro diskuse o úpravách cenových hladin a relativních cen. Autoři přestavují “vnořený” model spojující Balassa-Samuelsonův model rovnovážného reálného kurzu s modelem akumulace kapitálu a s poptávkovou stranou ekonomiky. Následně ukazují, jak může být tento model obecně aplikován na případ řady komodit s různou mírou obchodovatelnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Price convergence to the EU: What Do the 1999 ICP Data Tell Us?
Čihák, Martin ; Holub, Tomáš
Tato práce analyzuje cenovou konvergenci České republiky a dalších zemí střední a východní Evropy s Evropskou unií (EU). Jsou použita srovnání jednotlivých zemí na základě International Comparison Project (ICP) z roku 1999.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Drahocennost odhozených předmětů, to jest smetí, jako materiálů pro film, fotografii a animaci
Tomić, Miloš ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Bregant, Michal (oponent) ; Kaplický, Martin (oponent)
Práce s krátkým přihlédnutím ke konzumní společnosti se pomocí vizuálního umění snaží zodpovědět 2 otázky. je umění to, co může změnit vztah člověk-předmět a předmět-smetí? je vztah s předměty jen nácvik pro vztah s lidmi?
Obraz a událost
Bagdasarov, Georgy ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Petráň, Tomáš (oponent)
Práce "Obraz a událost" ve svém textu pojednává o rozdílu mezi mimetickými technikami čtení a o topologii vidění. Skrze světlo v obraze a v události ohledává způsoby zjevení prostoru a času vzniklé v tomto rozdílu.
Pablo. G. del Amo - střihačské fragmenty
Toupalová, Kristýna ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Trajkov, Ivo (oponent)
Diplomová práce vznikla jako imaginární film, který přejímá strukturu snímku Carlose Saury Elisa, vida mía (Eliso, můj živote, Španělsko 1976). Hlavními postavami jsou střihač Pablo G. del Amo, režiséři Carlos Saura a Víctor Erice a producent Elías Querejeta, kteří zanechali hlubokou stopu ve španělské kinematografii druhé poloviny dvacátého století. Můj film se ale omezuje na období 1965 ? 1976, tedy na začátek jejich spolupráce. Pro tu byla příznačná snaha točit autorské filmy, docílit jisté kontinuity tvorby a vyjádřit se jak jen to bylo možné kpolitické situaci ? jedná se o dobu konce diktatury generála Franca. Dalším zcílů Querejetovy produkce bylo vychovat kritické diváky, respektive dokázat, že takové publikum už existuje. Saurův nejosobnější film Eliso, můj živote uzavírá jednu etapu tvorby všech mých postav a znamená zlom. Jeho práce sčasoprostorem a smotivy navádí a směruje můj film tak, aby vyprávěl o zvoleném období a filmech jen zurčitých úhlů pohledu. Tak je možné pracovat srůznými druhy materiálů: shistorickými fakty, dobovým tiskem, analýzami filmů i autobiografickými údaji. To vše tvoří různé linie, které se proplétají. Životní příběh Pabla G. del Ama je natolik osudový pro jeho rozhodnutí věnovat život filmu, že mu patří několik sekvencí. Můj film by měl zprostředkovat vzpomínkový charakter, příznačný pro zkoumaný materiál. Téma paměti dává postavám impulzy kpřesunům včasoprostoru, do dětství, představ či snů. Paměť, jak osobní, tak i společenská, není pojímána jen ve smyslu vzpomínání, ale i záměrného vytěsňování.
Úzký formát na osm
Procházka, Jiří ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Tematem bakalarske prace je 8mm filmovy prouzek s obrazky. David mezi Goliasi. Cilem neni rehabilitace nejmensi filmove suroviny, ani jeji obhajoba. Duvod je mnohem prostsi, az sobecky. Jsem nemocen. Vidim same pixely, megascreeny, chipy, sumy....
Optofonetické harmonie
Klímová, Blanka ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Bagdasarov, Georgy (oponent)
Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.
Vertikalita ve tvorbě Kennetha Angera
Brajnik, Črt ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
V této práci se analyzuje tvůrčí opus amerického režiséra Kennetha Angera, který pracoval od konce 40. let (jeho první film je Fireworks z roku 1947) až do dnešní doby. Existuje několik tématů, které se nabízejí peru zvídavého ducha . V podstatě se jedná
Fotocitlivá vrstva a její domácí připrava
Krajbich, Josef ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Práce se zabývá domácí výrobou fotocitlivé vrstvy z běžně dostupných chemikálií. Je to alternativní kuchařka pro ty, kteří nechtějí být závislí na výrobě fotomateriálu komerčními firmami.
Křivka v n-té dimenzi
Oraský, Jan ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Pro mou práci mi byl inspirací text, který se věnuje úloze křivolaké čáry jako estetické jednotce. K přesnějšímu pochopení mého záměru jsem si zvolil teoretickou studii profesora Josefa Valušiaka. Jeho text je mi inspirací pro rozvoj vlastních úvah, které vychází ze zamyšlení se nad uměleckou hodnotou tvarů, křivek a jejich průběhu. Ony pomyslné křivolaké čáry či křivky naplňují naše okolí a výrazně ovlivňují naše vnímání světa. Tato jejich vlastnost se samozřejmě promítá i do umělecké tvorby filmového díla a také do jeho vnímání ze strany diváka. Práce využívá teoretickou úvahu zkušeného filmového umělce jako podklad pro nástavbu o teorii křivolakých čar.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Čihák, Marek
12 Čihák, Martin
3 Čihák, Matěj
1 Čihák, Michael
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.