Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 317 záznamů.  začátekpředchozí294 - 303dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důvody umístění dívek do diagnostického ústavu (zaměřeno na diagnostický ústav a Středisko výchovné péče Na Dlouhé mezi 19, Praha 4 - Hodkovičky)
Kahounová, Klára ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Práce se věnuje problematice diagnostického ústavu a především důvodům umístění dívek do diagnostického ústavu. Je zaměřena konkrétně na Diagnostický ústav a Středisko výchovné péče Na Dlouhé mezi 19, Praha 4 - Hodkovičky. Teoretické kapitoly se věnují diagnostickému ústavu obecně i konkrétně popisu fungování výše zmíněného Diagnostického ústavu v Praze 4 - Hodkovičkách v rámci diagnostického pobytu. Dále pak definici a klasifikaci poruch chování, přiblížení fáze adolescence a popisu rodinného prostředí jako sociálního modelu. Praktická část se věnuje realizovanému výzkumu a jeho výsledkům - důvodům, které vedly k umístění dívek do diagnostického ústavu. V poslední části práce je několik případových studií, jejichž součástí je i popis subjektivního vnímání důvodů k umístění konkrétních dívek.
Možnosti speciálně pedagogické podpory vysokoškolských studentů se zrakovým postižením
Bartoňová, Tereza ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Tato diplomová práce sc zabývá možnostmi podpory vysokoškolských studentů se zrakovým postižením. Mohlo by se na první pohled zdát, že tato podpora již nemá ve vysokoškolském studiu místo. Nejsou žádné instituce podobné speciálně pedagogickým centrům, či pedagogicko-psychologickým poradnám, přesto však je potřeba při studiu jedince s handicapem na speciální podporu myslet a poskytovat ji. V případě studentů vysokých škol již nepůjde o individuálně vzdělávací plány pro učitele, ani není zapotřebí dohlížet, aby jedinec včas navštěvoval svého specialistu z oboru medicíny, ale je potřeba zajistit vhodné kompenzační pomůcky, upravovat studijní prostředí, přizpůsobovat průběh a formu zkoušek. Diplomová práce má pět částí, každá je rozdělena na jednotlivé kapitoly. V první části se práce zabývá vývojem jedince v období adolescence a mladé dospělosti (věk 15 až 26 let). Je zde popsán jak vývoj jedince bez handicapu, tak vývoj jedince s těžkou vadou zraku, který má svá specifika. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti speciálně pedagogické podpory čichového vnímání osob se zrakovým postižením na základě vyšetření čichu
Šumníková, Pavlína ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Strnadová, Iva (oponent)
Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován zajeden z kompenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob se zrakovým postižením. Pro naplnění cíle práce byly využity standardizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 154 probandů, 77 osob se zrakovým postižením (45 mužů a 32 žen) a 77 osob vidících jako kontrolní skupiny. Podmínkou k účasti osob se zrakovým postižením byl výskyt zrakové vady déle než pět let a stupeň zrakové vady (podle WHO, 1992) v kategorii těžké slabozrakosti, praktické a úplné nevidomosti. Osoby kontrolní skupiny byly vybírány následně tak, aby se shodovaly s osobami se zrakovým postižením věkem a pohlavím. Součástí použitých metod byla kritická analýza odborné literatury pro pochopení struktury čichového analyzátoru, procesu přenosu čichové informace, úrovně čichového vnímání během vývoje a zrání člověka a funkce čichu u osob se zrakovým postižením v kontextu dosud známých výzkumů čichového vnímání těchto jedinců. Vlastní výzkum byl vyhodnocen na základě standardních matematických a statistických metod. Pro hodnocení jednotlivých testů byly použity standardizované manuály, jež byly součástí testovaných setů. Získané výsledky...
Tyfloturistický oddíl při škole Jaroslava Ježka - volnočasové aktivity pro děti se zrakovým postižením
Jantová, Alžběta ; Vachulová, Jana (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Tyfloturistický oddíl působí jen v minimálních obměnách na Škole Jaroslava Ježka pro zrakově postižené již několik desítek let. Úkolem oddílu je organizovat a podporovat aktivity volného času dětí se zrakovým postižením v průběhu celého roku. Na činnostech se podílí dobrovolníci hlavně z řad studentů. Cílem této práce je zmapovat činnost Tyfloturistického oddílu a zjistit, jaký je jeho přínos pro děti se zrakovým postižením. V první části shrnuji poznatky o vývoji dětí v mladším a starším školním věku, se zvláštním přihlédnutím k jejich potřebám a významu vrstevnické skupiny. Práce se dále zabývá volným časem a aktivitami volného času u dětí se zrakovým postižením. Představuje možnosti volnočasového vyžití a organizace, které se jím zabývají. Jedna kapitola je věnována Tyfloturistickému oddílu, jeho historii, tradicím a současnosti. Přínos Tyfloturistického oddílu pro děti se zrakovým postižením byl zkoumán na základě dotazníkového šetření. Na základě výsledků je možné říci, že účast na akcích Tyfloturistického oddílu je pro děti nezapomenutelným zážitkem a volnočasovým aktivitám dětí se zrakovým postižením by se měla věnovat pozornost i do budoucna.
Hry a pomůcky pro těžce zrakově postižené děti a jejich vidící vrstevníky
Pišlová, Kristýna ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce "Hry a pomůcky pro těžce zrakově postižené děti a jejich vidící vrstevníky" má čtyři části. První část se zabývá teorií her, druhá se zabývá didaktickými, kompenzačními i takovými pomůckami, které jsou určeny ke hrám. Třetí kapitola se věnuje výrobě hmatových her, knížek a pomůcek. Tomu, jaké materiály využít, čemu se při výrobě vyvarovat. Čtvrtá část obsahuje konkrétní ukázky her, knížek a pomůcek vhodných pro těžce zrakově postižené děti a jejich vidící vrstevníky. Přičemž ani jedna strana není zvýhodněna. V této části jsou popsány hry běžně vyráběné, které jsou použitelné bez jakýchkoli úprav nebo jen s jednoduchými úpravami. Ještě jsou tu zařazeny známé společenské hry, které je nutno vytvořit celé znovu. Najdeme zde také hry, knížky a pomůcky, které byly prvotně vytvořené pro těžce zrakově postižené děti, ale využívat je mohou i děti intaktní a všichni ti, kteří si s těžce zrakově postiženými hrají.
Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním
Jůzová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem analýzy nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním. V teoretické části popisuji jednotlivé oblasti týkající se daného tématu, to znamená rodinu, psychické a dalšími potřeby jak rodičů, tedy vychovatelů, tak zdravotně znevýhodněných dětí, stejně jako speciálně pedagogické a sociální potřeby. V praktické části diplomové práce se zabývám analýzou zmíněných potřeb, při které vycházím ze dvou případových studií rodin dětí se zdravotním znevýhodněním. Porovnávám přístup zrakových terapeutů, profesionální podporu, které se rodině a dítěti dostalo, a vlastní rodinné zázemí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 317 záznamů.   začátekpředchozí294 - 303dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.