Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou
Veselá, Monika ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen eklektický přístup. Zaměření je zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých přívrženců dzogčhenu. Tento kontext je v praktické části...
Nalezenci
Marešová, Jitka ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Halířová, Martina (oponent)
Diplomová práce "Nalezenci - Historický vývoj a souvislosti ve vztahu k současné situaci v České republice" má za cíl prozkoumat historický vývoj nalezenectví dětí od doby starověkého Řecka a Říma do současnosti, a to na území Evropy, od 18. století se zaměřením na České země. Zvláštní část v práci je zaměřena na křesťanský přínos v dané problematice. Kromě vývoje péče o nalezence se práce věnuje celospolečenským změnám, které vedly ke snížení četnosti nálezu dítěte. Práce se snaží zmapovat současnou situaci v České republice týkající se nalezených dětí, zjistit jejich četnost a na základě sondy výskytu náhodně nalezených mrtvých či živých dětí kriticky zhodnotit diskuzi o anonymním odkládání dětí na příkladu babyboxů. Konec práce je věnován medailonkům malých nalezenců, které ilustrují jednotlivé pravděpodobné příběhy v rámci jednotlivých historických etap a společenských vrstev. V diskuzi je reflexe historického vývoje promítnuta do současné situace ohledně nalezených dětí v České republice a do úvahy ohledně příčin rozhodnutí odložit dítě v minulosti a dnes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Posmrtný život v evangelických představách
Zálešáková, Debora ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Landová, Tabita (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem posmrtného života v evangelických představách. Klade si za cíl zjistit, jaký prostor má evangelictví pro hledání útěchy (po smrti mladého člověka) v představách o posmrtném životě. Teoretická část pojednává o problematice smrti a posmrtného života v antropologických a v biblických souvislostech. Dále vymezuje pojem pohřeb a útěcha. V analytické části jsou rozebírány rozhovory se čtyřmi evangelickými faráři a farářkami. Tématem rozhovorů je pohřeb mladého člověka a pohřeb, který pro respondenty byl osobně zraňujícím pohřbem. Následuje téma osobního postoje ke smrti, způsobu vyrovnání se s ní, představách o posmrtném životě a hledání útěchy v neštěstí. Pomocí metodologie kvalitativního výzkumu je řešena výzkumná otázka analytické části, která se zaměřuje na téma, jak se konkrétní evangeličtí faráři v souvislostech věrouky vyrovnávají se smrtí mladého člověka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potřebuje komunitní práce teorii?
Juráčková, Anna ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda a jak je komunitní přístup u jeho vůdčích osobností založen na teorii. Práce seznamuje se novodobým koncepty společenství-komunity, které se může jevit jako aktuální východisko pro komunitní práci. Představuje nejprve široké spektrum často využívaných definic a posléze nabízí takový pohled na společenství-komunitu, který vychází z vědních disciplín jako je filozofie, teologie, politická filozofie - komunitarismus a v neposlední řadě předkládá také sociologické a okrajově pak také antropologické pojetí společenství. Ve výzkumné části seznamuje čtenáře s pěti vůdčími osobnostmi, které se v minulosti zabývaly nebo se doposud věnují práci ve společenství. Skrze výběr hlavních myšlenek osobností, charakterizujících jejich přístup k praxi, zkoumáním jejich vztahu k teorii a nahlížení na společenství autorka zjišťuje, zda považují teoretickou oporu pro svoji praxi za potřebnou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Duchovní péče v nemocnicích. Dosavadní praxe, zkušenosti a očekávání na příkladu vybraných pražských nemocnic
Plačková, Marie ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Autorka si klade za cíl reflektovat současnou podobu nemocniční duchovní péče v České republice v porovnání s jejími začátky. Teoretická část diplomové práce představuje pohled na člověka jako na celistvou bytost s duchovními potřebami, ze kterého vychází potřeba nemocniční duchovní péče. Dále se věnuje současné podobě nemocniční duchovní péče v České republice. V praktické části diplomové práce zpracovala autorka dotazníkové šetření v sedmi pražských nemocnicích. Na výsledném vzorku 237 pacientů (96, kteří nemocniční duchovní péči využili, a 141, kteří ji nevyužili) zkoumá jejich zkušenosti, představy a očekávání v souvislosti s nemocniční duchovní péčí. Práci doplňují rozhovory s pražskými kaplany a s uživateli nemocniční duchovní péče. Získané poznatky o podmínkách současné nemocniční duchovní péče včetně jejího posunu ústí do nezodpovězených otázek: Nakolik se mohou nemocniční kaplani ve vztahu k pacientovi vzdát své příslušnosti k církvi a odložit hlásání evangelia? Nakolik se mohou stát "pouze" spirituálními? A lze vůbec odlišit duchovní svět od náboženského?
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Křesťanská duchovnost a hospice
Bandiková, Veronika ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Filipi, Pavel (oponent)
Předkládána práce se zabývá křesťanskou duchovnosti a hospici. Teoretická část se věnuje původu pojmu spiritualita, vysvětlení jejího biblického základu a jejího postupného odklonu od tohoto původního významu, vedoucí k individuálnímu vnímání spirituality. Práce se také zaměřuje na spiritualitu poslední etapy života. Dále se zabývá historii hospicového hnutí ve světě i v České republice. V závěrečné části teorie popisuje zcela konkrétní Hospic Dobrého Pastýře v Čerčanech a charakterizuje spiritualitu jednotlivých církví působící v tomto Hospici. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje souvislosti a podmínky v hospici a rodině, které umožňují pacientům otevřít se křesťanské víře.
Hodnocení výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání
Vondráčková, Jana ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Málková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání. Vymezuje východiska a obsah globálního rozvojového vzdělávání a jeho očekávané výsledky. Popisuje a porovnává kvantitativní a kvalitativní metody zjišťování výsledků vzhledem k jejich schopnosti měřit skutečný přínos činnosti. Upozorňuje na potřebu prokázat validitu a reliabilitu měření výsledků. Vysvětluje roli hodnot, měřítek a ukazatelů v hodnocení. Dále se práce zabývá měřením přínosu konkrétně v oblasti globálního rozvojového vzdělávání. Poskytuje přehled uskutečněných měření výsledků v globálním rozvojovém vzdělávání podle míry jejich validity. Nabízí také přehled měřítek kvality používaných v globálním rozvojovém vzdělávání. Výzkumná část práce představuje výsledky šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak vybrané české organizace zabývající se globálním rozvojovým vzděláváním hodnotí výsledky své činnosti. Snaží se určit, co hodnocení výsledků usnadňuje a co mu naopak brání. Vychází při tom z kvalitativní analýzy rozhovorů a písemných materiálů, které organizace poskytly.
Přechod z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením
Tomková, Barbora ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Šándorová, Zdenka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce se zabývá přechodem z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením. Teoretická část se věnuje historickému kontextu mentálního a kombinovaného postižení, na jehož pozadí rozpoznává určité principy, které se v současné době ve vztahu k lidem s postižením uplatňují. Dále se zaměřuje na současné postavení lidí s kombinovaným postižením v České republice. Věnuje se také tématu přechodu z dětství do dospělosti a tranzitním programům, jakožto nástrojům tohoto přechodu. Praktická část formou kvalitativního výzkumu zjišťuje, jaké mají rodič a odborný personál představy o budoucí existenci dospívajících dětí s těžkým kombinovaným postižením a jejich zkušenosti s procesem přechodu nebo názor na něj. Klíčová slova: kombinované postižení, lidská práva, princip normalizace, podporované rozhodování, plánování zaměřené na člověka, dospělost, tranzitní programy
Spolupráce psychosociálních krizových pracovníků a hasičů
Šímová, Iva ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Kavan, Štěpán (oponent)
Diplomová práce nese název: Spolupráce psychosociálních krizových pracovníků a hasičů. Psychosociální krizoví pracovníci a hasiči se setkávají při mimořádných událostech - při neštěstích, kde jsou v roli pomáhajících. Práce je psaná z pohledu "nováčka", který se učí, jak dělat svou práci dobře. Cílem práce je zmapovat oblasti a možnosti spolupráce mezi těmito profesemi, které se v praxi potkávají, tak, aby obě profesní skupiny mohly dělat svou dobrou práci v souladu s vlastními očekáváními a očekáváním těch druhých. Práce se opírá o odbornou literaturu z českého a zahraničního prostředí. Postupy a metodika jsou zpracovávány především podle platných zákonů a Standardů psychosociální krizové pomoci a spolupráce. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, popis psychosociální krizové pomoci a spolupráce a hasičské práce z pohledu jejich hodnot, zásad, roli při neštěstí a souvisejících úkolů, cílů pomoci a spolupráce a jejich nositelů. Centrální část je zaměřena na oblast spolupráce mezi nimi. Závěr je věnován zkušenostem dobré praxe. Praktická část se odvíjí od realizovaného kvalitativního výzkumu - rozhovorů s pomáhajícími při konkrétní mimořádné události. Zjištěná data jsou porovnána s teoretickými východisky a obohacena o návrhy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Báštěcká, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.