Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 292 záznamů.  začátekpředchozí272 - 281dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Činnost metodiků prevence na základních školách
Schottová, Iva ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Práce se zabývá činností metodiků prevence jako koordinátorů přípravy a realizace programů prevence sociálně patologických jevů na základních školách. Toto sleduje v rámci regionu Frýdlantsko, části Libereckého kraje, vzhledem k jeho specifickým potřebám. Hlavním cílem práce je zjistit aktuální stav v oblasti prevence sociálně patologických jevů na vybraných základních školách regionu a vzhledem ke zjištěným charakteristikám Frýdlantska doplnit nedostatečně využívané kontakty, materiály a zdroje. Tím je myšleno vytvořit krátký soubor informací pro základní školy regionu zahrnující další, dosud nevyužívané možnosti vzdělávání školních metodiků prevence, možnosti čerpání dotací a grantů pro realizaci konkrétních projektů prevence sociálně patologických jevů na školách, další kontakty, materiály a možnosti spolupráce s odbornými organizacemi zaměřenými na tuto sféru. Teoretickým východiskem pro samotné výzkumné šetření je komplexní charakteristika regionu Frýdlantsko, popisující sociálně - ekonomickou situaci, výskyt kriminality, současné školství atd., které jsou určující pro prostředí, ve kterém školní metodikové prevence pracují. Terénní šetření proběhlo na 5 základních školách na Frýdlantsku s použitím metody dotazníku a rozhovoru s metodiky prevence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití dramatické výchovy ve výchově k podpoře zdraví na základní škole
Kunášková, Alena ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje, zdaje možné využít metody dramatické výchovy při výchově k podpoře zdraví na ZŠ. Jedním z cílů této diplomové práce je najít shody v tématech a námětech mezi předměty Výchova ke zdraví a dramatická výchova. Shoda v tématech je ověřena srovnáním témat a námětů z RVP ZV, dále srovnáním s informacemi z odborné literatury a nakonec také orientačním výzkumným šetřením zaměřeným na učitele dramatické výchovy. Výsledky porovnávání byly podkladem pro praktickou část práce, která shromažďuje metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro využití ve výuce Výchovy ke zdraví. Klíčová slova Dospívání, zdraví, podpora zdraví, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, výchova ke zdraví, dramatická výchova, metody dramatické výchovy, hra v roli, improvizace, fiktivní situace, strukturované (příběhové) drama
Integrace dětí jiných národností v prostředí základní školy
Dudová, Eva ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí jiných národností v prostředí základní školy. Podle statistických údajů dochází v České republice ke zvyšování počtu cizinců a také dětí jiných národností na základních školách. Proto se práce zabývá přístupem orgánů státní správy k této problematice, např. vypracování konkrétních programů na usnadnění integrace, stanovení klíčových předpokladů pro integraci, změny v legislativě apod. V prostředí školy se jako důležitý předpoklad jeví aspoň základní znalost o jiných národnostech, které jsou na základní škole zastoupeny nejčastěji. Z toho důvodu je část práce zaměřena na charakteristiku těchto národností. Práce se nevěnuje problematice romské národnosti. Ve výzkumné části se uvádí výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zmapování situace na 2. stupni pražských základních škol. Hlavním úkolem bylo na získání praktických zkušeností učitelů a ředitelů škol. Následně na základě těchto odpovědí byla vypracována doporučení pro školy, jaké postupy se osvědčily při integraci dětí jiných národností.
Hodnotové orientace mladých žen
Meixnerová, Michaela ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Hodnotové orientace mladých žen se zamýšlí nad vztahovými rozdíly mezi muži a ženami, definuje a klasifikuje morální hodnoty, zjišťuje proměny hodnotových orientaci v současné postmoderni společnosti. Na základě porovnáváni výsledků kvalitativního šetřeni prováděného formou polostandardizovaných rozhovorů s deseti českými ženami ve věku 25 - 30 let a výzkumů provedených v dřívějších, převážně devadesátých, letech dvacátého století mapuje hodnotové orientace mladých žen. Diky tomu objevuje oblasti, ve kterých se hodnotové orientace nemění, stejně jako na druhé straně rozdíly a určitý časový posun v názorech.
Práce školských pracovníků s hyperaktivními dětmi
Matulová, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku dětí se syndromem poruch pozornosti učitelům, vychovatelům případně rodičům a usnadnit jim tak nelehkou práci prostřednictvím příručky, která shrnuje všechny zásady komunikace, metody práce, možnosti školy v tomto ohledu. Z praxe vím, že učitelé mají s těmito žáky problémy a neumí s nimi pracovat tak, aby výuka byla efektivní. Učitelé jisté povědomí z vysokých škol o tomto problému mají, ale stále se potýkají s řešením různých situací na které nejsou připraveni. Teoretická část je věnována vysvětlením pojmů, souvislostí a veškerých informací, které souvisí s ADD/ADHD a které objasňují celou problematiku. Samozřejmě není možné uvést úplně vše, ale snažila jsem se, aby zde byly informace, které pomohou učitelům, vychovatelům či rodičům orientovat se v problému. Výzkumná část, která je výzkumem kvalitativním obsahuje kazuistiky chlapců s diagnózou ADHD které naznačují, že práce učitelů není optimální. Výstupem celé diplomové práce je příručka, která vychází z poznatků, které jsem nabyla během práce na kazuistikách a obsahuje praktická doporučení, nápady a náměty pro práci s dětmi s ADD/ADHD.
Sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení
Rubášová, Tereza ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice sebepojetí a sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení. Teoretická část je zaměřena na specifické poruchy učení, adolescenci a sebepojetí dospívajících. V praktické části diplomové práce jsem shromáždila informace o adolescentech se specifickými poruchami učení pomocí rozhovoru, pozorování a z dat pedagogicko-psychologické poradny. Z těchto údajů jsem sestavila tři případové studie chlapců a jedné dívky pro období od narození až do současnosti. Pokusila jsem se z kasuistik analyzovat obecné znaky individuálních problémů se specifickými poruchami učení s důrazem na utváření jejich sebepojetí.
Implementace podpory zdraví do ŠVP se zaměřením na výživu a stravování
Stachová, Helena ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o implementaci podpory zdraví do ŠVP se zaměřením na výživu a stravování. Výzkum byl proveden na třiceti základních školách v Jihočeském kraji. Podrobněji je zkoumána oblast výživy a její začlenění do učiva výchovy ke zdraví. Na deseti školách je výzkum rozšířen na oblast stravování ve školních jídelnách. Teoretická část popisuje základní poznatky z oblasti zdraví a začlenění problematiky zdraví do školních vzdělávacích programů. Zabývá se výchovou ke zdraví, jejím cílem a obsahem. Dále oblastí výživy a školního stravování. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů, pomocí jejich analýzy a dotazníkového šetření. Zvláštní pozornost je věnována oblasti výživy a zdraví. U prvních deseti škol je uvedena i charakteristika školních jídelen a stravování.
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
Program výchovy ke zdraví v základním vzdělávání a jeho realizace v podmínkách vybraného regionu.
Polanská, Kateřina ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce Program výchovy ke zdraví v základním vzdělávání a jeho realizace v podmínkách vybraného regionu pojednává o výchově ke zdraví na druhém stupni pražských základních škol. Teoretická část se věnuje rodinné výchově na základní škole v minulosti a dnes. Dále se zabývá tématem rodiny a školami podporujícími zdraví. Výzkumná část se zaměřuje na podporu zdraví na školách a začlenění výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Cílem diplomové práce je ověřit současný stav podpory zdraví na základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 292 záznamů.   začátekpředchozí272 - 281dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.