Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užití animace v dokumentu analýza principů a funkcí animace ve vzt ahu s dokumentárním filmem
Kaya, Akile Nazli ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Hlavním tématem této studie je pokus o nalezení a zapsání obecných zásad a funkcí animace s ambicí demonstrovat různé možnosti dosažené kombinací dvou zcela odlišných oblastí filmu: dokumentu a animace. Hlavní důraz bude kladen na otázku, co může přinést animace do dokumentárního filmu? V druhé kapitole se uvádí problematika funkčního spojení obou médií, později se reflektuje a srovnává několik definic pro obě tvůrčí oblasti zvlášť ve snaze hledat definici společnou. Následuje výčet různých technik ruční (klasické) animace s příklady a pokus o kategorizaci funkcí. Třetí kapitola analyzuje výběr filmů (A Is for Autism / A jako autizmus, Vizita mezi životem a smrtí, Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir a Lidé, kteří se snaží zachránit svět) ve světle definovaných funkcí. Některé případové studie zahrnují i rozhovor s režisérem, který poskytuje více podrobností o myšlenkových pochodech autorů při rozhodovacím procesu. Výsledek tohoto výzkumu vyústí v parafrázi, kde autorka tvrdí, že smysluplné spojení animace s dokumentem je takové, kde celek vytvořený kombinací těchto přístupů přináší novou kvalitu, která není obsažena v žádné jeho jednotlivé části zvlášť.
Teleprezence od umění ke každodennosti
Parkan Janda, Petr ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Cílem mé bakalářské práce Teleprezence, od umění ke každodennosti je načrtnout v základních rysech vznik a vývoje teleprezence a na konkrétních případech zachytit a popsat její podoby. Těžištěm práce jsou pak díla sedmi umělců, která reflektují proměny teleprezence od osmdesátých let do současnosti. Na jejich základě formuluji a zachycuji proměnu teleprezence, která se z roviny exklusivního umění postupně přenesla do roviny mediální každodennosti. Závěrem si kladu a zodpovídám otázku, jak se společnost s tímto nárůstem teleprezence dokázala vyrovnat a jak se jí podařilo začlenit jej do života.
Processing 1.0 příručka
Pešek, Kryštof ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
V odborné a teoretické části bych rád v období magisterského studia zpracoval příručku pro snadné pochopení programovacího jazyka Processing. Tento jazyk byl navržen v akademických dílnách Massachutches Institute of Technology ke snazšímu a co možná nejsvobodnějšímu přístupu tvůrců - obecně vzato všech netechnických oborů, k pokročilým technologiím. Základ pro takovou příručku jsem již začal tvořit při sérii otevřených dílen o programování. Podobné příručky v posledních letech vznikly v anglickém jazyce: Casey Reas and Ben Fry, A programming handbook for designers and artist (2007), Ira Greenberg: Processing Creative coding and Computational Art (2007), Daniel Shiffman: Learning Processing: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction (2008), Tom Igoe: Making Thinks Talk: Practical Methods for Connecting Physical Objects (2007). V českém jazyce žádná podobná kniha doposud nevyšla. Příručkou bych rád přiblížil, ve shodě s původním smyslem Processingu, technologie i netechnicky zaměřeným oborům, především pak studentům z výtvarných škol bez předešlé nebo jen malé zkušenosti s programováním.
Autenticita a paměť poznámky k proměnám pojetí pojmu "autent icita" v současné praxi paměťových institucí
Strnad, Matěj ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Autenticita a paměť" se věnuje proměnám pojetí pojmu "autenticita" v prostředí dnešních paměťových institucí. Skrze průzkum odborných textů se snaží zmapovat výskyt tohoto pojmu, který se pro oblast uchovávání jeví jako klíčový. Práce se stručně věnuje oblasti památkové péče, tradičním listinným archivům, archivům audiovizuálním a prostředí muzejního provozu. Praxe paměťových institucí a jejich chápání pojmu "autenticita" jsou analyzovány s ohledem na problematiku autorit, digitalizace sbírek a etických východisek činnosti těchto institucí. Zvláštní důraz je kladen na oblast uchovávání mediálního umění. Autenticita na poli mediálního umění je zkoumána z hlediska možné "performativity", přičemž je zohledněna možnost uplatnění konceptu performativity i v oblastech dalších uměleckých forem.
3D počítačová animace v hraném filmu
Pixa, Libor ; Klimt, Aurel (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent)
Předmětem této diplomové práce je historie 3D počítačové animace užité v hraném filmu. Cílem je zmapovat její vývoj a nabídnout čtenáři ucelený a přehledný pohled na tuto prudce se rozvíjející oblast kinematografie v souvislostech. Práce není zaměřená pouze na konkrétní filmy a jejich tvůrce, ale zabývá se i filmovými a postprodukčními studii a průkopníky, kteří stáli v pozadí za technologickými objevy posouvající 3D filmové triky k současné úrovni.
Videodisk TED Bildplatte
Polzer, Joachim ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Batistová, Anna (oponent)
Postup při průzkumu a záchraně AV materiálu na videodiscích prvního průmyslově vyráběného systému.
Lidský hlas, umělá řeč
Abrahám, Stanislav ; Vojtěchovský, Miloš (vedoucí práce) ; Blažíček, Martin (oponent)
Práce se zabývá povahou změn lidského hlasu v procesech jeho reprezentace prostřednictvím technických nástrojů a provázáním lidského hlasu s jeho zdrojem. Dotýká se tématu hlasu jako nositele části identity člověka a mapuje principy, které stojí v pozadí problémů, spojených se zprostředkováváním hlasu elektronickými médii a vytvářením umělé řeči. Práce nabízí přehlednou strukturu pojmů a kategorií způsobů, jakými člověk šíří svůj hlasový projev prostřednictvím komunikačních technologií. Klíčové pojmy tvoří slova transformace, mediace, amplifikace, záznam, přenos, imitace nebo umělá řeč.
Vnitřek a vnějšek: zahrada jako strategie tvořivosti
Moralesová, Alexandra ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miloš (oponent)
Předkládaný esej je zamyšlením nad významem zahrady v evropském kontextu, zejména té okrasné, kterou zde zkoumáme jako akt reprezentace. Proměnlivost modelů ideálních zahrad může být nahlížena jako přímý výraz proměň paradigmatu, který je vždy nevyhnutelně spjat se způsobem reprezentace vyjadřující vládnoucí přesvědčení (politika i estetika tvoří spojité nádoby). V této perspektivě je pojednána například barokní francouzská zahrada nebo v reakci na ni vzniklý anglický park. Vzápětí na to však vyvstávají hned dvě podstatné otázky a to, zda-li se spíše než o akt reprezentace nejedná o akt narace, a zda-li existuje způsob umožňující vnímat zahradu nepojmově jako možnou strategii tvořivosti. Poslední možnost v práci otevíráme a uvádíme některá díla jako případy, kdy lze autorovu tvořivost nahlédnout v představě zahrady.
Osobní, etické a okrajové v obrazovém myšlení
Vavrečka, Ondřej ; Vojtěchovský, Miloš (vedoucí práce) ; Blažíček, Martin (oponent)
Diplomová práce nazvaná Osobní, etické a okrajové vobrazovém myšlení pojednává o základních pojmech, které se váží kprodukci a recepci obrazů. Vychází především zpraktických zkušeností sfilmem ? a to jak divácké tak tvůrčí. Těmito pojmy jsou styl, deník, manipulace, zrcadlo, identifikace, osamění, opakování, montáž atd. a jsou aktualizované vzákladní ?struktuře? protikladu nebo analogie. Cílem práce není tyto pojmy definovat a zařadit a kritizovat. Spíše je sintenzitou používat, čímž mohou pro čtenáře vyvstat více či méně důležité souvislosti či jej inspirovat k vlastnímu ?textu?. Práce je manifestací svobodného pohybu a radosti, které musí mít své místo vzákladech každé lidské činnosti a ve vědě obzvlášť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Vojtěchovský, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.