Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vojtěch Kubašta a pohyblivá kniha
Brotánková, Alice ; Alt, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vančát, Jaroslav (oponent)
Vojtěchu Kubaštovi (7. října 1914 - 7. července 1992) jsou připisovány desítky titulů dětských pohyblivých knih, takzvaných pop-ups. Většina těchto trojrozměrných leporel vycházela v zahraničí - v evropských zemích, ve Velké Británii, ale také v Iránu nebo v Japonsku. Kubaštova schopnost konstruování obrazového prostoru pomocí prořezávání a ohýbání jednoho archu papíru je obdivována dodnes a jeho prostorové knihy jsou ceněným sběratelským artiklem. Ilustrátor a papírový inženýr, který mimo jiné pracoval pro Disneyho, byl pravděpodobně ve své době spolu s Jiřím Trnkou nejznámějším českým výtvarníkem, avšak zřejmě pouze vně hranic Československa. V českých zemích jeho jméno příliš známé není. Následující text se věnuje životu a dílu Vojtěcha Kubašty, největší důraz ovšem klade na podobu Kubaštových pohyblivých knih a na jejich působení na čtenáře. Cílem práce bude prozkoumat, jakým způsobem jsou Kubaštovy pop-up knihy utvářeny a co je na tvůrčích postupech jejich autora výjimečného. klíčová slova: Vojtěch Kubašta (1914-1992), umění, knižní kultura, ilustrace, pop-up, populární kultura, Artia, Walt Disney, Československo 1948-1989
Od výtvarné kritiky k výtvarné publicistice? Psaní o výtvarném umění po roce 1989
Sládková, Hana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Pachmanová, Martina (oponent) ; Vančát, Jaroslav (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
Smyslem práce je zjistit, nakolik ovlivnila změna politických a společenských podmínek charakter umělecké kritiky, konkrétně textů o výtvarném umění. V čem (pokud vůbec) navázala 90. léta na odkaz umělecké kritiky 60. let, jak se vypořádala s obdobím normalizace? Nakolik ovlivňuje výtvarně-kritické texty umělecká produkce a nakolik změny ve fungování médií? Analýza textů z vybraných periodik 90. let má umožnit sledovat, jestli a jak odráží formální a obsahová stránka textů o vizuálním umění vývoj komunikace, charakter umění a strukturu a způsob fungování médií (resp. společnosti). Téma propojuje mediální a komunikační studia s teorií umění a vizuálními studii. Hanka Sládková
Vývoj technologie digitální fotografie jako transformace vyjadřovacích možností fotografického média
Česálek, Tomáš ; Vančát, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černý, Vladimír (oponent)
Historie fotografie představuje neustálý technologický vývoj daného média směrem ke stále větší sofistikovanosti, s níž souvisí rozšiřování možností komplexní kontroly nad sémantickým obsahem jednotlivých fotografických snímků. Práce se věnuje komparační analýze vyjadřovacích možností filmové a digitální fotografie s přihlédnutím k současnému stavu obou médií a jejich vztahu k dalším audiovizuálním komunikačním prostředkům. Práce představuje porovnání technologických možností obou na sebe navazujících médií ve srovnání s dalšími vizuálněobraznými vyjadřovacími technikami a stále rostoucí integraci digitálních metod zobrazování s novými médii v prostředí grafických editorů na počítači. Pozornost je věnována i měnící se roli fotografického média ve společnosti související s demokratizací přístupu k fotografickým aparátům a možnosti šíření vzniklých obrazů prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Na základě popsaných údajů autor poukazuje i na proměňující se role tvůrce a diváka v procesu interpretace vizuálněobrazných vyjádření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.